Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663580

    Ik volg momenteel dit viewtopic.php?f=10&t=168580 topic en ben erg benieuwd of het wat is. Het scheelt minstens de helft, en dat brengt een sper jaren dichterbij :D

    En ja, het is een standaard dis blok.

    #17663581

    @2000 wrote:

    Ik volg momenteel dit viewtopic.php?f=10&t=168580 topic en ben erg benieuwd of het wat is. Het scheelt minstens de helft, en dat brengt een sper jaren dichterbij :D

    En ja, het is een standaard dis blok.

    ik kwam deze ook tegen

    heb een paar filmpjes gekeken op youtube en ziet er goed uit moet zegen ik denk dat ik zoon ding ga kopen
    gewoon even op google kijken ziet echt goed uit

    maar kan niets vinden over opel meschien moeten we een topic in kadett gedeelte starte

    #17663582

    @16v kadett c wrote:

    @2000 wrote:

    Ik volg momenteel dit viewtopic.php?f=10&t=168580 topic en ben erg benieuwd of het wat is. Het scheelt minstens de helft, en dat brengt een sper jaren dichterbij :D

    En ja, het is een standaard dis blok.

    ik kwam deze ook tegen

    heb een paar filmpjes gekeken op youtube en ziet er goed uit moet zegen ik denk dat ik zoon ding ga kopen
    gewoon even op google kijken ziet echt goed uit

    maar kan niets vinden over opel meschien moeten we een topic in kadett gedeelte starte

    Als jij er nu gewoon één koopt, dan kijkt de rest de komende tijd hoe het afloopt :thumbup Ik vind het een goed plan :wors

    #17663583

    Ziet er uit als een blokje wat je gewoon tussen je diff zet, raar systeem!! Lijkt me een Quaife toch wel een hele stap beter omdat dat met tandwielen werkt in plaats van frictie….

    #17663584

    @2000 wrote:

    @16v kadett c wrote:

    @2000 wrote:

    Ik volg momenteel dit viewtopic.php?f=10&t=168580 topic en ben erg benieuwd of het wat is. Het scheelt minstens de helft, en dat brengt een sper jaren dichterbij :D

    En ja, het is een standaard dis blok.

    ik kwam deze ook tegen

    heb een paar filmpjes gekeken op youtube en ziet er goed uit moet zegen ik denk dat ik zoon ding ga kopen
    gewoon even op google kijken ziet echt goed uit

    maar kan niets vinden over opel meschien moeten we een topic in kadett gedeelte starte

    Als jij er nu gewoon één koopt, dan kijkt de rest de komende tijd hoe het afloopt :thumbup Ik vind het een goed plan :wors

    ik kan je mijn bank numer wel geven sponzer jij koop ik hem vint ik nog goed plan ook :D :D :D

    #17663586

    gisteren de kadett c van 2000 even live gezien er netje en blok ziet er superuit misschien tot zondag

    #17663587

    Hmmmz, nadat ik gisteren uit haarlem kwam had ik de neiging om ‘m even op z’n staart te trappen. Ging met gemak naar de top, maar nadat ik me gas los liet en weer een normale snelheid bereikt had liep ie opeens op 3 poten. Gisteren de vonken gecheckt, alles ok. Vandaag maar even de compressie gemeten: 14.5 , 2.5 , 14.5 , 14.5. SCHEIT!!!!!!!

    Dus vandaag maar alles demonteren en kijken wat er loos is onder de kop. Leuk man, zo’n oud autootje :swear

    Mijn gezegde: als je niet van sleutelen houd, dan moet je zo’n auto niet kopen gaat weer op :cry :cry

    Tevens een vraag: moet de (aluminium) kop altijd worden gevlakt? Hoorde dat het niet altijd nodig is, en dat de c20xe kop weinig kan hebben met vlakken?

    #17663588

    Wat een gedoe met dat ding zeg!

    #17663589

    @SanguiniusNL wrote:

    Wat een gedoe met dat ding zeg!

