Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663530

    Mooi man, super dat hij weer rijdt. :thumb Kom hem binnenkort weer eens bewonderen

    #17663531

    @Senatorman wrote:

    Mooi man, super dat hij weer rijdt. :thumb Kom hem binnenkort weer eens bewonderen

    Je zal inderdaad hier naar toe moeten komen, hij rijd verre van lekker, en een apk is verzekeringstechnisch ook wel lekker. Maar, ik geef het niet op, komt wel goed (denk ik)

    #17663532

    Ik heb de lambda door gemeten, en die schommeld rond de 0.4 volt, bij gas geven veranderd de waarde dus die zou goed moeten zijn. De temp. sensor geeft ook een juiste waarde (1000 ohm bij een graad of 40) dus die is ook uitgesloten.
    Maar nu de retour leiding: ik moet aardig wat moeite doen om hem oraal door te blazen :D Nu zou dit een probleem kunnen zijn, maar stel hij geeft aardig wat weerstand, dan zou het eventuele probleem na de drukregelaar zitten, en dit maakt volgens mij niet uit? Want de drukregelaar regelt de druk af op 3.5 bar en alles wat er na gebeurd doet er niet zo veel toe. Even ter verduidelijking: als ik na de 3,5 bar regelaar er 1 van 3 zou zetten, dan blijft de benzinedruk 3,5 bar. Zet ik er 1 van 5 bar achter die van 3.5 dan zou de druk wel naar 5 gaan. Beetje duidelijk voor de specialisten?

    Nog een vraag: als het dus niet iets van bovenstaande bevindingen is, waar kan ik dan verder zoeken?
    Mischien de inlaat lucht temp. sensor, maar wat moet de waarde zijn? Ik meet 2260 ohm, en veranderd niet veel, maar dat doet de lucht temparatuur ook niet ;)

    #17663533

    zit je luchtmassa meter goed om

    #17663534

    Motortemp sensor ff.doormeten of.die nog goed.is??

    anders toch lambda sensor vernieuwen kost.op ebay 30euro.

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    #17663535

    Temp sensor geeft de juiste waardes, maar ik ga morgen wel even naar de bedrading kijken. Ik heb het laatste stukje vervangen ( en gesoldeerd) maar je weet het nooit.

    Luchtmassameter zit juist :thumbup

    #17663536

    Weer wat begluurd: Ik had even gekeken of er wel benzine druk aanwezig was, en ja, een spuiter via ontluchtings ventiel. Ondertussen de bobine even los gehaald, en die lag in de benzine. daarna starten en je raad het al: weer een brandje, ik hoorde tijdens het fikken de bobine tikken, dus een lekspanning. Na het brandje te hebben geblust (het begint te wennen :swear ) de bobine bekeken, en anders neer gelegd. En wat denk je: hij liep perfect!! Alsnog de bobine een ander plekje gegeven en daarna weer kut. Alles wat ook maar iets met het vonken te maken heeft nagekeken, niks te vinden……..wordt er langzamerhand echt gek van :swear :swear

    Staan er ergens motronic 2.8 gegevens op het net, ik heb wel een vraagbaak, maar die gaat niet verder dan 2.5. Ik kan zelf aardig wat uitsluiten, maar moet dan wel de juiste gegevens/schemas hebben

    #17663537

    autodata??

    #17663538

    Schema s heb ik gevonden. Tevens nog iets gevonden, 1 bougiekabel verrot, vervangen en nog niet verbeterd. Maaaaar, ik ben opeens wel een vonk kwijt vanaf de bobine. De eerste cilinder doet niks meer, ook niet als ik hem direct op de bobine zet. Dit zou kunnen, de bobine is tijdens de verbouwing een keer flink gevallen.
    Mede door een onderdeelnummer wat ik hier op het forum gevonden heb ben ik erachter gekomen dat ze op meerdere opels gebruikt zijn, dus morgen maar de sloop met een bezoekje vereren.
    Hopen dat dat soelaas brengt, het begint een beetje vervelend te worden.

    Schema 2.8 link: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17663539

    He he, na een hele berg narigheid eindelijk gevonden waarom ie zo beroerd liep. De bobine was dus stuk. Gelukkig gaf ie op een gegeven moment de geest (1 bougie werd helemaal niet meer aangestuurd) en daardoor werd het iets duidelijker. Ik heb bijna meteen een andere gevonden bij de gebr. Obdam :thumbup Oh, voor als iemand hetzelfde krijgt: die van een frontera 2.2 is hetzelfde.

    Het enige wat ik nu nog heb is dat ie boven de 5200 toeren in de begrenzing gaat. Hij geeft hierbij code 19, krukassensor. We zien het wel, hij kan i.i.g. overmorgen richting apk :jerry

    Overigens heeft al dit gedoe wel weer een pluspunt, de c20xe en de werking is allemaal weer een stuk duidelijker. Toen ik hem in elkaar zette toen dacht ik: waar is al die meuk voor….. en nu weet ik het meeste

    #17663540

    :thumb :wors

    #17663541

    top man heerlijk dat het lek boven water is zal je co ook wel beter uitkomen nu ze alle 4 weer vonken , en nog bedankt voor de tip dat een 2.2 het zelfde is is wat makkelijker zoek als die van mijn ook stuk gaat. :thumb
    nog een vraagje op welke kleur draden zit je uitlees lampje aangesloten, ik had hem ook aangesloten volgens manta schema en toen bleef ie ook constant branden :???: :D

    #17663542

    Ik heb het exact aangesloten zoals op mantablog beschreven. Alleen de eerste keer niet, ik heb een schakelaar gemaakt voor het uitlezen, en daar per ongeluk een draad verwisseld met het lampje.
    Ik haal het lampje weer weg, en offer het gevaren licht lampje op, en maak daar de storings indicatie in. ( gezien van bas gsi).

