Pook+ schakelmechanisme installeren(nieuwe vraag)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Pook+ schakelmechanisme installeren(nieuwe vraag)

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Hallo heren, ik heb weer eens een vraagje ik heb via ebay een houten verwarmings paneel, bekerhouder/asbak en pook gekocht zie foto hieronder nu zit ik alleen met de vraag hoe ga ik de pook met schakelmechanisme bevestigen ik dacht namelijk dat de pook eraf kon. is dit veel werk en heeft iemand dit al eerder gedaan? eventueel foto’s of how to ?

Erwin

Zo te zien is dit een pook die vast zit met 2 klemmetjes. Maak je pookhoes eens open en kijk of je het zelfde mechanisme hebt….. anders gaat het niet passen !

Het is een beetje lastig uitleggen.

Je pookhoes zit vast aan de pook met een tywrap. deze kun je overknippen en vervangen.
    De schakelpook zelf zit met een veertje vast. een kleinigheidje om te vervangen

Dat van de hoes wist ik, er zit idd een buisje in met een klipje eraan, helemaal onderaan de pook. maar hoe zit zat vast? want zo als ik het zie zit deze pook ook met het zelfde buisje met klipje eraan vast.
    Bedankt alvast.

Erwin

erwin . . . is het niet gewoon makkelijker om de pook (zwart gedeeltje) van het mechanisme (wit gedeelte) af te klikken?

Tsja als ik zou weten dat dat ook kon wel:P
    maar dat is dus geen probleem?
    die zwarte dingen iets naar buiten duwen en dan komt ie eraf?

Erwin

edit* ik zit te kijken nu met die pook in de hand mar volgens mij gaat dat niet hoor.

pook klopt qua type wel (1.6 16V is altijd stangen schakelen bij de B-Vectra ) alleen zou de pook kunnen zijn van de X25XE dan zit de R asan de andere kant, kijk eerst daar eens naar, dan kom je in de knoei met je Achteruit schakel beveiliging namelijk.

makkelijkst is:

pookhoes omhoogtrekken

Dan zie je de pook staan zoals jij hem hier ook hebt liggen.

Onderaan zit een metaal klemmetje, deze kan je eraf wippen door een slag draaien en trekken.

Nu kan je de pook eruit trekken, en de nieuwe in omgekeerde volgorde terugplaatsen.

Willem

willem bedankt ik ga het zo proberen morgen.

Erwin

nieuwe vraag de nieuwe pook heeft een rubberen ring zoals boven op de foto te zien is, de oude heeft witte bol, als ik de andere pook erin doe lijkt ie gewoon te functioneren, maar kan dit kwaad? en de lijst die rond de radio zit zeg maar, heeft bij mijn oude zwarte aan de rechter binnenkant een zwart blokje zitten, dat heeft de houten niet, kan ik deze gewoon vervangen door een blinder schakelaar en wat zit daar normaal?

Erwin

je kunt ook gewoon alleen de pook knop vervangen hoor.
    die zit er alleen strak op geklemt.

kun je de rest van je schakelinrichting gewoon laten zitten.
    weet je zeker dat het blijft werken :angel

kan ik die er gewoon aftrekken als ik hard trek dan?
    en komt dat zwarte stuk met die 2 inkepingen die op het witte stuk zit niet meet dan?

Erwin

edit*

net even geprobeerd te trekken maar krijg het niet los.

Erwin

spuit er wat kruip olie tussen
    zet het zwarte tussen de bankschroef
    doek over de houten op
    en met een waterpomptang draaien

dan komt tie los.

maar het klopt, die dingen zitten KNIJTER vast

origineel gepost door sw_reijnders
    maar het klopt, die dingen zitten KNIJTER vast

Nog niks van gemerkt:P

Erwin

dus kom jong . . . hup spierballen in werking zetten :P

ja dat is gelukt alleen toen ik hem draaide had ik 100.000 stukken pook??
    hij spoot echt uit elkaar!:S
    dus deze keer wint de pook zal straks ff kijken of ik een andere kan vinden.

Erwin

Je had m niet hoeven wisselen hoor..

De pook maakt opzich niet uit of ie een rubber randje of enkel een plastic bol heeft.

Willem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.