Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261348

    Hallo poetsvrienden.

    Sinds enkele maanden ben ik in bezit van orginele corsa a GT uit 1986.
    Het wagentje heeft altijd trouw dienst gedaan als boodschappenwagen etc. Gezien de vorige eigenaar in bezit was van een aantal andere mooie opels moest dit Corsatje altijd buiten slapen. Ik ben hem nu aan het opknappen.

    Nu heb ik met mijn Astra G in de afgelopen jaren zoveel prijzen morgen winnen in de show en shine , dus poetsen opzich lukt wel, maar hier heb ik hulp bij nodig. De lak is echt zo mat als wat. Zelfs met 2 klei behandelingen :jerry

    Dus wie wil mijn corsatje eens onder handen nemen tegen een nette vergoeding?
    Reacties mogen ook via pm. Ik woon in de buurt van Breda!

    Het kranige corsatje

    #18181021

    Met een aardige polijstbeurt kom je al een eind. Maar of het voor lang mooi blijft…

    Heb je zelf geen polijst tol ?

    #18181019

    Nee heb ik niet :D en ik heb wat topics in het detailingtopic door gelezen en ik denk dat er iets meer bij komt kijken. Vandaar dat ik liever een ervaren polijster/poetser naar laat kijken.

    #18181020

    Ik heb laatst een matte rode starlet gepoetst. Deze was er echt heel erg aan toe !!

    Ik denk dat je met polijsten een heel eind komt.

    #18181022

    Wel knap hoor, dat je kunt zeggen wat te bereiken met polijsten zonder dat je de auto hebt gezien en zonder goede foto’s van de lak. Oldtimers/young timers is een andere categorie als het om poetsen gaat dan wat nieuwere auto’s of een astraatje/corsaatje b. En met polijsten maak jr de lak als het ware weer glad. Oneffenheden werk je weg. Wat je doet is blijvend. Dus dat blijft zo lang goed als dat je het goed bijhoudt… tis geen turtlewax of filler..
    Met mat uitgeslagen auto’s zijn twee dingen belangrijk. Zit het in de blanke lal/bovenkant van de 1K lak of zit het onder de blanke lak/door de hele 1K lak. En ook dan is.dat je elk afzonderlijk paneel eerst een testspot doet omdat wlk paneel anders kan zijn.
    Ik kan je helaas nie helpen. Maar vraag het juffer1 of niels van corsateam is of vraag het op het forum van car clean.

    #18181023

    +1 : Helemaal mee eens en niets meer aan toe te voegen.

    #18181024

    En wie zegt dat ik geen ervaren poetser ben ? En dat ik nooit zulke lak voor ogen heb gehad ?….

    #18181025

    gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !

    #18181026

    ik heb inmiddels contact met juffer en ik denk dat dat goed gaat komen. Bedankt voor alle nuttige tips. king:

    #18181027

    @ikdenman wrote:

    gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !

    :shock: :hmmz :puke

    #18181028

    Wat zijn we toch weer vriendelijk voor elkaar…. :thumbdown

    #18181029

    @ikdenman wrote:

    gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !

    beetje tegenstrijdig met de andere topics die hier al geplaatst zijn mbt het detailen van auto’s… het werk, de tijd en materiaal wat erin gaat zitten….. Maar als dat zo ook kan…. commandant met terpentine… dan ga ik het ook voortaan zo doen. Gewoon met een oude theedoek of badstof handdoek?? en dan? was erop? gewoon zo’n groene fles met goudkleurige dop en een schildpad op de verpakking?

    ik weet niet, ben ook maar een leek op dat gebied………. :hmmz

    #18181030

    @Looney wrote:

    @ikdenman wrote:

    gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !

    :shock: :hmmz :puke

    tja das de ouderwetse manier van poetsen ! gelukkig weet ik niks van poetsen na jaren en jaren auto’s gepoetst te hebben als beroep ! en waarschijnlijk poetste ik al auto’s voordat jij kon lopen maar goed vaak heb je baas boven baas .