    #17663543

    Hmmmz, alles gedaan voor de apk, en nog steeds een ernstig rem verschil. Ook dit (waarschijnlijk) opgelost, sloop ik een leiding. Ik had nog een complete set nieuw liggen dus ook dit opgelost.
    En nu geen druk meer, ik denk dat door het trappen naar het eind de hoofdremcilinder beschadigd is.
    Is een revisie setje te doen, en blijft dat ook werken of gewoon voor een nieuwe gaan?
    En stel het wordt een nieuwe, welke? Manta GTE of zo? Moet wel plug&play zijn.

    #17663544

    YO!ik heb bij de mijne gewoon de 1.6 ascona standaard HRC gekocht.
    Ik heb Omega 3000 remmen erop en heb zat remdruk!
    Gewoon een nieuwe kopen man!!!het zijn wel je remmen…….
    Kom gerust een x ff een bakkie halen(met kadett!!)

    Sterkte :thumb

    #17663545

    @remo 07 wrote:

    YO!ik heb bij de mijne gewoon de 1.6 ascona standaard HRC gekocht.
    Ik heb Omega 3000 remmen erop en heb zat remdruk!
    Gewoon een nieuwe kopen man!!!het zijn wel je remmen…….
    Kom gerust een x ff een bakkie halen(met kadett!!)

    Sterkte :thumb

    ik wordt helemaal gek van dat t%$%ng ding. Ik wil wel een iets grotere hrc, maar moet wel zo vast te bouten zijn. Een standaard hrc gaat wel wat dieper dan een grotere, maar gaat ook lichter :thumbup

    Zodra ik eindelijk de weg op mag, dan kom ik zeker ff buurten. Duurt zowiezo 1,5 week, heb brandweerdienst.

    #17663546

    He he, eindelijk. Eerst het ernstige remverschil, door het ge-emmer scheurde er een leiding, daarna niet op druk te krijgen, en uiteindelijk maar een nieuwe hrc gekocht, wat overigens ook niet hielp :shock:
    2 dagen bezig geweest met de remmen, kreeg ze niet ontlucht. Uiteindelijk maar even naar kwikfit geweest en de remmen laten ontluchten. Ging niet vanzelf, maar hij remt i.i.g. weer. Het pedaal zit wel heel erg diep, Ik kan met gierende banden stoppen, maar wel bijna aan het einde van de slag. Zit me niet lekker!!!

    Maar, hij is door de keuring, apk, en rdw, dus ik kan eindelijk na 8 weken weer genieten!!!!!!!!!!
    Nu begrijp de jonge kinderen wel wat beter als het sinterklaas is, man ik ben zo blij!!!!!

    Toch weer een ander project deel in mijn hoofd, tenminste, over een maand of 3, als ik weer wat zin heb. Maar ik ga op mijn gemakkie het vooras wat al eens klaar was opknappen. Heb gereviseerde 2000 klauwen, nieuwe schijven, pu rubbers liggen, dus dat gaat wel weer goed komen.

    #17663547

    nogmaals gefeliciteerd! :D

    #17663548

    yeeeees top man ben je daar weer 2 jaar van af :thumb

    #17663549

    Probeer eens je achter remmen goed op te stellen en kijk je remcilinders ff na op lekken.
    Daar lag bij mij ook t probleem met slecht remmen,nieuwe remmen erop en klaar!(achter)
    Daarna met de hand ontlucht,wel met 2 man.
    Ohja,meet ook ff de diameter van je trommel op.

    Als je schijven achter hebt kan je het bovenstaande meteen weer vergeten…. :jerry

    #17663550

    @remo 07 wrote:

    Probeer eens je achter remmen goed op te stellen en kijk je remcilinders ff na op lekken.
    Daar lag bij mij ook t probleem met slecht remmen,nieuwe remmen erop en klaar!(achter)
    Daarna met de hand ontlucht,wel met 2 man.
    Ohja,meet ook ff de diameter van je trommel op.

    Als je schijven achter hebt kan je het bovenstaande meteen weer vergeten…. :jerry

    Ik vergeet het :D

    #17663551

    gefeleciteerd :thumb top man!!

    #17663552

    Top man, er komen nog wat meetings aan, dus die hoef je niet te missen. Gefeliciteerd

    #17663553

    Mooi werk! En gefeliciteerd man!

    Wel even foto’s maken van de PU en remmen projecten heh!

    #17663554

    @Vinci wrote:

    Mooi werk! En gefeliciteerd man!

    Wel even foto’s maken van de PU en remmen projecten heh!

    Heb ik al, het as was al een keer klaar, voordat de straler het verklooide :swear

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 692)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.