probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) probleem c20let pag 3 help? iemand een idee?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222817

    ik heb alles nu aan gepast
    c20let met garrett gt2871, z20let injectoren, bosch FR6DC bougies, piersburgpomp, 76mm down pipe, groep a uitlaat, v max druk regelaar,grotere intercooler, groter inlaathoedje, dumpvalve, computer (phase 3)die door eds voor deze setup maar dan in een astra f geschreven is.

    als de motor koud is loopt hij redelijk mooi stationair maar als ik het gas langzaam opbouw begind hij te stotteren.

    als de motor wat warmer is begint hij te zagen bij stationair loop en valt hij uit. bij het rijden doet hij gewoon normaal maar als ik dan rem valt hij uit.

    het zagen klinkt als de stappen motor maar dan moet hij het volgens mij ook doen als hij koud is.
    bij de temperatuur sensor zal hij volgens mij harder stationair lopen en minder zagen.

    heb een film van mijn air fuel ratio meter wat die dan doet
    eerst geef ik een paar x gas later laat ik hem gewoon lopen dan zie je hem erg schommelen. geef ik weer gas en dan valt hij uit.

    http://www.youtube.com/watch?v=88WBk5uvX8U” onclick=”window.open(this.href);return false;

    wat kan het zijn

    #17691564

    12.1:1 – Very Rich

    14.9:1 – (Stoich- pretty close to 15:1, this is where NA motors should be at)

    17.1:1 – Lean

    ding staat constant op de 20…
    Wat ik erg vreemd vind en begint dan te regelen naar de 14… zoals het hoort.. en daar zou die op moeten blijven

    #17691565

    Valse lucht via rembekrachtiger?

    #17691566

    of in het uitlaat gedeelte, waardoor de lambda aangeeft dat hij arm loopt…
    Maar in theorie zou die dan erg rijk moeten gaan lopen omdat ding in stationair / deellast staat en dus aan de hand van de lambda waarde gaat afregelen….

    ZOu die nog veel harder moeten schommelen..

    #17691567

    als hij warm is schommeld hij veel meer en valt dan ook gelijk uit als ik er geen gas op hou.
    nu beweegt alleen de meter heen en weer maar als hij warm is ook de toeren

    er zit trouwens geen kat onder

    #17691568

    die AF meter, gebruik je die met losse lambda? of pak je daarvoor die gene die ook de motronic bestuurd?

    Kat of niet maakt niet uit met c20let… is gelukkig niet zo nieuwerwets :wors

    #17691569

    die ook de motronic bestuurd

    #17691570

    trek die zooi er is tussen vandaan!

    gewoon laten lopen zonder fancy meters enof sensoren er tussen.

    dus enkel op motronic + ongehobbyde kabelboom

    #17691571

    lmm goed?

    #17691572

    origineel gepost door sw16v
    trek die zooi er is tussen vandaan!

    gewoon laten lopen zonder fancy meters enof sensoren er tussen.

    dus enkel op motronic + ongehobbyde kabelboom

    ga ik morgen wel even proberen als ik dat nu doe krijg ik ruzie met de buren.

    ik heb inderdaat een hobby kabelboom die heb ik voor het cleanen op meerdere plekken verlengd-verkort

    #17691573

    Moet je geen Bosch Bougies hebben, type FR6DTC

    #17691574

    origineel gepost door jason
    lmm goed?

    ik heb geen extra lmm meter om te proberen maar voor dat ik alles veranderd heb deed hij het goed. wel zijn ook die kabels verlengd.

    kadett e gsi turbo c20let garrett

    #17691575

    origineel gepost door axel
    Moet je geen Bosch Bougies hebben, type FR6DTC

    eds geeft aan dat je Bosch F6DTC bougies moet nemen
    als je die besteld krijgen ze deze binnen FR6DC

    #17691576

    dus met de orginele kabelboom zonder gepruts liep die wel goed en nu na het solderen niet meer??

    #17691577

    origineel gepost door corsaboy
    dus met de orginele kabelboom zonder gepruts liep die wel goed en nu na het solderen niet meer??

    ja maar toen was het blok verder ook helemaal orgineel op de inter cooler na

    kadett e gsi turbo c20let

    #17691578

    Als ik dit zo lees kan het heeel goed te maken hebben met je Dumpvalve.
    Deze blokken zij er heel gevoelig voor.
    Als ie verstelbaar is staat ie te open. Anders FF testen zonder externe dumpvalve. Niet gaan lopen knallen dan,maar gewoon rustig kijken wat ie doet.En phase 3 is eigenlijk niet voor een Garrett turbo,maar kkk16/24/26
    deze zijn trager in opspoelen.

