Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663280

    jesus man zonde.
    je lak is nog te redden met een poetsie denk ik

    waar kwam de vonk vandaan ontsteking niet losgekoppelt?

    #17663281

    De ontsteking was los, maar ook niet helemaal: ik had de middelste van de verdeler los gehaald. Maar wie verwacht nu dat er een hele benzine wolk uit de cilinders komt. :wtf

    Heb net even gekeken, maar er zat nog zowat een liter in de overige cilinders. :shock:

    #17663282

    nou ik moet ook maar eens een brandbluser halen als ik dit zie ben ik ook niet goed bezig :???:

    hoop dat het mee valt

    #17663283

    Vonk door sluiting misschien? Wel even erg schrikken ja, ik ken het, lees mijn verhaal bij het sleutelblunders topic maar eens…

    Misschien had je de motorkap dicht kunnen doen, scheelt in elk geval tegen het ergste oplaaien van de vlammen… Maar ja, dan ligt er wel weer van alles tussen in de lak te krassen…. :hmmz

    #17663284

    Motorkap dicht was geen optie, die ligt ernaast. Toen alles uit was kwam ik erachter dat het contact nog aan stond, en de benzine gewoon uit het bougiegat stroomde. Er blijft iets hangen in het injectiesysteem, waardoor de cilinders werden gevult. Het is dat mijn buurman langs kwam, want anders had ik de brandende plas onder de auto nooit uitgekregen. De vonk kwam gewoon door de bobine, want die deed het nog gewoon.
    Ben nu bezig aan mijn zoveelste biertje, en ik denk dat ik vanavond nog wel even door blijf bieren :D
    Morgen de schade repareren, maar eerst kijken waarom de injectie dit deed. Tevens de benzinepomp van het contact halen en op het relais zetten, zoals het hoort.

    #17663285

    Damn king: eerste en gelijk de laatste keer dat dit je zal gebeuren denk ik :wors gelukkig heb je ’t kunnen blussen :)


    @vinci
    : is ’t niet zo als de motorkap dicht is, dat hij door blijft fikken onder de kap? Kortom, hitte kan niet weg en alle plastic delen smelten? Denk dat je ’t beste de motorkap kan open houden bij dit soort brandjes en gewoon een poederblusser in de buurt moet hebben.

    #17663286

    we kunen het ook vraagen aan een exper 2000 jij zit tog bij de brandweer :jerry :jerry

    #17663287

    Een poederblusser is leuk, maar dan kan je de auto electra alsnog weg gooien. Ik ga maandag 2 co2 blussers bestellen (één voor de buurman :thumb )
    De schade is trouwens iets erger dan ik dacht. De bobine is de verf af (werking onbekend), de bougiekabels zijn weg, de ontstekings stuurunit is gesmolten, en de hele onderkant van het blok is zwart :shock:
    Werktrui is weg gesmolten, en mijn overall is ook weg. Tevens is een rol antiworteldoek gesmolten.
    Vandaag ook de motorolie vervangen (zat er al 2 uur in :shock: ), het was verdunt door de benzine.

    Ik heb vandaag de bedrading gerepareerd, heb een vonk, maar is niet ok. Komende week bij manta parts kennemerland alles nieuw halen.

    Ik baal echt als een stekker. Ik hou maar in mijn achterhoofd dat het veel erger had kunnen zijn……. :cry :cry

    #17663288

    @16v kadett c wrote:

    we kunen het ook vraagen aan een exper 2000 jij zit tog bij de brandweer :jerry :jerry

    JA, dat maakt het extra erg. :(

    #17663250

    je hebt wel een geluk is wel goed verzekerd

    mijne word nu ook getaxeerd

    #17663289

    Jezus! :shock: :shock: :shock:
    wat zal jij geschrokken zijn, staat plots je auto in de hens. Gelukkig inderdaad dat je hulp had met blussen. De schade valt volgens mij mee. Gelukkig heeft de brand niet lang gebrand. Maar volgens mij lijkt elke seconde wel een minuut.

    #17663290

    Ja, da’s zeker. Ik kom net bij mantaparts kennemerland vandaan, heb alle onderdelen die ik nodig heb gescoord. Morgen weer verder!

    #17663291

    Tja, motorkap dicht had denk ik inderdaad niet veel geholpen als de plas onder de auto lag, neemt niet genoeg zuurstof weg…. Ik heb zelf altijd een schuimblusser bij de hand en een blusdeken en er hangen bossen CO2 blussers in het pand waar ik wel eens klus. We hebben zelfs nog Halon flessen staan, helemaal een mooi blusmiddel!

    Poeder??? :shock: :shock: :shock: Ik ben nog dagelijks bang dat ik een keer bij een ongeval door zo’n idioot wordt ‘gered’ die met zo’n ding van vijf euro bij de Aldi vandaan aan komt rennen en tekeer gaat in mijn auto. Het is ook een fantastisch blusmiddel, maar alles wat je ‘gered’ hebt gaat alsnog binnen enkele weken naar de eeuwige jachtvelden, zeker bedrading. Kun je je auto wel wegmieteren!

