Plaats temperatuurmeter Astra G?

Forumindex Forums Modellen Astra Plaats temperatuurmeter Astra G?

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Mijn zusje heeft een opel astra G met een 1.6 8v automaat erin. Nu gaf ze aan dat de auto al een aantal weken niet meer aangeeft wat de temperatuur van de koelvloeistof is. Waar kan ik de temperatuursensor ergens vinden bij deze auto? :hmmz

En kan ik hem uit mijn ouders Astra G 1.6 16v overzetten om hem te testen op die van mijn zusje?

Sensor zit in de buurt van het thermostaat huis.
    Zou ook is kijken of de thermostaat soms kapot is. :hmmz

ECU van de Z16SE en XE is gelijk dus wellicht de tempsensor ook. Kun je denk ik wel wisselen, maar moet je snel zijn anders is je vloeistof weg.

Bedankt heren, zal morgen eens een kijkje wagen onder de motorkap! Kon hem vandaag niet 1-2-3 vinden.

Dit lijkt mij inderdaad de thermostaat, in dat geval wens ik je veel plezier met de distributie te demonteren..

Maar sensortje proberen kan nooit geen kwaad.

Als het de thermostaat is komt de temp meter meestal wel iets omhoog.

@ harrrynijhof de distributie van een 8 klepper is kinderspel :thumb

als de thermosstaat maar goed open blijft staat doet de meter niets tot vrijwel niets tenzij je m lang laat draaien.

de Temperatuursensor voor de meter is dezelfde als voor motorregeling, als deze kapot zou zijn zou je dat wel merken met rijden..

Willem

@Juhroen wrote:

Als het de thermostaat is komt de temp meter meestal wel iets omhoog.

@ harrrynijhof de distributie van een 8 klepper is kinderspel :thumb

Heb je helemaal gelijk in haha

Vaak wanneer de riem vervangen wordt, nemen ze de thermostaat ook direct mee. Zo’n ding kost namelijk de wereld niet en als je toch alles los hebt liggen.
    Is trouwens wel een leuk klusje voor de vrije middag, zo gek veel gereedschap is er niet nodig.

Helaas gebeurt dat nog VEEL te weinig dat ze die thermosstaat mee vervangen, als het al gebeurt bij 1 op 10 gevallen.

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.