pilot led stadsverlichting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum pilot led stadsverlichting

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur

Pas op met condensatoren op signaalgevende systemen! Als je pech hebt gaat je complete systeem trippen, al dan niet met gevolgschade. In een normaal spanningscircuit kun je vaak met een condensator piekjes opvangen, zodra er signalen door de stroompjes gaan levert dit soms storingen op aan het systeem omdat de condensator het signaal kan verstoren. Een weerstandje daarentegen kan geen kwaad.

Andere optie is de stadslichten gewoon eruit laten en een nieuw kabeltje trekken vanaf klem 15. Ben je ook van het gezeur af en kun je alle ledjes inbouwen die je maar wil. :)

@Baba wrote:

Waar moet ik dan op letten als ik die ledjes wil kopen (enig idee waar ik ze vandaan kan halen?). Ik heb al juist canbus ledjes gekocht om problemen met het canbus gedoe te vermijden.

Ebay.

Haal ik alles weg wat met Xenon en led te doen heeft.
    En thuis is er ook al geen gloeilamp meer.
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=led+canbus&_in_kw=1&_ex_kw=&_sacat=0&_okw=&_oexkw=&_adv=1&_udlo=&_udhi=&_ftrt=901&_ftrv=1&_sabdlo=&_sabdhi=&_samilow=&_samihi=&_sadis=200&_fpos=&_fsct=&LH_SubLocation=1&_sargn=-1%26saslc%3D0&_fsradio2=%26LH_LocatedIn%3D1&_salic=92&_saact=1&LH_SALE_CURRENCY=0&_sop=12&_dmd=1&_ipg=50″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Duurt 1 tot 3 weken vanuit Hong Kong.
    Betalen met Paypal.

Dat knipperen heeft te maken met het reststroom in je circuit.
    De leds gebruiken zo weinig stroom dat ze nog ff nagloeien zeg maar….
    En gloeilampjes rukken gelijk alle rest power er uit wat nog in de condensatoren zit.
    Ik heb thuis het zelfde met een led strip langs een glazen wand.
    Die slurpt eerst nog lekker de voeding leeg na het uitzetten.

Thx voor de tips, ik neem het mee en laat jullie iets weten.

Ik heb deze :

Speciaal voor canbus , maar in een vectra C knipperen ze nog steeds. In een Astra weer niet!
    Ik heb al div dingen geprobeerd, maar niks helpt. ook geen weerstand/condensator/of wat dan ook ! : :evil:

in dat geval blijf ik bij de philips blue vision. Ik probeer het nog 1 keer en daarna hop door naar het volgende project de achterlichten :)

@speaker wrote:

Ik heb deze :

Speciaal voor canbus , maar in een vectra C knipperen ze nog steeds. In een Astra weer niet!
    Ik heb al div dingen geprobeerd, maar niks helpt. ook geen weerstand/condensator/of wat dan ook ! : :evil:

Sluit ze eens aan op een schone stroomvoorziening zoals een 12 volt batterij / accu.
    Verbreek dan de spanning en kijk of ze nog steeds blijven knipperen.
    Ik denk t niet.

Succes.

@81supporter wrote:

@speaker wrote:

Ik heb deze :

Sluit ze eens aan op een schone stroomvoorziening zoals een 12 volt batterij / accu.
    Verbreek dan de spanning en kijk of ze nog steeds blijven knipperen.
    Ik denk t niet.

Succes.

En wat schiet je daar dan mee op ??

Dat knipperen heeft te maken met de canbus-puls die alles checkt ! En omdat de vectra C ( en echt alleen dit type van Opel ) een hele (overdreven sterke) puls heeft , knipperen ze !
    En die knipper krijg je er niet uit !

Hee , ik probeer alleen mee te denken.
    Als je niets doet schiet je niks op.

Als jij nu als 1e reageert op alle topics dan scheelt mij dat weer tijd en schiet ik weer meer op.
    Mazzel.

Precies. Als ze namelijk zonder problemen werken op de accu kun je ze gewoon op klem 15 aansluiten en de originele eruit laten. Verder is het dan een kwestie van een paar draadjes trekken en je hebt LED stadslicht ZONDER knipperen.

