Piepende banden in de bocht

Forumindex Forums Modellen Kadett Piepende banden in de bocht

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur

Hoi mensen.

Sinds een week piepen mn voorbanden bij elke bocht die ik maak.
    jaja.. :P Ook dus als ik dat langzaam doe.. Met bijv. 40 doen ze het al.
    Tis mn E-kadett gsi trouwens.
    Nu verdacht ik mn oude sneeuwbanden waar ik nog steeds mee reed.
    Maar die heb ik net vervangen voor een anders setje wielen met redelijk nieuwe banden en nu doet ie het nog steeds.

Het eerste stukje sturen vind ik ook erg zenuwachtig en voelt heeeeel licht aan.
    Net alsof de uitlijning opeens verandert is.

Ik heb eind vorige zomer alle ophang rubbers en kogels vervangen voor en achter. De man vd uitlijning zei toen al dat ik dit in een paar duizend km zeker weer moest laten controleren.

Heeft iemand een idee? Of is het dus gewoon opnieuw uitlijnen en klaar??

Bedankt!

Uitlijnen idd……

Verder rijd ie wel normaal?

ja verder rijdt ie als altijd.
    Ik dacht meteen aan ophangpunten die van de bodem af aan het scheuren waren ofzo..
    Het blijft tenslotte een opel! :D
    Maar als ik rem gaat ie rechtdoor en als ik weer op mn gas ga hetzelfde dus dat leek me wel goed zitten.
    Ik heb er sinds vervangen van de rubbers ook maar een paar duizend km gereden dus zal die vent wel gelijk hebben gekregen.
    Kvond het alleen raar dat het vorige week opeens zo begon te piepen. En met nat weer heeft ie trouwens ook erg weinig grip.

Kwilde ook nieuwe banden op andere velgen eronder hangen.
    Tis natuurlijk beter als ik de auto uit laat lijnen met die andere velgen en banden erop of nie??

nee dit maakt niet uit uitlijnen gebeurt door de spoorstangen dus als je andere wielen en of velgen plaatst heeft dit niks te maken met uitlijnen.

zou ook bijna zeggen check je rubbers nog is een keer.
    is er niet 1 al uitgelubberd of iets der gelijks.
    als dit zo in eens op is komen zetten.

Hij is niet zo duidelijk want er was niet zoveel ruimte om scherp te stellen.

Ben er onder gaan liggen en heb wat onder de tectiel zitten rommelen.
    Duidelijk dat aan de buitenzijde naast de ophanging er een fikse scheur in de bodem zit. :cry Daardoor beweegt de linker ophanging dus een beetje en helpt zo de sporing natuurlijk naar zn grootje.
    :(
    Daar zat ik niet zo op te wachten eigenlijk.
    En ik moet zeggen dat ik het een beetje zat ben met deze auto.
    Ik heb nog geen Kadett gehad waar niet elk jaar weer wat belangrijks van af roestte., :puke
    Ik ga het maar even navragen wat mn garage er van vindt. Die hebben er wel vaker aan gelast.

Misschien toch maar tijd voor die wegenbelastingvrije D-kadett of corsa.met deze 2 liter 8v.
    Alhoewel die ook net zo hard roesten.. Of niet?

kijk maar eens of alle bouten en moeren van je ophanging, en draagarmen goed vast zitten.
    loop alles maar eens na met een sleutel.

groeten.

aah, je had al geantwoord toen ik nog aan het typen was.

groeten.

Kelere….waar is dat? Achter? voor?

Das links voor. Naast waar de ophanging aan de bodem zit. deur kant.
    De scheur loopt in richting van voor naar achter en is zeker 15 cm lang en staat al een cm open.
    :(:fy1

Ik zou die carrosserie naar z’n laatste rustplaats brengen, en die motor eruit
    halen en ergens anders inhangen of die motor verkopen als je er helemaal mee klaar ben.

