PK's zoek

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) PK's zoek

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226255

    Met m’n kitcar op de rollenbank geweest (bij speedcentre.nl)
    Daar bleek ik zomaar een hoop pk’s te verliezen in het luchtfilter.
    Hebben jullie enig idee hoeveel verlies een goed luchtfilter maximaal mag geven?

    #17732254

    waarschijnlijk door aanzuigen van warme lucht

    inleg filters/vervangings filters zijn beter dan bv open lucht filters

    MITS je geen aftermarket bumper heb
    dan maakt het vaaks ook niet veel verschil(ivm de grootte gaten in de bumper dan)

    #17732255

    Hoeveel vermogen heeft je motor nu dan ?

    Een aftermarket filter hoeft niet altijd voor verlies te zorgen, dat is volledig afhankelijk van de weerstand en de temperatuur die de lucht heeft.

    Een C20XE heeft volgens de fabrieks opgave 150 pk, maar de meeste hebben wel iets meer als ze op de testbank staan.

    #17732256

    Wat was het verschil in vermogen met en zonder filter ?

    #17732257

    Misschien de vraag niet goed gelezen…
    Het gaat om een kitcar met C20XE met aangepaste in- en uitlaat.

    Aanzuiging van onder de auto, dus koude lucht, filterkast komt van een donor (onbekende sloopauto).
    Op de rollenbank mét en zónder luchtfilter gemeten; dat gaf een aanzienlijk verschil.
    Ik zal straks even een scan maken van de beide metingen.

    De vraag was dus:
    Hebben jullie enig idee hoeveel verlies een goed luchtfilter maximaal mag geven?

    #17732258

    Ik heb de post wel degelijk gelezen, maar wat maakt dat uit dat ie in een andere kas zit. ?
    Ik vind het heel raar, met en zonder filter zou in vermogen niet uit moeten maken..
    Heb verschillende vermogens metingen gedaan met en zonder filters op allerlei motoren, en heb nooit meer dan 2pk verschil gezien (maar dat ligt binnen de meettoleranties van de vermogensmetingen)

    Een filter moet wel heel erg veel te klein zijn, wil ie een meetbaar verschil geven..
    Kom maar op met die uitdraaien :-)

    #17732259

    in principe niets.

    mijn auto is op de testbank geweest met open filter en de ori rubber aanzuigbuis, en daarna een run met enkel de lmm, en dat gaf geen verschil.

    #17732260

    mijn auto had met coolt air intake van k&n en standaart inleg filter ook geen verschil, koppel kwam iets eerder 100 toeren maar niet meer of minder,

    #17732261

    Heb je ook foto’s van je in en uitlaat ?

    Ik ben erg benieuwd waardoor het vermogen verschil komt.

    Wat ik me net zit te bedenken, heb je de lambda waarde ook gemeten ?

    Waarmee word de hoeveelheid benzine toevoer bepaald ?

    #17732262

    Weet niet wat voor een openlucht filter je erop hebt zitten maar:

    Heb op mijn c20xe eens een open lucht sportfiltertje gezet.. Wel zo’n cheapo aftermarket ding, maar daar stikte m’n blok echt mee..

    Verloor een hoop vermogen en trekkracht.. Na 2 dagen rijden met dat kreng originele bak er weer in gepleurd en trok weer lekker en tenminste geen last van het blok, omdat ie niet genoeg lucht kreeg..

    Heb zelf in ieder geval begrepen dat K&N 57i en Green een uitermate goed merk zijn…

    #17732263

    Dus zonder filterkast (die je van een andere auto heb) heb je meer vermogen?
    Dan lijkt me dat die kast teveel weerstand geeft.
    Maar je vraag omschrijving is vrij vaag dus ik kan het ook mis hebben:hmmz

    #17732264

    origineel gepost door stoppelflieger
    Dus zonder filterkast (die je van een andere auto heb) heb je meer vermogen?
    Dan lijkt me dat die kast teveel weerstand geeft.

    Je hebt helemaal gelijk, je verhaaltje klopt.
    Mijn filterkast blijkt nu uit een Golf 1600 GTI te komen, past er mooi in maar wel te klein!

    Ik wilde aleen maar weten wat een normaal vermogensverlies is in een gebruikelijk luchtfilter.
    (Hooguit 2 pk dus?)

    Hieronder mijn verschil tussen mét- en zónder- filterkast.

    Wie bij mij hier uit de buurt heeft nog een standaard filterbak van een GSI of een ander geschikt rechthoekig model liggen?
    Al is het alleen maar om te kijken of het past of passend te maken is.

    Ik hoor het graag.
    Groet, Febe.

    #17732265

    dan zou ik ff zoeken naar een sfi vervanger

    ik had op m,n manta 1 van irmscher
    maar die zijn later nagemaakt door o.a m tech dacht ik
    die zijn lekker klein
    en doorlaat is goed
    ook in combi met een k&n filter;)

    #17732266

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    dan zou ik ff zoeken naar een sfi vervanger
    in combi met een k&n filter;)

    Weer niet goed gelezen, ik zoek een rechthoekige filterbak, geschikt (lees: groot genoeg) voor een C20XE…

    #17732267

    Tot 5000 Toeren valt nog wat pk’s te halen. Loopt veels te arm.
    Ik heb voor een week terug bij astra C2.0XE het buisje eraf gehaald wat vooraan
    op het luchtfilterbak zit welke koude lucht aanzuigt van de grill.
    Dit gaf al iets van 4 pk extra bij een orginele motor.
    Deze zijn standaard ook al iets te nauw.

    #17732268

    heb je ook een foto van hoe je die luchtfilterbak hebt weg gewerkt?

    is de stationairloop inmiddels al ok? had daar geen bericht op terug gehad.

    #17732269

    Simpel het gebruikte luchtfilter huis is te klein.

    Een originele 20xe past niet zeg je, dan moet je op zoek naar iets anders.

    kijk eens bij http://www.dbilas.de
    produkte
    luftfiltersysteme
    Flowmaster
    De universele staan onder sonstige fahrzeuge, die voor Opel onder Opel.

    Dit zijn gegoten alufilterhuizen met daarin een K&N paneel.

    Eventueel kan je deze uitbreiden met een Flowpipe voor een betere koude luchttoevoer.

    Ik had zo’n systeem op mijn 1600 en dat gaf al 5pk meer dan een Green Twister, en dat op een motor die al flink getuned was!!

    #17732270

    of die green twister was ook te klein en zorgde voor een afname van 5 pk :D

    #17732271

    ha ha, das een goeie!

    #17732272

    pipercross filters zijn erg goed.

    maar dan alsnog even oppassen dat ze in het “koude lucht gedeelte” hun lucht kunnen aanzuigen

    heb zelf met gsi’s maar ook zelfs met mij mitsubishi lancer evo een open maar wel GROTE filter gemonterd, deze zitten in een apparte kamer waarbij deze kamer lucht pakt uit voorscherm / voorbumper (pas op met modder indien cross !!)

    de oplossing voor dit heb ik foto’s van van een gsi van mijn ex vriendin, stuur maar een mailtje en ik stuur de foto’s

    MvG,

    DdV

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.