    #17691579

    zit je lucht massameter heel dicht op de turbo?
    Dan is dat je probleem door de werveling van de lucht bij de turbo ingang meet hij niet goed..

    #17691580

    bingo:o

    #17691581

    origineel gepost door E+Bkadett

    ik heb geen extra lmm meter om te proberen maar voor dat ik alles veranderd heb deed hij het goed. wel zijn ook die kabels verlengd.

    Tering hey!!! :o

    Waar is alles naartoe?

    Sorry, was even een uitspatting van emoties, aangezien het bij mij nog een wirwar aan draden is..

    Ziet er super uit!!! :wors

    Succes met het oplossen van je probleem!

    Groet, Ravi

    #17691582

    origineel gepost door armando
    Als ik dit zo lees kan het heeel goed te maken hebben met je Dumpvalve.
    Deze blokken zij er heel gevoelig voor.
    Als ie verstelbaar is staat ie te open. Anders FF testen zonder externe dumpvalve. Niet gaan lopen knallen dan,maar gewoon rustig kijken wat ie doet.En phase 3 is eigenlijk niet voor een Garrett turbo,maar kkk16/24/26
    deze zijn trager in opspoelen.

    het is een bailys dumpvalve die niet is in te stellen.
    ik heb geen idee hoe hij normaal hoort te doen dus hier een film.
    het laatste stuk zie je mijn meter met koude motor.

    http://www.youtube.com/watch?v=zwf1-dV5qt4

    en de meter met een wat warme motor
    en na 2x gas geven valt hij wer uit

    http://www.youtube.com/watch?v=24hbM8lL1eY

    #17691583

    origineel gepost door Andre Botter
    zit je lucht massameter heel dicht op de turbo?
    Dan is dat je probleem door de werveling van de lucht bij de turbo ingang meet hij niet goed..

    hij zit inderdaat maar ongeveer 20cm van de turbo
    dit moet ik sowieso nog wat aanpassen omdat mijn lucht filter nu ook niet mooi zit.
    dit ga ik nu eerst wel even doen.

    #17691584

    ik heb de inlaat buis verlengd en nu zaagt de auto niet meer.
    maar de afr meter schommeld nog steeds als de motor warm is.
    als de motor koud is staat hij eerst op 17 en loopt dan langzaam terug naar 14.5

    als ik het gas in trap staat de meter goed en als ik schakel of gas los laat gaat hij gelijk weer naar 19
    als ik in het zelfde tempo blijf rijden schommeld de meter weer?

    film.
    http://www.youtube.com/watch?v=SGdyHcynvxU

    als ik rijd en ik trap de koppeling in vald hij uit.
    ik trap gelijk de koppeling in eerst regeld hij zelf nog wat bij maar niet genoeg.

    film.
    http://www.youtube.com/watch?v=8sw49_-Ifxw

    en nog 1 voor de lol met de telefoon van mijn vriendin 2e en 3e versnelling dit is toch fukking niet normaal:o
    en dan trek ik nog niet eens echt hard op.
    http://www.youtube.com/watch?v=FHXWZz9ifEI

    maarja wat kan mijn probleem zijn toch de temperatuur sensor?

    in het spruitstuk zit weer 1 klein scheurtje op de foto in het midden rechts
    kan dit ook het probleem zijn?

    Uploaded with ImageShack.us

    #17691585

    nog een vmax instelbaredrukregelaar vraag
    hoe geef je meer druk inbus aan de boven kant naar binnen of buiten.
    ik merk bijna geen verschil als ik hem in of uit draai?

    #17691586

    niet lukraak gaan draaien, plaats netjes drukmeter er op. dan weet je de juiste druk!!!

    dat uitvallen bij koppeling intrappen kan ook je dumpvalve zijn die open blijft staan……

    #17691587

    origineel gepost door sw16v
    niet lukraak gaan draaien, plaats netjes drukmeter er op. dan weet je de juiste druk!!!

    dat uitvallen bij koppeling intrappen kan ook je dumpvalve zijn die open blijft staan……

    kun je er zo een druk meter tussen maken zoals op deze foto?

    ik heb zelf ook het idee dat de dumpvalve te veel open staat.

    film

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 86)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.