    #18181031

    @kadett-supreme wrote:

    @ikdenman wrote:

    gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !

    beetje tegenstrijdig met de andere topics die hier al geplaatst zijn mbt het detailen van auto’s… het werk, de tijd en materiaal wat erin gaat zitten….. Maar als dat zo ook kan…. commandant met terpentine… dan ga ik het ook voortaan zo doen. Gewoon met een oude theedoek of badstof handdoek?? en dan? was erop? gewoon zo’n groene fles met goudkleurige dop en een schildpad op de verpakking?

    ik weet niet, ben ook maar een leek op dat gebied………. :hmmz

    bij ouwe lak werkt dat prima ! moet je natuurlijk niet op die tegenwoordige lak doen !!!!!

    #18181032

    beroepspoetser……..

    met alle respect voor de mensen die dat werk doen, maar zet maar eens 2 auto’s naast elkaar. 1 die door iemand die bij een “poetsbedrijf” werkt en 1 die door een detailer gedaan is…. dan zie je het verschil wel….

    maar goed, daar ging het topic niet over.

    #18181033

    hoeveel certificaten wou je zien ??????

    #18181034

    Detailer? Tsja…Als een splinternieuwe Insignia van pakweg ik weet niet hoeveel Euri mooi gedetailed wordt, dan zeg ik ja das mooi als zo’n auto er als een ‘spiegel’ uitziet. Bovendien de lakken van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijken met die van vroeger. Die glimmen af fabriek al 100x meer. En om een een auto van pakweg 10/15/20 jaar er als een spiegel uit te laten zien, komt toch niet overeen met de werkelijkheid. :???:

    Dan zeg ik: Commandant, gewoon doen. Das wel zo goedkoop, en daar zijn wij met zn allen toch altijd op uit. ;)

    #18181035

    certificaten zeggen mij niks. Ik zeg niet dat jij ook zo werkt of gewerkt hebt, maar over het algemeen (heel zwart-wit gezien) zie ik bij “gecertificeerde” poetsbedrijven prutswerk geleverd worden. daar gaan ze hooguit 2 uur in een auto steken, misschien 3 als ze de binnenkant ook moeten doen. Clayen? wat is dat? vragen ze dan, om maar een voorbeeldje te noemen. en dan heb ik het nog niet eens over de machine waarmee gepoetst wordt…

    #18181036

    @mscalibrav6 wrote:

    Detailer? Tsja…Als een splinternieuwe Insignia van pakweg ik weet niet hoeveel Euri mooi gedetailed wordt, dan zeg ik ja das mooi als zo’n auto er als een ‘spiegel’ uitziet. Bovendien de lakken van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijken met die van vroeger. Die glimmen af fabriek al 100x meer. En om een een auto van pakweg 10/15/20 jaar er als een spiegel uit te laten zien, komt toch niet overeen met de werkelijkheid. :???:

    Dan zeg ik: Commandant, gewoon doen. Das wel zo goedkoop, en daar zijn wij met zn allen toch altijd op uit. ;)

    onzin! dus een auto van 10 jaar of ouder mag er niet blinkend uit zien? dat is geen werkelijkheid?

    (dat ik hier uberhaupt nog op in ga…..)

    #18181037

    Mijn corsa van 19 jaar heb ik gepolijst en glimt als de nete. Zelfde als de z3 van mijn moeder, bij poets bedrijven smeren ze er zo veel vette lagen overheen dat het wel moet gaan glimmen. Na 2 weken is er niks meer over van de glans… terwijl als ik 1x mijn corsa afspuit en droogmaak hij nog net zo goed glimt als 2 maanden geleden!

    Maar een “beroeps” poetser gaat voor zoveel mogelijk auto’s in 8 uur terwijl ik 6 uur met 1 auto bezig ben ;)

    Dus ik ben het zeker wel met kadett-supreme eens. En een certificaat zegt tegenwoordig niks meer ;)

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

    #18181038

    @Kadett-supreme. Wat zijn we toch weer vriendelijk voor elkaar. :( Er staat toch niet bij dat je ‘moet’ reageren. Iedereen mag zijn mening hebben, en als je wilt dat je glimt, dan mag dat punt

    #18181039

    :arrow: TS vraagt of iemand zijn auto wilt bekijken en onder handen wilt nemen, niet om hier de laatste poetstrends te bespreken. Dus als je een goed idee hebt qua poetsen of je wilt de Corsa lekker gaan poetsen, neem dan contact op met pastry. Bekvechten over poetsmethodes mag ergens anders.

