probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 86)
  • Auteur

kunstof rail van de kabelboom bij de injectoren zit in de weg.
    gaat de meter tegen aan komen.
    beter in de zijkant van de rail bij de dynamo bv.
    is wel rap bakkie hoor……

maar wat een stuur!!!!:thumbdown

heb je stiekem een crx??

:jerry:jerry:jerry ;)

maar inderdaad wel erg fel

volgens mij, kan je z,n druk meter op de foto alleen gebruiken met afstellen,

als je hem er langer op laat zitten barst het glas, en zit je motor ruimte onder de benzine

Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)

origineel gepost door freek corsa
    Ik heb wel een druk meter die in een plaatje zit, dat plaatje past op je brandstof rail ;)

u2u

filmpje is wat onduidelijk hier buiten op de laptop. maar staat die helemaal open zolang je geen gas geeft, en als je gas geeft trekt ie dicht?

die rail met meter zit de zelfde instelbare drukmeter op als Vmax, daar komen ze namelijk vandaan.

Nesoracing verkoopt geen rotzooi. en zal wel passen. maar je turbokap past dan helaas niet meer!

die jonge van Nesoracing heeft ook een bruuuuuuuuute corsa turbo :D

ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
    die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.

eej sander…. :jerry mooie kadett is ’t geworden…en retesnel ook zo te zien. :P
    succes met het probleem……

origineel gepost door sw16v
    filmpje is wat onduidelijk hier buiten op de laptop. maar staat die helemaal open zolang je geen gas geeft, en als je gas geeft trekt ie dicht?

die rail met meter zit de zelfde instelbare drukmeter op als Vmax, daar komen ze namelijk vandaan.

Nesoracing verkoopt geen rotzooi. en zal wel passen. maar je turbokap past dan helaas niet meer!

die jonge van Nesoracing heeft ook een bruuuuuuuuute corsa turbo :D

inderdaat hij staat open en als ik gas geef gaat hij dicht.

ik wil wel de turbo kap er weer op hebben.
    en heb al een druk meter van freek gekocht

origineel gepost door bd.
    ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
    die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.

de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.

volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.

origineel gepost door DEEF
    eej sander…. :jerry mooie kadett is ’t geworden…en retesnel ook zo te zien. :P
    succes met het probleem……

dank je, snel is hij zeker.

het word tijd dat ik weer een x naar een treffen ga waar jij ook bent.
    ik ben benieuwd hoe je zafira er in het echt uit ziet.

kan je jou dumpvalve instellen dmv andere sterkte van veren er in?

waar heb jij dat slangetje op aangesloten die hem hoort open te trekken?

ik vraag me af hoe dat echt zit, wat maakt een wideband nou zo veel beter, en is het wel beter,

als je naar de prijs kijkt van een nieuwe opel lamda sensor 185 ex btw dus reken maar 220 euro

er zijn widebande lamdsaonde setjes te krijgen die goedkoper zijn,

en hier lees je toch ook de waardes op af..

het vacuum zit op gesplitst. hij komt van het gas klephuis aan de voor kant en gaat naar de dumpvalve
    en naar de vacuum aansluiting naast de stekker onder het inlaathoedje ik weet niet wat dit ding doet maar er staat pierburg op
    deze

het is een bailey dumpvalve op de boven kant zit wel een moer maar volgens mij is hij niet in te stellen

origineel gepost door E+Bkadett

de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.

volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.

zoek maar is op het duitse c20let forum, daar is zelfs iemand die al 3 stuk heeft gehad :) . maar goed, een andere is natuurlijk zo ingebouwd ;)

op bs autotune staat er wel het 1 en het ander omschreven over wideband lambda. kennis van me heeft het ook al is geprobeert om een lambda meter op de orginele lambdasensor te monteren. op de meter gaf hij aan dat ie te arm liep, maar op de vermogensbank gaf hij toch echt aan dat ie juist iets te rijk liep ;) .
    pasgeleden hier op het forum ook nog ergens gelezen dat het bij corsa2l16valve het ook niet goed ging op de orginele lambdasensor

die dumpvalve hoort toch dicht te blijven staan??

bij stationair draaien verliest ie nu lucht, maar die is wel berekend door de LMM.

Bij mijn turbo toendertijd ging de dumpvalve ook al uit zichzelf open, maar heb toen de veerspanning aangepast.

