Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › plaatwerk vervangen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2013 om 19:29 #17255185
Hallo opel liefhebbers
Ik heb een vraagje door schade aan mijn linker voorscherm vectra B uit 2000 wil ik dit scherm vervangen iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken
Ik weet dat er een aantal boutjes onder de motorkap zitten 4 of zo en 2 achter het portier van de deuren volgens mij zit er nog wat achter de voorbumper bij het knipperlicht?
wat moet ik demonteren bumper en onderdorpel spoiler/skirt?Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen
thnx alvast.
7 februari 2013 om 07:18 #18104087Skirt er af. aan de achterkant van de auto eerst het kapje er af halen wat in de skirt de schoven is.
Zit vast met 2 spreid pennetjes. druk in het midden de plastic pin er door nu kan je de spreid pin er uit pakken.
Dan kan je hem er af halen door voorzichtige te trekken. Tip haal eerst even bij de dealer de klemmen die je op de dorpel schroef.
Die gaan kapot namelijk. Kost 7 euro totaal.Dan moet de bumper er af.
drie schroeven van de gril los halen. dan pak je de gril er zo uit.
dan de twee schroeven van de bumper die onder de gril zitten.
Auto opkrikken. En de wiel kuipen los halen. achter de wiel kuipen zit een boutje die de bumper vast houd.
die aan beide kanten los draaien.
Dan aan de onderkant 4 of 5 spreid pinnen los halen.
Nu kan je de bumper er af halen. Trek voorzichtig bij de zij scherm de bumper los, die zit geklikt.
Met 1 hand de bumper vasthouden als je hem los hebt dan kan je met de andere hand de stekkers van de evt mistlampen los halen.Nu kan je de koplamp los schroeven. Zijn 3 boutjes.
de dikke stekker aan de achterkant van de koplamp haal je los door er een schroevendraaier voorzichtig de rode klip opzij te duwen.Nu kan je bij alle boutjes van het zij scherm.
Monteren is in omgekeerde volg order.
Oja let op dat als je een B1 scherm hebt je een gat moet boren in het scherm om de skirt vast te kunnen zetten.
8 februari 2013 om 18:52 #18104088en anders laat je het door iemand doen
als je er niet zo veel verstand van hebt
ik ken wel iemand :hmmz
gr rick opeloss9 februari 2013 om 03:59 #18104089Hallo Opeloss
Ook ik heb een aanrijding gehad, en ook mijn linker voorscherm is beschadigd. (zie ander topic stefan662).
Zou die kennis dat ook voor mij kunnen herstellen/vervangen ?
Ik heb zelf niet zo veel kennis van die zaken, en wat nog belangrijker is..niet het juiste gereedschap.
Heb begrepen, dat het gewoon een paar boutjes zijn, maar als je het dan zelf doet, valt dat door gebrek aan ervaring altijd tegen.
Ik heb volgens mij geen sideskirts, dus wordt het een stuk eenvoudiger.
Het gaat bij mij om een Opel Vectra B1 HB uit 1998 kleurcode L147 (Zilvergrijs).
Als ik zo’n scherm op de kop weet te tikken, kan/wil hij het dan vervangen ?
Woon zelf in Amsterdam…..Groet,
Stefan9 februari 2013 om 07:27 #18104090hoi
als je alle onderdelen hebt die vervangen moeten worden die schade hebben
dan kan ik dat zo voor je maken heb zelf in de autoschade gezeten15 februari 2013 om 11:10 #18104086@ Stefan ik heb in jouw eigen topic gereageerd mbt de onderdelen king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.