probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #17691638

    @freek corsa wrote:

    @ Chantal en Sander, we gaan er de 29e eens over nadenken en praten :thumb


    @freek
    /sander: ik heb evt wel een fase 2 geertchip en fase 3 eds motronic liggen waar de myne wel goed op loopt,
    die mogen jullie evt wel proberen

    #17691639

    @folkyc20xe wrote:

    @freek corsa wrote:

    @ Chantal en Sander, we gaan er de 29e eens over nadenken en praten :thumb


    @freek
    /sander: ik heb evt wel een fase 2 geertchip en fase 3 eds motronic liggen waar de myne wel goed op loopt,
    die mogen jullie evt wel proberen

    Graag.
    Wanneer kun je en waar moet ik zijn?

    Ik heb ook met eds gemaild en het probleem uitgelegd.
    Krijg ik als antwoord of het ook mogelijk is dat ik langs kom.

    Ik mail terug dat het mogelijk is maar dat het niet om de hoek is. En of ze een idee hebben wat het kan zijn en wat het ongeveer gaat kosten als ze het maken.

    Nog geen antwoord weer gekregen :(

    #17691640

    De computers van folkert geprobeerd probleem blijft het zelfde.
    Folkert nogmaals bedankt!

    Dus auto valt uit als ik de koppeling in druk.
    Alleen als hij warm is.
    Als de acculator los is dus geen turbo druk blijft hij wel aan.
    Zit niet in de computer. Dumpvalve. Temperatuursensor. Stappenmotor. Allemaal al geprobeerd.

    Wat kan het zijn?

    #17691641

    Hier net eentje gehad met hetzelfde probleem. Andere nokkenassensor en het probleem was weg. In het begin ook af en toe als die warm was, later bijna altijd.

    Ook zelf ooit hetzelfde probleem gehad, toen was het weg na het vervangen van de krukassensor en bobine. Voor de hand liggend, maar je kan het eens proberen.

    #17691642

    Sander, heeft jou C20LET een nokkenas sensor?
    Bobine vervangen lijkt mij niet nodig als de motor op volle belasting wel goed presteerd????? Wie geeft hier ook even een mening over??

    Ik gok toch nog steeds op te veel lucht, te arm mengsel na het gas loslaten.

    Gasklep positie sensor heb je al wel gecontroleerd?

    #17691643

    @freek corsa wrote:

    Sander, heeft jou C20LET een nokkenas sensor?
    Bobine vervangen lijkt mij niet nodig als de motor op volle belasting wel goed presteerd????? Wie geeft hier ook even een mening over??

    Ik gok toch nog steeds op te veel lucht, te arm mengsel na het gas loslaten.

    Gasklep positie sensor heb je al wel gecontroleerd?

    volgens mij heeft die van mij geen nokkenas sensor. :hmmz
    bobine is tijdens het rijden en zonder de turbo druk wel goed, dus ik denk ook niet dat dat het is.
    krukas sensor kan ik nog wel even proberen.

    gasklep positie sensor zou ook kunnen.

    het is wel iets dat hij te laat bij regeld om de toeren er op te houden.
    gas los en koppeling in valt de afr meter terug naar 20. en daar blijft hij ook op staan. dan hoort hij vlak voordat hij uitvalt de toeren weer omhoog te gooien maar dat doet hij niet.
    laar ik hem uitvallen en gelijk weer aangaan door de koppeling los te laten blijft hij meestal gewoon aan.
    valt hij uit en moet ik hem weer starten start hij ook direct weer. en loopt hij ook gelijk weer goed.

    ik word e wel een beetje :hmmz :swear :puke :cry van

    #17691644

    botter al eens gebeld??

    groeten.

    #17691645

    AFR van 20 is te arm.
    Misschien is de Lambda sonde de boosdoener.

    #17691646

    al compressie gemeten?

    #17691647

    mijn oude c20ne met 3 opgefikte zuigers met een compressie van 3 keer niks bleef ook nog stationair draaien rookte alleen als de ziekte, dus lijkte me sterk.

    #17691648

    motorruimte zit er idd netjes uit :thumb
    alleen jammer dat het niet lekker loopt allemaal!
    ik zou met Botter een afspraak maken als die tijd heeft natuurlijk en hem
    goed laten onderzoeken wat er aan de hand is.
    alle adviezen zijn natuurlijk wel aangenaam maar je wordt er zo moedeloos van als het nog steeds niet verholpen is.

    Bij mij was het krukassensor de boosdoener!

    gr,Raaf

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.