Maar ik persoonlijk vind dat je juist daar niet moet gaan lopen lassen, maar de keus is
    natuurlijk aan jezelf.

succes

tis wel wat werk, maar ik zou het gewoon repareren als je er handig in bent.
    met je kadett weet je nu wat je hebt, je weet wat goed is omdat je het hebt vervangen of gerepareerd. Als je weer een oude auto terug koopt, dan zul je ook weer voor verrassingen komen te staan, zeker als je niet al te veel wilt investeren, dat hoort ook bij de hobby.

Hahaha.. @paulus en mr bone; Jullie zijn net 2 vd duiveltjes die op je schouders zitten.
    Gewoon maken! Niks meer aan doen!! Wel/Niet! Wel/niet!
    :D haha..
    Ik neig toch ook naar maken.. Heb die auto nou al zo lang. En een andere wordt inderdaad ook niet zomaar beter.
    Al met al heb ie me in 8 jaar ofzo misschien 2500 euro gekost aan lassen en doen.
    en dat inclusief de 800 euro om te kopen.
    Om nou te zeggen dat ie echt een geld put is geweest, nee..

Eerst maar eens naar mn garage.. Als er ergens mensen zijn met hoop in ouwe troep, zijn zij het wel.

Als je bij een goede serieuze garage komt, gaan ze je aanraden wat ik zei.
    Ik snap wel dat je er niet zomaar afscheid van wil nemen, maar met ophangpunten vind ik moet je niet
    f*cken. Ruben aka Corsa16v heb het een keer meegemaakt tijdens een sprint dat ze draagarm eruit scheurde terwijl ik vlak achter hem reed.

Als ik zeg dat die blij mag zijn dat die het overleefde overdrijf ik niet.

Ik probeer je zeer zeker NIET om te lullen je auto gelijk naar de sloop te doen, maar wat ik wel wil is je duidelijk maken dat veiligheid de nummer 1 is.

Als je besluit voor een andere body te gaan, moet je het al rondom de draagarmen aflassen VOORDAT
    het scheurt.

Ik kan je er wel een foto van toesturen als het je niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel.

nogmaals succes met je besluit

D kadett rot daar ook..

en bij een corsa A scheuren de trekstangen uit de frontbalk

leuk eey,die ouwe opels.

origineel gepost door mayhem

leuk eey,die ouwe opels.

soms iets minder, met dit soort dingen bv.

Kwaaltje, om die reden hebben we ook een kadett naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.

Deze had een nog prima lopend 1.2 ondernokkertje in het vooronder (rammelde niks dat 12Sje)

Willem

Ach ach.. Die rottende opels.. Waarom doen we toch al die moeite nog.
    Het was natuurlijk ook gewoon de bedoeling dat we allemaal steeds weer nieuwe opels kochten :D
    ah well.

@mr
    bone. Ik snap het wel hoor. Je hebt gelijk dat ophangingen een gevaarlijk spelletje zijn.

Ik moet wel bekennen dat er aan die kant 4 jaar geleden al een keer eerder zoiets gebeurt is vlak naast de ophanging.
    Dat werd toen ook afgeraden te maken door een lokale garage. Maar de garage waar ik altijd heen ga zei dat het nog wel ging. Die las is nog gewoon goed en heel. Blijkbaar is de zooi eromheen nu toch wel op..

Ik ga eens een biertje openen en er over peinzen.

heb het ook gehad de scheur liep zelfs deels richting schutbord toch weer netjes laten lassen en meteen duchtig de tectiel erop en ieder half jaar checken tegenwoordig nu wil ik er op tijd bij zijn

Ik ben er mee bezig gegaan,.
    Ophanging even aan de onderkant los en bekleding aan de binnenkant los. en alvast wat schoon geslepen aan de bodem.
    MAar moet even een beter schuurpadje hebben
    Onder vloerbekleding kijken is redelijk nieuw voor me.
    Ik weet niet precies wat ik daar aan kan treffen,.
    Is dat dubbel daaronder? of is wat je aan de onderkant ziet hetzelfde plaatmetaal als waar je met je voeten op zit?

het is een dubbele bodem,ik ken het maar wat te goed van de c ascona,die is hetzelfde.
    het is zeer zeker te lassen,je moet aan de binnenzijde de vloer open slijpen,dan zie je veel meer.
    Als je een ander kadettje haalt heb je goed kans dat het net zo is,mischien iets minder,maar op deze plek kom je altijd aan de beurt!
    Mijn advies:
    -wil je graag Kadett blijven rijden,hetzij met deze,hetzij met een andere en deze is verder goed,repareren dat ding!
    -wil je wel Opel blijven rijden en een sportieve wagen hebben,haal dan een Astra GSI of Calibra.

