Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663749

    @imagine wrote:

    heel netjes gedaan :wors
    mooi ook dat motormanagement lampje in het dash

    waar komt dat carbon inlaat deel vandaan of wat voor een merk is dat?

    Lampje heb ik overigens niet zelf verzonnen, er was hier een member die zo’n foto als avatar had, en ik dacht: moet kunnen :D
    Ik had in eerste instantie 2 led’s ingebouwd, één rode en één blauwe. Ik wilde geen power led’s, want dat leek me wat verblindend, maar de led’s die ik uiteindelijk had geplaatst waren te zwak. Dus alles weer gesloopt en er een gewoon lampje van gemaakt…..ik zeg het wel vaker de afgelopen weken, maar ben er erg blij mee!

    En die carbon inlaat kreeg ik bij de c20xe. Is een echte handgemaakte, en er schijnt er maar 1 van te zijn. De verkoper wist te vertellen dat er eventueel meerdere gemaakt kunnen worden, zitten rond de 90 euro. Er is alleen één maar: Ik krijg die gozer niet meer te pakken…….

    #17663750

    Weinig te melden, wel veel gedaan maar in de kleine dingen gaat aardig wat tijd zitten. Vandaag eindelijk de remmen ontlucht: Dekseltje opgeofferd, fietsventiel erin gemaakt en daarna 1.5 bar druk erop (boven) op. Ontluchtingsnippels één voor één open draaien, gaat eigenlijk vanzelf en had meteen een hard pedaal. Vorige keer 2 dagen geëmmerd, en nu dit…..vreemd ;)

    Morgen de wielen eronder en dan alles dubbelchecken en daarna maar is proberen te starten. Ben benieuwd na 10 weken!!

    #17663751

    Mooie bak! Goede kleurkeuze en een limo, helemaal mijn smaak :wors

    #17663752

    Super gaaf!!! :thumb

    #17663753

    Ja ja, hij loopt!!!! Eigenlijk in 1 keer. Geen storingen…..alleen wil ie niet meer uit :D Waarschijnlijk ergens een geschakelde + omgedraaid met een vaste +….komt morgen goed :wors
    Ben zo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    [youtube:3k0ihhnu]http://www.youtube.com/watch?v=NnwgDUM7Okk[/youtube:3k0ihhnu]

    Geen storingscodes!
    [youtube:3k0ihhnu]http://www.youtube.com/watch?v=YZamgMDKvgU[/youtube:3k0ihhnu]

    #17663754

    Gefeliciteerd man! Hij loopt mooi

    #17663755

    Morgen de deur er in, bestuurders stoel, en dan mijn eerste rondje maken. O ja, eerst de uitlaat trouwens, maakt aardig wat herrie nu :D

    Pfff, het ergste gehad, ben echt blij :jerry

    #17663756

    Vandaag een klein beetje energie gestoken in mijn elektrische storing. Als ik mijn contact uit zet, dan blijft er op de uitgaande zekeringen die door het contact worden geschakeld spanning staan. Dit is ongeveer 10v. Hierdoor blijft het relais aan staan en gaat de motor niet uit.
    Het vreemde is dat als ik het controle lampje van de dynamo eruit trek (en de dynamo dus stopt met leveren) dan valt de kadett wel uit. In mijn beleving blijft het relais bekrachtigd omdat de dynamo op één of andere manier spanning blijft leveren aan het geschakelde gedeelte…. Eerste gedachte: ergens een slechte min/aarde. In het motorruim eigenlijk alles gecheckt en daar geen euvel kunnen vinden. Dus morgen maar is in de draadboom kijken…..iemand enig idee waar (binnen) het eventueel kan zitten?

    #17663757

    Heb je ergens je bedrading aangepast???of er wat extra’s bij gezet???
    Ik heb ooit een digidach ingebouwd en daarna wilde de manta ook niet meet uit via contackt?????
    Stekker los en daarna was het weer goed????
    Tis maar ff een idee. :jerry

    #17663758

    Pffff, ik heb het gevonden. Zet het hier even neer voor het geval iemand anders hetzelfde krijgt.

    Afijn, vanaf mijn contactslot heb ik een geschakelde + naar een relais. Dit relais schakelt het hoofdrelais van de c20xe én de koelventilator voeding (das de reden dat het eerste relais er tussen zit, ventilator trekt aardig wat stroom en ben bang dat mijn oude contactslotje dat niet trekt)
    Maar als ik het contactslot uit zet, dan blijft hij lopen, en hierdoor blijft de dynamo een plus geven op het dynamolampje. De spanning die naar het lampje gaat wordt via het lampje door gegeven naar het circuit wat je normaal gesproken uit schakelt. Vandaar dat als ik het contact bij een draaiende motor uit zet, dat ik ongeveer 10 volt meet op een circuit wat spanningsloos hoort te zijn. Doordat er spanning op blijft staan komt het eerste relais niet los, en blijft het geheel lopen.
    Na 5 uur zoekwerk en geëxperimenteer met verschillende lampjes met verschillende weerstanden uiteindelijk de stuurspanning van het c20xe relais rechtstreeks op het contact gezet, ipv via stuurrelais.