    Daarbij komt nog dat als iemand al brandwonden heeft opgelopen en dat bluszout daar op krijgt het ENORM pijnlijk zal aflopen!! :cry :cry :cry Koop toch voor die paar tientjes meer een schuimblusser, daar kun je zonder enig bezwaar brand mee blussen met een bekneld persoon in de buurt! :thumbup

    Succes nog verder met de reparaties! :(

    #17663292

    Benzine met water blussen??????????/pfffffffffffffff link link,moet jij weten als brandweer man!!!!

    #17663293

    @saluma wrote:

    Benzine met water blussen??????????/pfffffffffffffff link link,moet jij weten als brandweer man!!!!

    Ja, dûh…… Maar ik had ff niks anders, en ik heb trouwens alles uit gekregen met water, behalve de plas onder de auto.

    #17663294

    Ok, hij doet het!!! Ben zo blij als een kind.
    Er is alleen één ding: ik krijg de ontsteking op tijd (met lamp, daarna op gehoor) maar hij blijft onregelmatig lopen. Nu komt het blok bij biesheuvel vandaan, maar ik weet niet wat er in zit. Komt het onregelmatige lopen nu door de ontsteking die (toch) niet op tijd staat, of heb ik mazzel en zit er een snel nokkenas in?
    Een ander nokkenas zou het slechter trekken bij lage toeren, en het beter trekken bij hoge toeren wel verklaren. Tevens schokt de auto een beetje als ik bij 3000 toeren rij……?

    [youtube:1wj1xzc3]http://www.youtube.com/watch?v=z-us5Hmk_Ow[/youtube:1wj1xzc3]

    #17663295

    Mooi dat ie loopt, viel de brandschade mee?

    Wat je vraag betreft kan ik je niet helpen. Maar ben blij dat ie loopt. Had je twee webers erop zitten? Dan zou het daaraan kunnen liggen.

    #17663296

    Ja, de schade viel mee. Was wat bedrading stuk, gehele ontsteking vervangen. Rij met de injectie, het gaat wel even duren eer ik de webers compleet heb. Ik ga van de week wel weer verder met het afstellen. De koppeling maakt een heel vervelend geluid, dat moet eerst worden opgelost. Ik ben als de dood dat het vliegwiel los loopt, en door de herrie van de koppeling zou ik een eventueel loslopen nooit horen/merken. :shock:

    #17663297

    Is de ontsteking met vervroeging of vastgezet? Dat gebeurd ook nog wel eens bij tunen, weet niet welke invloed dat heeft bij afstellen?

    Groeten, MArk

    #17663298

    Mooie kadett, leuk topic!

    motor ziet er netjes uit! petje af,
    ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
    of heb je het dan over een risse motor?

    Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!

    #17663299

    @asconac20let wrote:

    Mooie kadett, leuk topic!

    motor ziet er netjes uit! petje af,
    ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
    of heb je het dan over een risse motor?

    Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!

    16V heb ik al een tijdje, de bak en aanbouw delen ook. Wat ik niet heb: nieuwe zuigers, drijfstangen, kop bewerken, nokkenassen, alles laten balanceren, 48-er gasklephuizen,DTA injectiecomputer,honen, etc… Al met al denk ik dat ik rond de 6000 kwijt ben, incl. afstellen.

    #17663300

    @Kadett C wrote:

    Is de ontsteking met vervroeging of vastgezet? Dat gebeurd ook nog wel eens bij tunen, weet niet welke invloed dat heeft bij afstellen?

    Groeten, MArk

    De vervoeging(en) zitten er nog op. Zal vast wel invloed hebben. Hij loopt overigens nog niet optimaal. Sterker nog, durf eigenlijk niet te rijden, eerst een andere koppeling.

    #17663303

    Update-je:
    koppeling wordt vervangen, nieuw scherp straat nokkenas erin, keerring van de bak lekt ERG, andere benzinedrukregelaar, nieuwe motorsteun rubbers, alles trilt als een gek :shock:
    Dat was het wel, ik ga eerst op vakantie, en daarna meteen naar biesheuvel om de bestelde goodies op te halen

    #17663301

    @2000 wrote:

    @asconac20let wrote:

    Mooie kadett, leuk topic!

    motor ziet er netjes uit! petje af,
    ik zat in je topic te lezen, hoe kom je erbij dat een 16v inbouwen rond de 6000 euro kost?
    of heb je het dan over een risse motor?

    Veel succes met je kadett! en nog over een paar pagina’s terug, de witte velgen zijn zeker netter onder de auto dan de zwarte!

    16V heb ik al een tijdje, de bak en aanbouw delen ook. Wat ik niet heb: nieuwe zuigers, drijfstangen, kop bewerken, nokkenassen, alles laten balanceren, 48-er gasklephuizen,DTA injectiecomputer,honen, etc… Al met al denk ik dat ik rond de 6000 kwijt ben, incl. afstellen.

    waarom zoveel geld in een xe stoppen
    dan kun je nog beter
    een dikke let opbouwen ;)
    of een standaard let erin hangen

    je kunt ook met een standaard xe
    en een andere chipp al hele leuke resultaten halen.

    maar wat heb je n mazzel gehad dat je de brand meteen kon blussen :thumbup
    zelf ook n auto door brand verloren
    enkel kwam ik er pas achter dat die in de fik stond
    toen het eigenlijk al te laat was :(

    zoiets blijft je n hele poos in gedachten zitten ;)

    #17663304

    Mooie wagen hoor!
    Misschien kenteken zoeken in de ‘historie’-topic voor de historie van je C-dett?

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 692)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.