Pim’s Vectra C1 GTS 3.2 V6 — Dyno run UT + chip 2.0T

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Pim’s Vectra C1 GTS 3.2 V6 — Dyno run UT + chip 2.0T

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264491

    Na mijn voorstel topic toch maar eens een soort van showroom aangemaakt. :D

    Link voorstel topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=182675

    Afgelopen weekend een update aan het onderstel aangebracht, en dit wilde ik graag even met jullie delen.

    Toen de wagen nog van mijn vader was heb ik hem al een aantal keer verteld dat hij hem een stukje moest laten zakken, maar dat wilde hij niet.. ;)

    De wagen is nu een 2,5 week officieel in mijn bezit en ik wilde er eigenlijk niets aan veranderen, maar een Eibach Pro Kit bleef in mijn achterhoofd..

    Dus toch maar de knoop doorgehakt en een setje veren besteld.. ik vond dat hij achter toch een beetje door hing, ondanks de km stand van 150k.. Dus ook maar meteen nieuwe schokdempers besteld, gewoon OEM SACHS Sport (verlaagde chassis). Dan denken jullie, waarom dan ook niet meteen de voorkant vernieuwen? Nou omdat ik het allemaal niet te duur wil maken. Deze auto moet gewoon gereden worden en goed onderhouden natuurlijk, maar tzt wil ik wat anders kopen.. Lees in de richting van een OPC, of in ieder geval na een aantal ongeblazen 6 cilinders gereden te hebben wil ik opzoek naar een geblazen motor.. king:

    Nu ben ik zelf, althans mijn werkgever.. MAD veren dealer. Wij doen alles op het gebied van luchtvering & hulpvering. Maar kunnen uiteraard ook verlaginsveren monteren dan ghehe..
    Dus ik heb voor de MAD verenset gekozen. Is dezelfde verlaging als de Pro Kit, 30/30mm dus bij de GTS een 1cm tot 1,5cm, en ik heb er levenslange garantie op.

    Dus afgelopen zaterdag gemonteerd en nu ondertussen alweer een km of 100 mee gereden, en ik ben er reuze enthousiast over! :D Niet te laag, niet te hoog, niet te stug.. Gewoon perfect! king:

    Heb geen foto’s van na de gereden afstand, waarschijnlijk zakt het allemaal nog minimaal in.

    Heb wel foto’s van voor de montage en direct na de montage! :thumb

    De auto was nog wel een beetje vies, later heb ik hem gewassen.. :afro

    VOOR:



    VERENSET:



    DIRECT NA MONTAGE:



    DUIDELIJK VERSCHIL VOORKANT:


    NA EEN WASBEURT:






    Ik ben tevreden! :thumb

    #18221393

    Ziet er erg goed uit! Niet te laag maar ook zeker niet hoog :)

    #18221394

    Mooie look zo!! en idd, niet te laag of te hoog.

    Kleurtje op de penta’s is erg mooi trouwens! Welke bandenmaat heb je erom liggen?

    groetjes

    #18221395

    Mooi hoor de verlaging , perfect zo! :thumb
    Ik heb hem ook niet te laag, dan rij ik alles stuk :cry

    Groeten Jurgen,

    #18221396

    Dankje mannen! :thumb

    Penta’s zijn vorig jaar Gunmetal/antraciet gespoten, dus nog als nieuw! king:

    Banden maat is 225 40 18 rondom.. Had al een aantal keer gelezen dat jullie ook wel eens 225 45 18 monteren. Maar vind het zo wel prima eigenlijk! ;)

    #18221397

    Als je niet verlaagd vult de 225/45r18 de kasten wat beter idd!

    Staat prachtig iig, goeie combi!