    Tja, dat weet je als je “oud” rijd.
    Wat me wel irriteerd is dat ik met onze oude vectra 2000 280.000 km op de teller had gereden, geen gescheurde kop of zo (ks 700!!) of andere narigheid. Dit terwijl ik echt niet voorzichtig was met de c20xe in de vectra. Nu trek ik ‘m een keer door en ik heb gelijk problemen.

    Kop is klaar om eraf te gaan, moet alleen een juiste dop halen. Heb er nu 1 voor een cih, een buiten torx voor oude type c20xe, en nu de laatste met een inwendige torx. :swear

    Ik hoop dat de zuiger nog heel is, ik rij al enige tijd met een klopsensor melding, en knijp ‘m wel een beetje

    #17663590

    Zoals ik al jaren gewent ben gaat het weer niet vanzelf. Op de kop, pakking en onderblok geen sporen te zien van lekkage. Nu heb ik maar 1 km gereden nadat ie op 3 poten ging lopen, maar ik verwachtte hier wel sporen van terug te vinden. Het kan toch niet zo zijn dat de zuigerveren van het één op het andere moment de geest geven.(heb ik nog nooit gehoord?)

    Even een samenvatting van de huidige vragen:
    1: kop vlakken, altijd, liever niet?
    2: kopbouten, kunnen die worden hergebruikt?
    3: waar kan het compressieverlies vandaan komen? Toch een (recent) lek die je daardoor niet terug vind? Of (dit gaat ver) al die tijd al weinig compressie, en toevallig erachter gekomen omdat er bijv. een injector mee gestopt is?

    #17663591

    heb je de kop er al af?

    met een compressie van 2.5 op 1 cilinder kan je motor nooit goed lopen.
    een zuigerveer kan knappen, het komt alleen heel weinig voor.

    blijft er geen klep hangen?

    #17663592

    Ja, kop is er af.
    Is niets aan te zien :wtf
    Slechte foto’s trouwens

    Straks wat vloeistof bovenop de zuigers gooien, kijken of er een erg verschil in zit met het weg lopen ervan.


    #17663593

    Een kop vlakken hoeft alleen als hij krom is… Als de motor niet heetgelopen is is de kans dat de kop krom is niet zo groot. Even een goede stalen rei er overheen leggen is een makkelijke manier om te zien of de kop krom is.

    Eigenlijk had je de kop nog moeten laten zitten. :cry Dan had je even een compressietest kunnen doen met een scheut olie op de zuiger, als de waardes dan een stuk hoger zijn zijn je zuigerveren de boosdoener. De olie vult in dat geval de ruimte op.

    Is de meting wel goed gedaan op die cilinder?:???: Niet toevallig vergeten gas te geven of de meter niet goed aangesloten?

    Maar 2,5 bar is erg weinig en je zou een grote lekkage verwachten daarvoor. :hmmz Ik zou de kleppen van die cilinder er uithalen en de geleiders en klepstelen eens goed bekijken. Wellicht een braampje oid waardoor er een klep open bleef staan?

    #17663594

    heb anders nog wel een kopje ligen voor je

    net wat word gezegt kopje hadje moet laten ziten en een slinderlekagetest doen en dan kijken waar die weg lekt heb ook nog wel een koppaking ligen voor je als je niets vind zet hem in elkaar en dan tog slinderlekage test doen kijken waar die weg lek

    kan je wel aan de kop zien als de klepen goed sluiten

    #17663595

    @giuliettaevo wrote:

    Eigenlijk had je de kop nog moeten laten zitten. :cry Dan had je even een compressietest kunnen doen met een scheut olie op de zuiger, als de waardes dan een stuk hoger zijn zijn je zuigerveren de boosdoener. De olie vult in dat geval de ruimte op.