    #18181040

    ho ho… ik ben de vriendelijkheid zelve… dat kan je aan iedereen hier vragen die zijn auto bij mij voor de deur geparkeerd heeft gehad. ;)

    ik zit dit ook te typen met een brede glimlach hoor…

    Ewoud.. jij snapt wat ik bedoel… 6 uur met 1 auto, krijg ik nog niet eens voor elkaar. 10 tot 12 komt meer in de richting in mijn geval ;)

    #18181041

    Ik ga in op het hetgeen dat iemand hier op het forum post over zijn poetsmethode die het beste zal zijn. Ga geen adviezen geven als je niet weet waar je het over hebt. Dat je later het argument aandraagt ‘beroepspoetser’ te zijn zegt genoeg.

    Ik moet de garagist hier ook uitleggen hoe die een startprobleem van een c20xe stap voor stap moet benaderen. Net als dat ik bij de brommerboer vroeger moest vertellen dat de rode drukveer met 2 grams rollen niet de gewenste oplossing is voor dipjes of vermogensverliezen…. Ieder zijn methode, maar kom niet aan met bullshit en houdt dat lekker voor jezelf.

    en waarschijnlijk poetste ik al auto’s voordat jij kon lopen maar goed vaak heb je baas boven baas .

    Dat je ouder bent dan mij moet je helemaal trots op zijn. Maar of dat in je voordeel werkt… Je kunt ook blijven hangen in jaren ’90 of ’80 methoden die zo gedateerd zijn als MSDOS. Er zijn betere alternatieven, en vooral betere methoden, dan die van jou en je blikje commandant met terpentine. Het is schandalig dat dergelijke methoden nog geaccepteerd worden in het circuit.

    En wat tontje betreft. Elke lak is anders. Aan de hand van foto’s kun je geen standpunt nemen dat de middelen het doel heiligen.

    En dit

    gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !

    Kom op… :angel Ik zie meneer al staan. Eerst wassen met dreft en de keukenspons. Vervolgens linea recta de oude handdoek met commandant de lak op knallen en uitpoetsen met de ‘schone kant’ van de handdoek. Vervolgens een vers flesje turtle wax en BAM!

    Nee.. Sorry. Als je al een behulpzaam bericht wilt posten doe je dit onderbouwd. En dan doe je dit niet zoals bovenstaande quote. Stel je voor dat er mensen zijn die het advies daadwerkelijk opvolgen :shock:

    Laatste, omdat je me de tent uitgelokt heb.

    bij ouwe lak werkt dat prima ! moet je natuurlijk niet op die tegenwoordige lak doen !!!!![

    Waar basseer je deze aanname op. Of is dat het de kwaliteit van een echte, goede beroepspoetser? De aanname dat elke oude lak hetzelfde is en elke nieuwe lak ook. Alleen oud is oud en nieuw is nieuw? Ik nodig je van harte uit voor een detail wedstrijd! Leuk voor volgend jaar op sevenum. Pakken we de auto van iemand die gek op zijn auto is maar geen kennis van detailen heeft. Pak jij de ene kant en ik de andere kant. Dan ben ik benieuwd wat de uitkomst is!

    Mscalibrav6
    Niet doen. Niet zeggen dat een auto van 10/15/20 of 60 jaar oud niet kan glimmen. Ik heb diverse mensen geassisteerd bij oldtimers, en ze waren allemaal geschrokken van het resultaat. Deze foto is van een 20 jaar oude corsa. Die altijd goed met de (schuur)spons, turtle wax en commandant onderhoud is. Staat met uitzondering van de achterklep en bumper in de originele lak. En nee, dit is niet bereikt met commandant en ook niet in 1 weekend en is later nog strakker geworden…

    #18181042

    niet kan glimmen> niet gezegd, ik vind het alleen n beetje vreemd om n oude auto als een spiegel te laten glimmen, dat deden ze toen ook niet :D Maar keurig gepoetst uit zien is niets op tegen. Maar is iets heel anders. Spiegels dat vind ik geen gezicht voor n oude auto, maar das mijn mening. ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.