Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Forumindex Forums Modellen Kadett Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 692)
  • Auteur
    Berichten
  • #17663505

    Und? Of ben je weer 55 euro extra kwijt :D

    (Aansich valt 55 euro natuurlijk wel mee als je de prijzen van vroeger vergelijkt :P)

    #17663506

    Hij is goedgekeurd! Natuurlijk ging het óók vandaag weer niet vanzelf, maar uiteindelijk toch de goedkeuring gekregen. 2e bezoek kostte overigens 26 euro :-)
    Morgen apk, en dan lekker weer 2 jaar onbezorgt knallen!

    #17663507

    Hoe heb je dat gedaan dan???

    #17663508

    super om tehoren :thumb :thumb :thumb

    #17663509

    @remo 07 wrote:

    Hoe heb je dat gedaan dan???

    Dat licht ik wel een keer toe als ik je zie. ;)

    #17663510

    top man ik ga binnen kort ook heb papieren binnen van de auto als bewijs zou nu moeten lukken hadden ze veder nog iets of moet ik nog ergens op letten ik ben zelf apk keurmeester dus gaat denk ik wel goed :thumb

    #17663511

    Ze kijken zowat alleen naar de ombouw zelf. mptorsteunen, baksteun, etc. De rest van de auto doet er niet toe. Het BLOKNUMMER wel.
    Als ik geen nummer gezeik had gehad dan was het zowat een formaliteit geweest. Ik heb wel alles erg netjes ingebouwd, dat wel.

    #17663512

    Gefeliciteerd met de goedkeur :thumb

    #17663513

    @RISL wrote:

    Gefeliciteerd met de goedkeur :thumb

    Dank je, nu de apk nog, ze hadden een paar kleine dingetjes gevonden, maar waar ik me wel zorgen over maak is de co, die is te hoog. Wel een foutcode gevonden viewtopic.php?f=18&t=166683

    #17663514

    Kun je er dan niet tijdelijk een katalysator onder hangen?
    Dan dring je de CO-uitstoot behoorlijk terug.

    #17663515

    Nee, ten eerste heb ik geen ruimte, ten 2e moet de kadett aan de regels voldoen van 1977, en dat moet makkelijk kunnen zonder kat. Het is niet alleen het co probleem, heb er ook een foutcode van en het rijd vervelend.

    #17663516

    Okay, ja, ik ben niet zo bekend met de c20xe (of heb je er carburateurs op gebouwd?). Want anders zou ik niet weten hoe je het CO omlaag zou kunnen krijgen. Misschien een keer wat injectiereiniger aan de benzine toevoegen?

    Ik heb zelf jaren aan Kevertjes gesleuteld, en speciaal voor de APK stelden we die ff anders af met de stroboscoop tot het CO daalde (we hadden toen een eigen CO-meter). En vaak wisselden we ook ff de carburateur (enkelvoudig ipv tweevoudig, tweetraps of zelfs viervoudige carb).

    #17663517

    heb t met een c20xe ook gehad dat t co wat hoog was
    ik trok dan de stekker van de luchtweger er af

    liep die wel wat raar onregelmatig
    maar co was goed

    m,n keurmeester vond dat best genoeg
    wel stekker nog net ff op de luchtweger laten hangen
    enkel ff losklikken

    jaaren zo goedgekeurd ;)
    zelfs n x met steekproef ;)

    #17663518

    @louwe 16 klepper wrote:

    heb t met een c20xe ook gehad dat t co wat hoog was
    ik trok dan de stekker van de luchtweger er af

    liep die wel wat raar onregelmatig
    maar co was goed

    m,n keurmeester vond dat best genoeg
    wel stekker nog net ff op de luchtweger laten hangen
    enkel ff losklikken

    jaaren zo goedgekeurd ;)
    zelfs n x met steekproef ;)

    En als je je luchtweger nu wat omlaag zou drukken?
    Want dan gaat de motor armer lopen toch? Dus minder CO?

    Of is dat wat te kort door de bocht?

    #17663519

    Wat bedoel je met omlaag drukken, er zit geen losse klep in of zo?

    De stekker los halen: is inderdaad een optie :thumbup

    maar dan weet ik nog steeds niet waarom ie niet lekker loopt. Wat ik vannacht wel bedacht had: de 2.2 cih liep ook te rijk, en nu de c20xe ook, ik ga maar is naar de retourleiding kijken of deze een verstopping heeft.

    #17663520

    Je kunt een luchtweger toch omhoog of omlaag drukken?
    Die schijf die erin zit, bedoel ik dan.

    #17663521

    Uh nee, ik denk dat jij een cih bedoelt? Daar zit een klep in die je kan beinvloeden. Mijn luchtmeter weegt de lucht (als ik het goed begrepen heb) door een verwarmd bimetaaltje die door de lucht gekoeld wordt. Door het afkoelen veranderd de weerstand, en heb je dus een meting. Dit kan je niet niet of nauwelijks beinvloeden.

    #17663522

    Nee, dat klopt….ik heb nog nooit aan een Opel met luchtweger gesleuteld, maar bij MB en VW werkt het wel met een soort schijf die je op en neer kunt drukken.
    Ik ging er vanuit dat het hetzelfde werkte op de Opels.

    Dan heb ik niks gezegd ;)

    #17663523

    hoi hoe hoog is het co bij mij staat ie rond de 1 % je mag 4,5 % hebben

    #17663524

    ik heb voor de zekerheid maar een dag geplandt voor de omkeuring in plaasts van zo maar langs rijden moet nu 28e om half 10 :D

    #17663525

    Wil mijn 16v ook nog op kenteken zetten, alleen de bak lekt wat olie.
    Geeft zoiets problemen met zo’n keuring of word daar niet naar gekeken?

    #17663526

    @witje2.4 wrote:

    Wil mijn 16v ook nog op kenteken zetten, alleen de bak lekt wat olie.
    Geeft zoiets problemen met zo’n keuring of word daar niet naar gekeken?

    Daar kijken ze niet naar. Mijn 16v zelf lekt behoorlijk (verd#mme) en was geen probleem, wel een aandachtpunt bij de apk.

    En de co zat volgens mij rond de 8 :shock:
    Ik heb vanmiddag de LMM tip geprobeerd, en hij blijft lopen, dus dat zou een oplossing kunnen zijn. Als ik weekend heb dan ga ik eerst kijken de retourleiding verstopt zit, en tevens de lambda checken. Ik heb voor de rest geen storingen (meer) dus het kan nooit veel zijn (?)

    Gevraagd:dichtbij zijnde lambdasensor

    #17663527

    dat is inderdaat er hoog, ik heb helaas geen lambda liggen voor je mijn oude was ook stuk hij ging hierdoor zeer onregelmatig draaien en inhouden tijdens rijden.
    hopen dat de lmm goed gaat werken op het co ik denk het wel

    #17663528

    heb je het lambda sensor draad bij de computer aan massa gelegt hebben wij ook gedaan met de rallyascona van ons

    #17663529

    @CoupeetjeJr wrote:

    heb je het lambda sensor draad bij de computer aan massa gelegt hebben wij ook gedaan met de rallyascona van ons

    Het is een dis 2.8, daar gaat dat niet bij (als ik iedreen mag geloven)

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 692)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.