plof in uitlaat opel corsa 1.4 1994

Forumindex Forums Modellen Corsa plof in uitlaat opel corsa 1.4 1994

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244809

    Goedemiddag
    Ik zal mij even voorstellen mijn naam is sietze sietsma kom uit Oosterwolde

    Zins kort heb ik een opel corsa aangeschaft
    Er waren wat motor problemen maar daarvan heb ik er diverse opgelost
    zoals: motor liep op 3 cilinders en liep onregelmatig en kwam niet op themperatuur
    wat ik er al aangedaan heb:
    Bougies en kabels vervangen, loopt nu weer op 4 cilinders
    Rotor en verdeelkap vervangen
    themperatuursensor vervangen

    Na al dit gedaan te hebben loopt het weer goed reageert goed op het gas en houdt niet meer in

    Maar wat ik nog wel wil weten is wat dat geplof is bij stationair , waarbij de auto op een hoger toerental constant dit ook doet
    en de uitlaat gassen is ook bepaalt niet lekker stinkt te veel net of krijgt ie te veel (zuipt ook veel )

    Ik heb de injector al verwisseld met een andere ook van een 1.4

    wie weet wat er nog kan zijn
    ( kunnen de kleppen gesteld worden ).

    vrg Sietze

    #17967274

    kleppen kun je niet stellen van zo’n ding. Misschien een keer de lambdasonde wisselen?

    #17967275

    ZAL IK DIE MORGEN EVEN VERWISSELEN

    IETS ANDERS KAN HET NIET ZIJN

    #17967276

    @sietzesietsma wrote:

    ZAL IK DIE MORGEN EVEN VERWISSELEN

    IETS ANDERS KAN HET NIET ZIJN

    o jawel hoor

    #17967277

    Maak meteen even de stekker schoon die aan je toerengever zit, als die geoxideerd is kan het ook problemen geven. (spreek uit ervaring lol)

    schone stekker? loopt de motor lekker!

    #17967278

    zit die achter de bobine gemonteerd

    #17967279

    sorry vergat er even bij te zetten waar je die kan vinden.

    viewtopic.php?f=133&t=159188

    #17967280

    gevonden

    zowel de stekker als de toerengever zijn schoon niks aan te zien

    #17967281

    Ik kwam tot de ontdekking dat er een slangetje mist vanaf het luchtfilter naar injectie systeem deze is afgedopt bij de injectie

    kan dit ook een oorzaak zijn

    #17967283

    Laatste update:

    Complete gasklep huis verwisseld”:conclusie geen resultaat nog steeds onregelmatig lopen stationair
    Co gemeten deze lag zeer hoog rond de 8%
    Bougies 3 stuks zijn droog maar wel zwart vol roet
    1x bougie zwart en nat
    themp sensor achter op het inlaatspruitstuk vervangen geen resultaat

    al met al lopt ie nu nog slechter dan eerst, het idee is er weer dat ie op 3 cilinders loopt e weer moeilijk start en op toren komt
    en een enorme benzine lucht ( de motor verzuipt) als die dan loopt komen de zwarte rookwolken eruit .

    ik hoop zo voor de kenner/deskundige omschreven te hebben wat er aan de hand is

    heb met remreiniger gekeken of er ook een vacuum lek is maar geen verandering

    Kan dit nog met de onsteking te maken hebben bobine, toeretalgever of het kleine kasje achter de bobine

    Motortype 1.4 sport 1994

    #17967284

    Brandstof Retour dicht…

    Willem

    #17967285

    retour leiding?

    Die op het klephuis zit?

    #17967286

    jup, zitten 2 benzine slangen op..

    een is aanvoer, en een is retour…

    Willem

    #17967287

    zo heb vanmiddag alles weer terug gezet , wat dacht je niet meer lopen willen

    kijken of er wel vonk was 2 wel 1 op de verkeerde plek 1 helemaal niks terwijl ze nieuw waren van Gm
    dus maar weer nieuwe halen deze waren van NGK en wat denk je “lopen en hoe, heel netjes met nog af en toe een plofje
    geen benzine dampen of grote rookpluimen meer
    ERG VREEMD !!!!

    HOE KAN DIT?

    #17967288

    Verkeerde Bougies toevallig?

    willem

    #17967289

    ach ja de dealer is alles ook niet meer zoals het was

    #17967290

    Vandaag een stukje gereden ging goed tot dat ik moest stoppen voor een kruising ,sloeg af ,maar starte wel weer maar het onregelmatig lopen was weer terug

    bougies nagelopen waren allemaal roetzwart , bij lopende motor de bougiedop er af gehaald dit maakte geen verschil

    toch weer kapot ,waardoor gaat ie dan kapot wie weet het

    Heb alles al geprobeerd
    vrg

    #17967291

    roetzwart is toch normaal geen lekkere verbranding aka teveel benzine???

    #17967292

    zou het niet de ecu zijn

    verkeerde signalen doorgeven en dan de veel benzine geven

    #17967293

    Te veel benzine, kan een kapotte ECU zijn, maar ook een slechte tempsensor, MAP-sensor, Drukregelaar, beknelde benzine retour, kapotte injector, etc etc.

    Willem

    #17967294

    al die dingen heb ik al vervangen maar dat maakte geen verschil

    en is wel zo dat ie te veel benzine krijgt
    geen knellende leiding

    #17967295

    Retour al doorgeblazen met een luchtspuit, kan ook dicht zitten..\

    Retour en aanvoer verkeerd om op het injectiehuis kan ook nog…

    willem

    #17967296

    lijkt me niet maar ja ze kunnen er mee geknoeid hebben
    zal eens kijken en de retour leinding doorblazen

    #17967297

    Retour leiding doorgeblazen ,maak ook geen verschil
    heb een ecu uit een andere corsa geleend maar deze had een andere code , auto start wel loopt even mooi voor een paar seconde maar slaat dan weer af
    Dit blijft ie doen steeds weer

    #17967298

    Geen knipperend motorlampje???

    En jouw conputer in die andere auto??

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.