Forumindex › Forums › Modellen › Astra › piemende remmen ??
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 november 2011 om 18:49 #17243188
hallo allemaal
ik wil me auto winter klaar gaan maken,dit dus ook ivm piepende-remmen
alleen het is voor mij best lastig om dit te constateren of het nou voor of achter is ( denk persoonlijk ) voor want achter heb ik trommels,want als ik ze hoor piepen rij ik meestal zelf namelijk
denk dat ik voor gewoon alles vernieuw,maar zit in dubio wat ik aan me trommels zal doen,iemand mis handige tips mis nieuwe schoenen,of een keer goed laten reinigen door garage ??
En even iets anders had laats berichtje ook neergezet over nieuwe gloei-bougie nou ze zitten er in,waren ook echt aan vernieuwing toe hahah eentje was helemaal op, dus is nu ook controle lampje it op daschboard
Alle mede-leden bedankt voor de tips
11 november 2011 om 21:52 #17941299Ik zou de reden niet weten waarom de remmen te vervangen als ze piepen…
zolang alles goed is zou ik alles laten zitten..
Mijn remmen piepen (eerder zingen ala oude mercedessen), maar kan me er niet druk om maken, weet ik in ieder geval dat ze nog werken..
Meestal komt het toch weer terug met nieuw spul.
Trommels doen meestal niet piepen, eerder zingen of schaven.
Willem
12 november 2011 om 09:05 #17941298beste Mike
ik heb gister bij mijn dochter haar astra de voorboel vervangen dus schijfen en blokken heb dit uit duitsland weg en orgineel ATE voor nog geen 100 €.
wat ik wel doe is met een schuurschijf aan de remblokken een heel lichte schuine kant schuren aan beide zijde een soort inloop die zit bij de dikke auto,s er ook aan voorheen mijn Omege dus dat doe ik bij deze ook en ik moet zeggen ik heb eigenlijk nooit echt piep remmerij.
heb even gekeken maar ik denk dat voor jou die boel ???ook net onder de 100 € zit moet op kenteken kijken is 85€ de onderdelen en iets van 10 € opsturen bij vooruitbetaling
let op dus nieuwe schijfen en blokken .is zoals het er uit ziet de zelfde zet kosta 67,23 ex btw ,,, inkl btw en verzend kosten 88,61€ ga daar nou niet voor knoeien en klooien .en achter los nemen schoonmaken en goed afstellen ??? opletten dat de remcillinders goed droog zijn willen wel zweten ik ga er vanuit dat we het nog steeds over die 1700 diesel G Astra hebben toch .
dus totaal plaatje is niet om te schrikken pm me maar krijg je me mail .
op een afspraak met je vriendin je auto hier neer zetten en lekker in Hoofddorp centrum nog geen 5 min lopen hier weg ,, eff winkelen (word gouw duur ) en dan je auto weer ophalen ????? op een zaterdag ochtend of zo ??????? hooguit 2 uur werk .
13 november 2011 om 07:21 #17941300Piepende remmen betekent inderdaad dat ze het doen ;)
Als je achter je trommels eens openmaakt, zal er een hoop remstof uitvallen. Wie weet scheelt dat al wat.13 november 2011 om 07:28 #17941301Ik heb achter eigenlijk nooit Veel geluid van de remmen gehad.
Ja bij de combo met vochtig weer doen ze even schaven bij de eerste paar keer remmen…
That’s it.
En piepen van de Voorremmen dat hoort zeg ik altijd maar..
Ik heb het een keer niet gehad, dat piepen op de vooras, maar dat was wel met goeiekope meuk, die je binnen no-time doortrapte tot faden, en dan was het ook gelijk klaar met die zooi…
Maar de TRW OEM montage heeft bij mij altijd gepiept..
Willem
13 november 2011 om 07:39 #17941302Ik heb ook geen piepende remmen op de Coupé, bij de Vec-C van m’n ouders doen ze bijna niet anders.
13 november 2011 om 07:41 #17941303Vectra-C’s zijn DE piepexperts van opel qua piepende remmen..
De C’s op de zaak deden dat ook allemaal…
De remmen van de Astra-G / Vectra-B 5gaats modellen, zijn qua systeem voorzijde gelijk aan elkaar…
Willem
13 november 2011 om 07:44 #17941304Piepexperts…dat klinkt leuk ;)
Kortom, piepende remmen willen niet zeggen dat ze versleten zijn en vervangen moeten worden.
13 november 2011 om 07:50 #17941305Helemaal niet..
Vaak helpt het wel, om schuine kantjes aan de blokken te maken, maar zoals eerder gemeld, ik stoor me er niet aan, wel vaken de omstanders haha…..
zeker als je dan flink aan komt stampen, en remt flink af voor een stoplicht, kunnen ze bij de Vectra-B lekker Zingen (niet piepen) (irirtant hoge toon ook), altijd leuk, al die blikken, mensen die vingers in hun oren doen haha…
of als ik voor me werk met het Container Chassis aan het rijden ben, t apparaat stamt uit 1977, en heeft 6 Flink zingende Trommels, ook altijd leuk, je gaat het er bijna om doen, om lekker vlot op een drukker kruispunt af te rijden haha….. kijken ze je allemaal Chagarijnig aan, heerlijk…
Willem
13 november 2011 om 07:57 #17941306Controleer of je geen groefjes in je schijven krijgt en de slijtindicator op de blokken niet tegen de schijf komt als dit niet het geval is lekker laten zitten en lekker laten piepen.
