pk's winst met hogere compressie

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) pk's winst met hogere compressie

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235887

    Wat ik me afvroeg:

    Hoeveel pk’s winst zullen hogere compressie zuigers opleveren?

    Met zuigers van Wossner ga je van 10.5:1 naar 12.5:1

    Of heeft dit meer effect op het koppel??

    Ik ben me dit uit aan het pluizen omdat ik een drijfstanglager eruit heb liggen, drijfstang is ook beschadigd. Dus dan moet het zaakje toch weer uit elkaar.

    mvg

    Maikel

    #17858777

    was voor mij 1 van de beste investeringen toen. Maar heb nu wiseco. meer compressie is meer druk in de cilinder… dus meer vermogen. vraag me niet hoeveel maar je merkt het goed. alleen terug mappen achteraf

    #17858778

    Ligt er ook aan wat je verder aan je motor gedaan heb. Op een standaard motor zal je er weinig van merken denk ik. Maar als je naar 12,5:1 gaat icm met paar leuke nokkenassen met mechanische stoters ofzo kan je wel redelijk vermogen winst verwachten.
    Denk dat het anders het geld niet waard is.

    #17858779

    ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
    verstelbare poelies
    groep a uitlaat van voor tot achter
    lexmaul inlaat
    licht vliegwiel
    versterkte lagers en bouten
    motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zit

    dus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D

    #17858780

    wat verwacht je zelf?

    Ik denk dat 170+ pk mogelijk moet zijn? Als je throttle bodies zou nemen dan moet de vermogenswinst helemaal groot zijn.

    #17858781

    dan je ook meteen versterkte drijfstangen erin zetten en dan kan je ook je toerental ook makkelijker omhoog

    #17858782

    ik heb alles van bovenvermelde opties:afro

    + een shot lachgas :o

    #17858783

    en op hoeveel pk’s zit je dan?
    (zonder lachgas)

    meer dan 170 moet zeker mogelijk zijn!
    aangezien een set leuke nokkenassen dit al oplevert

    #17858784

    [rquote=1918793&tid=146714&author=GSI Racer]ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
    verstelbare poelies
    groep a uitlaat van voor tot achter
    lexmaul inlaat
    licht vliegwiel
    versterkte lagers en bouten
    motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zit

    dus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D[/rquote]

    Je zal het vast wel merken maar vraag me af of het het geld waard is. Zou dan eerder een setje throttle bodies kopen

    #17858785

    die tb’s komen er in de toekomst nog op.
    dus vandaar deze upgrade.
    omdat het zaakje nu toch uit elkaar moet kan ik het meteen upgraden:D

    #17858786

    Ja ok dan zou ik het wel doen. Zou alleen ook wel andere nokkenassen nemen als je toch bezig ben. Denk dat je dan veel meer winst kunt behalen.

    #17858787

    tuurlijk haal je meer als 170pk.
    had dat al makkelijk met snelle nokkenassen en een bewerkte kop en een groep A

    #17858788

    Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik zat met groep à uitlaat en standaard motor na het afstellen op 174 pk met lichte nokkenas op 181 pk en 224nm

    #17858789

    ben indd. nog aan het twijfelen om nog wat scherpere nokken te pakken.
    wil wel het liefst de hydrostoters behouden

    #17858790

    maikel jij laat die auto ook nooit eens met rust he:P:P

    #17858791

    heb jij de XEV onderhand al aan het lopen?:P

    nog ff een vraagje, nu ik je toch spreek:
    ik heb je toen die motorsteun bij het blok mee gegeven he?
    zou ik die kunnen terug kopen van je? of heb je die zelf nodig.
    ik wil namelijk mijn airco eraf gooien, en dan heb ik die steun nodig!

    mvg

    Maikel

    #17858792

    neej die xev ligt nog bij me oom in de garage…
    ben daar weg heb nu met 3 vrienden zelf een loods in heerlen….

    eeeh volgens mij heb k die op mijn astra zitten..dus dat gaat lastig
    zal wel eens kijken of ik nog ene heb liggen in de berg met onderdeln

    grtz

    #17858793

    haha oke, ik hoor wel van je.
    anders zoek ik ff verder;)

    on topic weer!

    #17858794

    Tuurlijk levert een hogere compressie meer vermogen op.
    Kijk maar naar het verschil tussen de 20SEH en C20NE, andere zuigers + nokkenas = 15pk.
    0XE
    Ga je dan nog verder tunen, dan levert het altijd wat op.

    Alleen zou ik gelijk overstappen op een vrij programmeerbaar systeem, dan haal je zeker alles eruit.
    En hoef niet te blijven remappen enzo, zeker als je later nog TB’s wilt doen, dan is een vrij programmeerbaar systeem echt aan te bevelen.
    VEMS / DP Engineering hebben zelfs een Plug and Play systeem voor de C20XE.

    #17858795

    Hee hallo,

    De lucht wat je kunt aanzuigen moet er ook in kunnen.
    Oftewel nokkenassen, inlaat spruitstuk (gasklephuizen) etc. bepaald ook het vermogen.
    Maar hogere compressie is veelal meer koppel, maar ook de andere delen zoals dus het inlaat traject moet er op aangepast zijn wil je echt leuke vooruitgang boeken.

    Wat al erg lang gebruikt wordt in de rallysport is deze set :

    http://www.sbdev.co.uk/Astra_Kit_Car/Astra_Kit_Car.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    met de volgende zuigers :

    http://www.sbdev.co.uk/Pistons/20XE/Pistons,%20rings%20&%20mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; (voor straat gebruik liever geen slipper versie gebruiken)

    en deze stalen drijfstangen :

    http://www.sbdev.co.uk/Con_Rods_Rod_Bolts/Con_Rods2L/2L_Con_Rods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; “rod-143s”

    Deze setup verreist wel een sandere ECU, maar dan heb je degelijk veel vermogen in je motor ! :)

    Gr,

    Dennis

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.