    Ja, dat inderdaad handiger geweest, is de eerste keer dat ik zoiets heb, nooit bij stil gestaan. Maar ik heb op 4 zuigers benzine gegooit, en er zat geen verschil in het weg lopen, zelfs niet bij de verdachte cilinder. Nu zegt dit niet alles, maar het verschil zou wel merkbaar moeten zijn?
    @giuliettaevo wrote:

    Maar 2,5 bar is erg weinig en je zou een grote lekkage verwachten daarvoor. :hmmz Ik zou de kleppen van die cilinder er uithalen en de geleiders en klepstelen eens goed bekijken. Wellicht een braampje oid waardoor er een klep open bleef staan?[/

    Kleppen gaan er allemaal uit, hij ligt er toch af. Alles opnieuw in slijpen, en gelijk de klepsteelrubbers vervangen. Tevens de stoters reinigen, het getik is vrij irritant.
    @giuliettaevo wrote:

    Is de meting wel goed gedaan op die cilinder?:???: Niet toevallig vergeten gas te geven of de meter niet goed aangesloten?

    Tja, goed gedaan…ik heb 2 x gemeten, en 2 keer dezelfde waarde. Ik heb geen gas gegeven, maar dat heb ik bij alle 4 niet gedaan, dus dat zou dan geen groot verschil moeten geven. Verkeerd aansluiten met maar 1 aansluiting lijkt me onmogelijk :jerry

    #17663596

    @16v kadett c wrote:

    heb anders nog wel een kopje ligen voor je

    net wat word gezegt kopje hadje moet laten ziten en een slinderlekagetest doen en dan kijken waar die weg lekt heb ook nog wel een koppaking ligen voor je als je niets vind zet hem in elkaar en dan tog slinderlekage test doen kijken waar die weg lek

    kan je wel aan de kop zien als de klepen goed sluiten

    Kop heb ik zelf nog liggen, zelfs een costcast, maar die lekt zeker met 9 kromme kleppen ;)
    Koppakking heb ik toevallig ook, had ik over van mijn pakkingspakket :D
    In ieder geval bedankt voor het genereuze aanbod :thumbup
    De kleppen lijken te sluiten, zie geen verschil onderling. Maar ga ze wel inslijpen voor de zekerheid.

    Ben alleen wel op zoek naar een goedkope klepsteeltang, iemand?

    #17663597

    laat de costcast kop naar kijken had 2 die niet goed waare gescheurt :shock:

    #17663598

    Dat vind ik nog niet nodig. Zoals al zei heb ik met een 16v 280.000 gehaald zonder problemen. Ze scheuren niet altijd. ;)

    #17663599

    @2000 wrote:

    Dat vind ik nog niet nodig. Zoals al zei heb ik met een 16v 280.000 gehaald zonder problemen. Ze scheuren niet altijd. ;)

    zou beetje jamer zijn als je daar achterkomt als die klaar is ik heb ze ale 3 naar naalaten kijken

    #17663600

    Nou, weinig te melden…..Heb een klepveren tang, klepslijper, en een pakkingspakket voor de kop besteld. Heb alleen de in en uitlaat pakking nodig, maar als ik de pakkingen los in beverwijk bestel, dan ben ik veel meer kwijt dan een volledig pakket via het net.

    #17663601

    Vaag allemaal joh,Wel erg balen man!
    Ik heb vanaf vanmorgen C20LET op kenteken.
    Sterkte man!

    #17663602

    @remo 07 wrote:

    Vaag allemaal joh,Wel erg balen man!
    Ik heb vanaf vanmorgen C20LET op kenteken.
    Sterkte man!

    He, gefeliciteerd man. Eindelijk legaal :thumbup

    #17663223

    Tijd terug had ik het probleem met een slecht onderhouden vectra 16v.
    Deze had op 1 cilinder geen compressie.
    Bleek dat daar de klepstoters van vast zaten, en daardoor bleven de kleppen iets open staan.

    #17663307

    Ok, klinkt aannemelijk :thumbup (vooral omdat ik geen afwijkingen gevonden heb :shock: :shock: )

    Ik heb de kop er weer op zitten, en het is aardig verbeterd. Niet optimaal, het grootste verschil is iets meer als 2 bar, maar dat zou (als ik me niet ernstig vergis) geen problemen moeten geven.

    #17663306

    Was al benieuwd hoe het ervoor stond! :hmmz
    Hoop dat het weer in orde is…. :jerry
    Heeft ie al weer gelopen?

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 692)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.