Pim’s Vectra C1 GTS 3.2 V6 — Dyno run UT + chip 2.0T

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Pim’s Vectra C1 GTS 3.2 V6 — Dyno run UT + chip 2.0T

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18221417

    Dankje, ben er ook erg tevreden over! :D

    Op het werk klussen is inderdaad erg handig, alle gereedschappen tot je beschikking en uiteraard een brug! :thumb

    #18221418

    Zomaar 2 foto’s omdat het kan! king:

    #18221419

    Nieuwe velgen?
    Super dik :thumb

    #18221420

    Danku! king:

    Zijn nieuwe inderdaad. Zit nog wel te twijfelen of ik ze zo laat, of dat ik ze OEM zilver laat poedercoaten…
    Nu zijn ze antraciet met gepolijste rand.
    Maar mocht ik dat gaan doen, dan zal dat sowieso weer einde van het jaar worden.. anders blijf ik aan het banden draaien enzovoort ghehe ;)

    Had nog 1 nieuwe 19″ Toyo Proxes T1 Sport liggen, dus heb er daar 3 voor bij besteld.. moet zeggen dat de bandjes me goed bevallen! :thumb

    #18221421

    Ik zou ze persoonlijk ook, zoals je zelf al zegt, OEM laten spuiten, denk dat dat nog net wat beter staat. ;)

    #18221422

    Ziet er goed uit :thumb

    #18221423

    Mooie velgen!!

    Maar deze zijn ook oem hoor, is volgens mij de echte Nurnburg edition, antraciete binnenkant, gepolijste/zilveren vlakke buitenkant!

    Dus lekker zo houden!!

    #18221424

    Is dat zo ja? :hmmz

    Hmm.. in dat geval haha!

    Ben wel echt iemand die OEM of OEM+ wil.. dus dan laten we het zo, thanks! :thumb

    #18221425

    zijn de bi-colour uitvoering, nieuw 2200 dacht ik zo. dus lekker zo laten idd!

    #18221426

    Gisteravond bij de mannen van Unlimited Tuning in Amersfoort geweest, is echt een aanrader! :thumb

    Mijn vader rijdt ook een Vectra GTS, danwel de C2 2.0 Turbo OPC Line..

    Ik heb zijn C1 3.2 gekocht en hij heeft toen een 2.0T gekocht, en hij vond het vermogen van de turbo toch wel erg tegenvallen.. althans het koppel onderin vooral.

    Dus werd het tijd om eens langs de mannen van UT langs te gaan! king:

    Nu was ik benieuwd wat mijn beestje van 12 jaar & 150k oud nog zou hebben, dus heb ik gekozen voor een losse Dyno run.

    Mijn wagen was als eerste aan de beurt en wat een ervaring is dat zeg.. ik had het gevoel dat hij elk moment kon ontploffen als ze hem helemaal tot het eind door trokken, wat een herrie haha.. Maar wel super om een keer mee te maken! :D
    (heb wel wat filmpjes gemaakt.. maar het geluid was zo hard dat je niets anders hoort dan ruis haha)

    Het resultaat, wat heeel goed is.. Op de wielen: 210.8 PK en 277 NM. (krukas: ± 230pk & 300nm volgens UT)

    Daar heb ik dus niets over te klagen, en ook al was het minder.. dan had ik alsnog niet voor een tuning voor mijn wagen gekozen. Vind het zo wel prima. ;)

    Wat betreft de 2.0T.. Die kwam standaard aan 149.9 PK en ± 230 NM op de wielen (krukas ± 170pk & 260nm)

    Toen ging het gebeuren.. Jeroen ging lekker op z’n gemakje de nieuwe chip schrijven en wij werden hartstikke goed opgevangen door Johan, lekker bakkie koffie en een cola :agent

    Nieuwe software moest eerst ingeleerd worden, dus er werden verschillende runs gedaan. Toen kwamen we al veel hoger dan standaard.

    Nu de meting in z’n 4e versnelling.. meteen wheelspin op de bank, dus dat werd niets.. Dan maar in z’n 5e versnelling.

    Met een geweldig resultaat: 210 PK en 326 NM op de wielen. (krukas ± 230pk & 360nm !! volgens UT)

    Tijd voor een proefrit.. wat een wereld van verschil, echt helemaal top! :thumb

    Dus dat was een leuke avond en een geweldige ervaring. Jongens van UT bedankt! king:

    #18221427

    wow.. ik zie hem nu pas, maar wat een mooie GTS! Ik vind de combinatie van jouw donkerblauwe carroseriekleur en de antraciete velgkleur juist erg geslaagd!

    #18221428

    dat zijn mooie cijfers!!! ook mooi om te zien dat je V6 nog meer dan voldoende vermogen heeft gezien zn leeftijd!

    #18221429

    Kijk, klinkt super. Ben ook van plan om mijn 2.0T daar te laten chippen naar 210 pk. Tot 2000-2500 toeren is hij nog vrij traag in alle versnellingen boven de 2e.

    Mooie gts heb je!

    #18221430

    Zou ik zeker doen, is echt een wereld van verschil! :thumb

    #18221431

    Kost 370 euro geloof ik he?
    Incl dyno run.

    #18221432

    Klopt, €375 incl. dyno en incl. forum korting! :D

    #18221433

    Binnenkort maar eens afspraak maken.
    Kreeg al een mail van ze dat ze het flink druk hebben.

    Ben erg benieuwd hoeveel verschil er is :)

    #18221434

    Is nou alleen je koppel toegenomen? :hmmz

    #18221435

    @CAlberts wrote:

    Is nou alleen je koppel toegenomen? :hmmz

    Beter lezen. JE vergelijkt nu de 3.2 met de 2.0T ;)

    #18221436

    Ach stom, nou zie ik het! :thumb

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.