pook afstand gertrag 265

Forumindex Forums Techniek Cih pook afstand gertrag 265

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209158

    ik ben bezig om een cih in een ascona te bouwen waar momenteel een getrag 240 aan zit
    nu wil ik overstappen op een getrag 265
    en die lijkt iets langer

    weet iemand of de pook afstand gelijk is aan die van een 240?

    #17470434

    deze kun je gelijk maken
    je kan de pookplaat inkorten

    #17470435

    is het niet minder werk om het pook gat in de auto aan te passen? ik weet niet precies hoeveel het scheelt?

    #17470436

    :wtfen je handrem dan??

    #17470437

    ja dat ligt er dus aan hoeveel het scheelt 2cm kan opzich nog wel

    heeft er iemand mischien een 240 liggen en zou even de afstand willen meten tussen bevestiging motor en het hart van de pook?

    #17470438

    niemand??

    #17470439

    Ik wel maar dat wordt em van’t weekend pas

    #17470440

    Bij een Monza/Senator zit de pook op dezelfde plek bij een 265 en een 240 bak.

    Dus ga er vanuit dat de pook bij een 2.5L liter met 240 bak Monza/Senator op dezelfde plek zit als de 30E met de 265.

    #17470441

    aha oke
    maar wil het toch nog even na meten voor de zekerheid niet dat ik na het spuiten alsnog het pook gat moet aan passen

    dus ik wacht nog even op de maat ervan:afro

    #17470442

    Maar ik kan me herinneren dat de pook op soort plaat zit die uitwisselbaar is per model,zo heeft Manta B een aparte plaat en Rekord/Monza/Senator voor zover ik weet.

    #17470443

    getrag 240 manta B vanaf blok aansluiting tot hart pook is exact 63cm ;)

    groeten.

    #17470444

    aha oke bedankt

    ga vanmiddag meteen even kijken of hij dan goed uit komt

    ik heb bij biesheuvel wel hele mooie schakelwegverkorters gezien maar wel onwijs duur (475 euro)

    denk dat als het niet past dat ik dan zelf zoiets ga maken

    #17470445

    ja een plaat van de pook van een rekord is een stuk langer dan die van een manta

    #17470446

    ja en de schakelas volgens mij ook

    #17470447

    origineel gepost door larsjeG40
    aha oke bedankt

    ga vanmiddag meteen even kijken of hij dan goed uit komt

    ik heb bij biesheuvel wel hele mooie schakelwegverkorters gezien maar wel onwijs duur (475 euro)

    denk dat als het niet past dat ik dan zelf zoiets ga maken

    sjezus
    475 wat krijge je dan wel niet??????????

    heb je der toevallig ook n plaatje van???

    we hebben het zelf wel es in n half uurtje gemaakt voor n cih
    kostten enkel wat gas en lasdraad

    maar echt nut heeft het niet bij n
    240/265 bak;);)

    #17470448

    Dat zal deze wel zijn: http://www.cae-racing.de/shifter_opel.htm#marke1

    Ik heb ook iets dergelijks gebouwd, heeft verder eigenlijk niks gekost dan een beetje geduld en wat creatief laswerk.

    De enigste reden voor mij was eigenlijk niet de schakelweg verkorten, maar de achteruit zo blokeren dat deze alleen gebruikt kan worden als er een knopje omhoog getrokken word. Zo’n beetje op dezelfde wijze als bij de oude 4-bak.

    #17470449

    nou was het maar zoiets zelfs dat is het niet

    ik dacht eerst nog dat ze zich een komma vergiste hadden maar dat hadden ze ook niet

    het is zeg maar een rechte versnellingspook en die is bevestigd met unibals(of kogelgewrichten)
    en het voorste plaatje is cnc gefreest uit alluminium wel mooi gedaan maar erg prijzig

    wat me terouwens wel opviel is dat de afstand van motor naar versnellingsbak steun bij de 240 anders is dan bij de 265:wtf:wtf

    plaatje zal ik ff schieten de volgende x als ik er weer ben

    is er iemand die er 1 heeft ingebouwd en de versnellingsbaksteun moest aanpassen?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.