@81supporter wrote:

Hee , ik probeer alleen mee te denken.
    Als je niets doet schiet je niks op.

Als jij nu als 1e reageert op alle topics dan scheelt mij dat weer tijd en schiet ik weer meer op.
    Mazzel.

ps. ik reageerde als 4e :angel

Om even terug te komen op dit onderwerp.
    Ik heb de volgende LED stadlichten gezien:

https://www.xenonlamp.nl/webshop/canbus-led-verlichting/stadslicht/xenonlook-7-5-high-power-led-w5w” onclick=”window.open(this.href);return false;

Bovenstaande verbruiken 7.5 watt i.p.v. 5 watt standaard. Gaan deze ook problemen geven door een hoger wattage? (wellicht knipperen?)

ik heb ff het forum door gespit,
    viewtopic.php?f=6&t=96170&start=8725

Ik heb dezelfde erin zitten,ik had ongeveer 1 week foutmelding,daarna niet meer,en knipperen niet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Een week lang foutmeldingen en toen plots verdwenen? :hmmz
    Dat is wel erg apart. Ben van plan om dat setje en nog een ander Pilot setje te bestellen om te kijken of er nog verschil is (ook i.v.m. knipperen).

ik kreeg de melding:parkeerlicht controleren,was na wissen ook weg.
    Waarschijnlijk door de full can bus lampjes,maar nu zijn lamp en computer aan elkaar gewend

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nou helaas welke LED je ook probeert, knipperen gaan ze.
    Hier knipperen ze zelfs om de 10 min, nadat je de auto hebt afgesloten.

Is er een mogelijkheid om met de Tech2 / Opcom het canbus systeem uit te schakelen? Dus geen controle meer of je verlichting werkt ja/nee?
    Zo nee toch maar is kijken of ik de spanning niet ergens anders vandaan kan halen, maar dan is weer de vraag of je ergens kan instellen dat je geen foutmeldingen van je stadslicht krijgt op je bordcomputer?

Wat een gedoe voor een paar LED’s. :jerry

Zoals eerder vermeld, dat kan zeker: klein (elektronisch) relais op de stadslichten en die gewoon met standaard gloeipeertjes uitrusten en ergens net achter de koplampen in de motorruimte hangen. Vervolgens direct op de accu je LED stadslichten zetten en deze (eerst via een zekering) laten schakelen door het relais. Je krijgt dan alleen een foutmelding als je daadwerkelijke gloeilamp kapot is, net zoals nu.

’t Is weliswaar niet de meest elegante maar wel een plug & play oplossing. Eveneens makkelijk terug te bouwen zonder dat je in je kabelboom hoeft te snoeien. :)

Optie 2 is een tweetal LEDjes direct op klem 15 schakelen en de originele gloeipeertjes ergens in je motorruimte laten hangen, net achter de koplampen. Enig punt is dat je stadslichten al branden zodra ie op contact staat.

Dat van je gloeilampjes ergens achter laten hangen kan natuurlijk wel maar is niet echt een goede optie.
    Hangen ze tegen je bedrading aan , dan smelt die weg en tegen de rubber dop aan de achterkant, dan idem dito !

Ja natuurlijk wel netjes wegwerken hè. Erachter hangen klinkt inderdaad wat shabby maar als je ze in een goed geventileerd behuizinkje hangt moet het geen probleem zijn. :)

@Lemmens wrote:

Ja natuurlijk wel netjes wegwerken hè. Erachter hangen klinkt inderdaad wat shabby maar als je ze in een goed geventileerd behuizinkje hangt moet het geen probleem zijn. :)

;) :angel :thumb

Thanks voor jullie info.
    Waar is “klem 15” te vinden? Met wat google werk zou het ergens bij de zekeringen moeten zitten?

Die klem 15 is gewoon de geschakelde plus. Normaal gesproken vind je die wel ergens in je zekeringkast. Heb zelf geen Vectra C dus kan je helaas niet helpen waar en wat precies. Zorg wel dat de modificaties die je doet goed gezekerd zijn!! :)

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.