Toen bleef ie dus dicht, en ging alleen open bij gas los.

die van mij staat inderdaat open bij stationair draaien.

klinkt in iedergeval logisch dat als ik de koppeling in trap en gas los laat dat hij dan uit valt.

ik heb de kadett weer uit de winter stalling gehaald maar ik heb nog steeds het zelfde probllem heb er nu een botter dumpvalve op zitten en die staat ook nog steeds open

bij stationair schommeld de auto in toeren en zie je de dumpvalve open en dicht gaan.
    als ik rij en de koppeling in druk valt de auto uit.
    als ik bij stationair de vacuüm van de dumpvalve af haal loopt hij netjes.
    ik haal de vacuüm van een t stuk die weer op het gasklephuis komt. ( hier zit de orginele dumpalve ook op)
    als ik de stekker van de stappenmotor los haal loopt hij ook netjes, alleen hoog in toeren.

het gaat om een c20let met garrett gt2871r
    waar kan dit aan liggen?

zie toegevoegde foto.

op de charge pressure control bypass valve( 5 ) zijn 2 vacuüm slangen niet aan gesloten omdat ik die niet meer heb door de garrett
    dit zijn:
    1 die uit de turbo komt.
    2 die op de dikke slang komt die op het kleppendeksel komt.

op de tekening staat staat bij de pijl iets wat er bij mij niet tussen zit.

kan het hier aan liggen? HELP want ik word hier helemmal:fy1:puke van

Uploaded with ImageShack.us

volgens mij is het normaal dat een 2 verige dumpvalve open gaat bij stationair. draaien

dan trekt de veer van het vacuum hem open, maar de veer die lucht door de ic buizen drukt blijft dan dicht.

twijfel je hier aan dop dan het vacuum van de dv af (is niet goed voor de turbo zo te gaan rijden, maar als hij dan nog uitvalt heb je met zekerheid de dv uitgesloten.

heb je hem al eens uit laten lezen? wanneer de storing zich voordoet?
    door het verlengen van kabels kunnen sensoren die op weerstand werken verkeerde waardes doorgeven aan de ecu… zoals die van de temp sensor.

zitten de 470 cc injectoren er al in?

scheur in uitlaatsruitstuk al gelast?

andere lambdasonde sensor zonder air fuel metertje geprobeerd?

Ik weet het ook niet, maar dit zijn de dingen waar ik nu aan twijfel

dat potje wat jij mist, is dat niet de amalvalve? of heb ik dat mis?

De Bailey kun je wel open maken en schoonmaken , wat veel gebeurd is dat er zand
    tussen de zuiger en de wand komt en na verloop van tijd vastloopt.
    Haal hem dus even uit elkaar en spray hem na gereinigd te hebben met siliconenspray
    en dan zou ie weer goed moeten werken.

E+B kadett rijdt inmiddels met een nieuwe collins dumpvalve die (waar botter ook mee reed met een soort gelijke setup)

bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
    ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
    heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
    bij mij was toen het probleem verholpen.

[rquote=1899616&tid=128621&author=jason]bij collins dumpvalves blijft de binnenste zuiger wel is hangen in de buitenste (aluminium).
    ik had dit voornamelijk als de auto warm was.
    heb nu een heel kleinstukje van de binneste (kunstof) zuiger aflaten draaien.
    bij mij was toen het probleem verholpen.[/rquote]

dus jij had exact het zelde probleem en dat heb je zo opgelost?

ik heb zondag met andre botter afgesproken dat hij even naar de kadett kijkt.
    hij heeft mij verteld dat de slang die ik als 1 genummerd heb aangesloten moet zitten. hier zal ik een aansluiting voor in de turbo moeten maken.

bij mij blijft ook de binnenste zuiger steken.
    ik heb hem net uit elkaar gehaald maar hij gaat heel stroef.
    ik weet niet of dit ook op te schuren is met fijn schuurpapier? want afdraaien kan ik niet.
    of een dikkere veer ofzo.

ik heb ook al een baily’s dumpvave van een vriend geprobeerd maar daarmee valt hij ook uit en hoor ik hem tijdens het rijden valse lucht zuigen. wat ik met mijn eigen baily’s dumpvalve ook had.

ik heb de 470cc injectoren er ook al in zitten in de hoop dat dat beter rijd maar dat hielp helaas ook niet.

Je kan hem met schuurpapier wel iets af schuren.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 86)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.