    #18221398

    Mooie Vec en die Gunmetal/antraciet kleur vind ik erg VET :thumb Denk dat ik mijn setje er ook op laat kleuren tzt.
    Veel plezier met je vec toegewenst :thumbup

    Groet jraaf

    #18221399

    Mooie vectra :wub verlagen heeft hem goed gedaan :thumb

    De standaard banden maat bij 18 Inc is 225-45-18. Wat net wat mooiere vullen aan de wielkasten geeft

    #18221400

    Danku danku! :thumb

    Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz

    OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?

    Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D

    #18221401

    :thumb :thumb :thumb :thumb Staat zeker goed :thumb :thumb

    #18221402

    @CoupePim wrote:

    Danku danku! :thumb

    Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz

    OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?

    Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D

    is de bandenmaat niet te programmeren in de km-teller bij een C
    volgens mij wel en volgens mij staat daar ook 225-45-18 tussen.

    #18221403

    Verlaging staat hem goed, hele nette auto zo :thumb

    #18221404

    Mooie Vec,

    bekende locatie trouwens….. Triorep Scherpenzeel toch

    #18221405

    Nice-Ride en mooie kleur op de rims :thumb

    #18221406

    @sw_reijnders wrote:

    @CoupePim wrote:

    Danku danku! :thumb

    Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz

    OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?

    Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D

    is de bandenmaat niet te programmeren in de km-teller bij een C
    volgens mij wel en volgens mij staat daar ook 225-45-18 tussen.

    Klopt. Is in te stellen. Ik dacht 2 instellingen. 16 en 17 Inc en 18 en 19 Inc

    #18221407

    @vanieba wrote:

    Mooie Vec,

    bekende locatie trouwens….. Triorep Scherpenzeel toch

    Ja dat klopt helemaal! Wel eens met de caravan geweest of iets dergelijks? ;)

    Mocht je het willen weten.. ik ben daar chef werkplaats & planner/verkoper. :)

    Wat betreft de bandenmaat..

    De 225 45 18 banden zijn wel een stuk duurder zeg haha.. denk dat ik maar lekker bij de 40 serie blijf, heb voorlopig ook geen nieuwe banden nodig. ;)

    #18221408

    Nee, heb er vorig jaar een twee daagse cursus gevolgt van Jos,
    Caravankeurder :D voor Point-S/ De europeesche verzekering

    #18221409

    Is een thermostaat vervangen een beetje te doen bij deze motor?

    Weet van mijn calibra toendertijd, de 2.5i v6, dat er een beetje problemen met het koelen van de motor was? Correct me if I’m wrong..
    Daar heb ik hem toen ook vervangen, inclusief het huis.. Dat was niet echt een snel klusje, aardig wat werk!

    Is dit ook het geval met de 3.2 van de vectra?

    Ik heb het idee dat de meter een beetje doet waar hij zin in heeft.. Dus bij stadsverkeer loopt hij netjes naar de ±90 graden, en als ik een tijdje op een provinciale weg rijdt dan zakt hij weer tot bijna beneden.

    Is dit normaal bij dit type? of zou ik toch wel de thermostaat moeten vervangen?

    Alvast bedankt! :thumb

    #18221410

    :thumb Ik had ze er met 225/45/18 conties onder :thumb

    #18221411

    Nette bak. :)

    Thermostaat vervangen is een %^@!%$^$#@-klus. Succes. :jerry

    Je mag het inlaattraject uitbouwen en vervolgens lopen kloten met het pijpje dat erop zit. Je vingers zijn al gauw te dik en de ruimte te klein.
    Neem ook direct de bougies mee. Is dan maar een kleine moeite.

    #18221412

    Bedankt! :thumb

    Dat dacht ik dus al… zelfde als de Calibra toen haha! :cry

    #18221414

    Verwijderd.

    Te koop gevraagd bericht

    #18221415

    Voor te koop en/of te koop gevraagd hebben wij het marktplaats deel dat vindt je hier:
    buysell/

    Je berciht wordt verwijderd.

    #18221413

    Ooh die had ik nog niet gezien.. mijn excuses ;)

    #18221416

    staat hem zeker goed, ook erg handig als je het op je werk kan vervangen :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.