Met nagenoeg elke D of E Kadett krijg je vroeg of laat dit gelazer,als je het 1 keer goed laat fixen en daarna goed behandelt kan het weer jaren mee.
    Is het gefixt,2 tips.
    1.Trek die ellendige schutbord isolatie eraf en flikker die weg,ergens waar je hem nooit meer vindt.
    2.het gat waar bij de oude types de schakelstang doorheen komt,dat is de beruchte holle ruimte,bagger die helemaal vol met olie,tectyl,hohlraum wax,whatever,als ie maar helemaal in de vette shit zit.
    ik heb inmidels bij de Ascona C de compleet idiote constructie bestudeerd en mij gaat deze ellende niet meer gebeuren.
    Vraag maar eens aan Glenn GSI,die kan erover meepraten met z’n D Dett

eventueel kan je met een Nexia van Deewoe nog wel wat doen,die kosten ook 2 keer nix tegenwoordig en een Dett blokje gaat er zo in!

http://link.marktplaats.nl/357323710

http://link.marktplaats.nl/334872783

zoiets bijv.

al zou je maar de bodemsectie eruit slijpen.

Mijn kadett gsi is er net zo aan toe..

heb ook mijn buik er van vol (gehad) maar kon het niet over mijn hart verkrijgen de auto naar zijn laatste rustplek te krijgen..

de auto staat nu komende jaren gestald wachtend op een complete restauratie..

Mijn mening is: de auto houden maar wel zodanig laten repareren dat het ook veilig blijft om er mee de weg op te gaan..

En anders heb je dat witte scherm ook voor niets bij me opgehaald :P

grt

origineel gepost door Dkadett84
    Mijn kadett gsi is er net zo aan toe..

heb ook mijn buik er van vol (gehad) maar kon het niet over mijn hart verkrijgen de auto naar zijn laatste rustplek te krijgen..

de auto staat nu komende jaren gestald wachtend op een complete restauratie..

Mijn mening is: de auto houden maar wel zodanig laten repareren dat het ook veilig blijft om er mee de weg op te gaan..

En anders heb je dat witte scherm ook voor niets bij me opgehaald :P

grt

Weet nog wel n goede plaatwerker:thumbup die ken da wel;)

U2u me maar als je interesse hebt.

Groeten nick

origineel gepost door Paullus
    tis wel wat werk, maar ik zou het gewoon repareren als je er handig in bent.
    met je kadett weet je nu wat je hebt, je weet wat goed is omdat je het hebt vervangen of gerepareerd. Als je weer een oude auto terug koopt, dan zul je ook weer voor verrassingen komen te staan, zeker als je niet al te veel wilt investeren, dat hoort ook bij de hobby.

Helemaal mee eens, vaak heb je bij goed onderhoud en oplettendheid meer aan steeds repareren. Als je dit goed doet en een beetje geluk hebt hoeft er steeds minder vak iets aan gedaan te worden…

Mooiste is alles een keer er af halen en de hele carrosserie behandelen, maar goed, dit is ook vast en zeker goed plaatselijk te herstellen…

Zo veel 5 deurs kadetten zie je niet meer, dus zou zonde zijn om hem naar z’n laatste rustplaats te brengen als er verder niet veel mee mis is…

@ NL-Tuning

Ja, ik vermoed dat jy bordeaux beauty bedoeld, daar heeft de auto een poosje gestaan ;)

maar die heeft helaas momenteel geen tijd voor zo’n ingrijpende operatie omdat mijn kadett wel erg ver heen is op een cruciaal punt :(

grt

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.