    Hoop dat het een beetje duidelijk is. Zat ‘m behoorlijk te knijpen, zag mezelf de hele kabelboom er weer uit halen :shock:

    #17663759

    kijk,ook weer opgelost….mooi man :thumb

    #17663760

    De kadett is eigenlijk zo goed als klaar, koplampen doen het niet helemaal, kleine koelvloeistof lekkage, maar dat is peanuts….
    Maar natuurlijk gaat het weer niet helemaal vanzelf. Ik heb achter remklauwen van een Scorpio 2.9. Die zitten er al onder sinds aankoop. Nu heb ik alle leidingen, slangen, olie en blokken vervangen, en ik krijg de achterremmen niet goed. Na opnieuw inbouwen blijven de klauwen klemmen na een paar keer remmen. Vervolgens de klauw er af gehaald, het zuigertje zo ver mogelijk terug gedraaid en weer geprobeerd…..en weer hetzelfde. Tijdens het rijden wordt alles serieus heet, en het rempedaal (komt door hete olie?) steeds harder. Ik heb al meerdere keren gekeken en kom er niet uit. Wat ook raar is, is dat als ik sóchtends weer verder ga de remmen weer vrij/los staan :wtf
    Gekeken of de remkrachtbegrenser verkeerd om zit, ook dit is niet het geval…….wazig
    De door mij aangehouden volgorde: Zuiger zo ver mogelijk terug gedraaid, klauw ontlucht, váák aan de handrem trekken (zelfstellend) en daarna zou het in mijn beleving klaar moeten zijn?
    Graag advies :(

    #17663761

    Iemand enig idee over bovenstaande vraag? Want ben er nu 3 dagen mee bezig, en ze blijven nog steeds hangen :swear :swear :swear :swear

    #17663762

    enige wat ik zou kunnen verzinnen is een luchtbel,die uitzet bij het warm worden???
    of een probleem bij de HRC????

    #17663763

    Het lijkt mij dat als het aan de hrc ligt, dat de voorremmen hetzelfde probleem hebben? + de hrc is een jaar oud, zit nog niet eens roest op ;) En in mijn beleving geeft een luchtbel een zacht pedaal, maar niet bovenstaande problemen. Ga zo de klauwen er af halen, uit elkaar halen en even gluren hoe ze inwendig werken. Wordt er gek van, dit is het enige wat me weerhoud om weer lekker te genieten van mijn kadettje :cry

    EDIT: tijdens het tikken van het verhaal hierboven en na het nuttigen van een bak koffie zaten de remmen weer los……ik begin de remkrachtverdeler te verdenken. Ik vermoed dat deze de terugkomende olie tegen houd. Maar kan dit zowiezo? Ik weet niet hoe dat ding inwendig werkt, neem aan dat de uitgaande druk iets geknepen wordt. Tevens de vraag waar dat ding vanaf komt?

    #17663764

    Gaat dit om schijven of trommels?

    #17663765

    schijven

    #17663766

    hoe het bij een c kadett zit wet ik niet

    als je op een e kadett schijven monteerd moet je ook de rem druk begrenzer vervangen.
    die met trommels hebben terugslagkleppen.

    als ik het zo lees sluit jou remdruk begrenzer ook af
    hierdoor kunnen de klauwen niet vrij komen

    #17663767

    Toch nog wat foto’s weten te schieten…..maar blijf vooral naar het probleem hierboven kijken :thumbup







    #17663768

    @theunm wrote:

    hoe het bij een c kadett zit wet ik niet

    als je op een e kadett schijven monteerd moet je ook de rem druk begrenzer vervangen.
    die met trommels hebben terugslagkleppen.

    als ik het zo lees sluit jou remdruk begrenzer ook af
    hierdoor kunnen de klauwen niet vrij komen

    Klinkt logisch, maar de begrenzer zat er al op, heb ‘m alleen schoon gemaakt en gespoten. En heeft altijd goed gefunctioneerd :shock:

    #17663769

    Precies zo iets dacht ik ook al aan!

    Sowieso moet de verhouding mooi kloppen, en na wat rekenwerk ben ik er achter gekomen dat je heel mooi op een 3/20 verhouding komt voor die dingen als je twee 3/40 begrenzers achter mekaar plaatst, en die zijn zeer talrijk!

    Kijk maar eens naar deze berekeningen:
    viewtopic.php?p=2373279#p2373279

    Deze begrenzers geven een verhouding van ingaande druk en uitgaande, zet je ze dus achter elkaar dan komt er steeds uit de volgende minder druk volgens de zelfde verhouding. Je zou dus ook kunnen beginnen met 3/40 begrenzers voor trommels en daar achter een setje 3/40 of 3/35 lastafhankelijke die je of op de achter as zet en goed afsteld, of de hevel een vaste instelling geeft met een stelschroef. Zo kun je de druk goed krijgen met weinig kosten en eventueel zelfs afstelbaar en/of lastafhankelijk! king:

    #17663770

    Wat ziet je C er goed uit weer trouwens!! :shock:

    #17663771

    een hitte schiltje bij je remleidingen kan misschien ook geen kwaad

    #17663772

    ik heb ook schijven en in mijn zoektocht ben ik ook wat dingen tegen gekomen

    zo heeft de hooftremclinder soms een bodemklep

    ook dat ding wat jij er onder hebt heb ik niet meer ik heb een remdruk verdeler er in kan ik hem afstelen op remmen bank
    nu heb ik de zelfde hooftremclinder

    ik heb het pendaal zowat op de grond en krijg het ook niet goed nu word er gezegd dat je een ander hooftremclinder nodig hebt van een benz

    #17663773

    Dat van dat lage pedaal heb vorig jaar ik ook gehad, was niet te ontluchten……….na 2 weken zat ie weer boven :wtf
    En stel ik had alles achter zelf omgebouwd dan kan je tegen rare dingen aan lopen. Maar alles wat er op zit zat er al op, heb “alleen”de leidingen, slangen, en de blokken vervangen. Overigens doe ik het ontluchten met druk bovenop het reservoir. Daarna de nippels één voor één open en klaar.

25 berichten aan het bekijken - 626 tot 650 (van in totaal 692)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.