13 november 2011 om 08:04 #17941307Maar is er een bepaalde afkeurmaat voor remschijven/blokken? Waar ze bijvoorbeeld bij de apk naar kijken?
Ik wil zelf niet vertrouwen op die slijtindicatoren aangezien ze bij mij af en toe uit de remklauw ‘vallen’:13 november 2011 om 08:11 #17941308Remblokken dun 4mm en minder is een ACtje, en staal op staal is afkeur.
Te dunne schijven is AC of zelfs afkeur…
Bschadigde remschijven (op remoppervlak) is afkeur (scheuren etc)
Kromme schijven is geen probleem bij de APKWillem
13 november 2011 om 08:17 #17941309Wim, wat bedoel je met AC?
En 4 mm, dat is dus aan één zijde van de ventilatieschoepen?Dus (ik kon geen betere foto vinden op het internet zo snel) vanaf de schroevendraaier tot aan de ventilatieschoepen?
13 november 2011 om 08:24 #17941310Vermelding op het APK rapport dat zegt dat er wel wat aan gedaan moet worden..
Ik had ook een AC op de remblokken van mijn A GSi, ivm dunne blokken, heb dat 2 APK’s volgehouden..
werd kort voor de 2e APK in een verkeers controle gevraagd of ik de blokken al had laten vervangen,
– ik zo tegen de Agent in kwestie: nog niet
> Agent: zou je dat eens niet laten doen
– Ik weer: nee hoor, kunnen nog wel 2500km mee, controleer de remblokdikte regelmatig.
> Agent: Goede remmen is wel belangrijk
– Ik: daarom Controleer ik deze ook regelmatig
> Agent: je kan ze ook gewoon vervangen, dan hoef je ze niet strak in de gaten te houden
– Ik: je gooit toch ook niet je laatste laagje koffie weg, omdat je langer met een vol bakkie kan doen, dat is Centen weg gooien
> ja heb je gelijk in, en zolang het geen ijzer op ijzer is kan ik je ook niet ervoor bekeuren
– Ik: niks aan de hand dus..
> Agent: inderdaad, niks aan de hand, maar doe je alles aan je auto zelf (heej, intresse)
– Ik: Ja, alles en dan ook alles, Vertrouw die garages voor de meter niet..
– nu weet ik wat er zelf allemaal rijlt en zijlt in en om de auto..
– laat de auto volgende maand ook gewoon weer keuren met deze remblokken
> Agent: Okeej.. tot ziens meneer..
– Ik: tot ziens..haha..
Was wel even leuk..
Willem
13 november 2011 om 08:25 #17941311Dun voerinkje inderdaad AC vermelding waard!!
13 november 2011 om 08:29 #17941312Haha:P die agent werd dus even omgepraat ;)
Ik zal vandaag eens alle remschijven nameten op dikte.
En wanneer worden remblokken afgekeurd? Die kun je natuurlijk niet meten zonder te demonteren.13 november 2011 om 08:34 #17941313Ze Controleren op blok dikte, niet op exacte maten, dan moet het wiel eraf, en dat gebeurt meestal niet bij de APK..
als ze zien dat ze dun zijn krijg je een vermelding op het rapport..
Willem
13 november 2011 om 08:43 #17941314Oja, controle vind plaats op het oog in veel gevallen, en met slijtindicatoren bedoelde ik niet de indicatoren van je boortcomputer, maar op de blokken zit vaak een metalen staafje als dat tegen de schijf komt zijn ze echt op.
13 november 2011 om 08:54 #17941315Klopt, bij zommige blokken zitten deze er wel op, bij sommige niet.
TRW heeft dit bijvoorbeeld niet, bosch weer wel…
Die slijtindicatoren voor de BC gaan veel te vroeg doormelden meestal..
slijten meestal door op de roestrand van de remschijf..
Willem
14 november 2011 om 13:49 #17941316Okay, ja, die slijtageindicatoren van mij (voor de boordcomputer dus) die horen helemaal niet op mijn auto, kwamen we hier op het forum al eerder tot de conclusie.
Ik kan dus niet zien hoe ver m’n remblokken op zijn?
14 november 2011 om 17:10 #17941317jawel, wiel eraf, effe kijken…
>> Slijtindicatoren:
Verschil is niet de slijtindicatoeren, maar de remblokken, de een heeft schuif sensor, de ander heeft een met een pannetje die je in de remblok drukt.
Willem
14 november 2011 om 17:15 #17941318Sorry, ik vat ‘m even niet. Van de remmen weet ik nog niet zoveel.
Wiel eraf, en dan?
De slijtindicator bekijken op het remblok? (dus niet de slijtindicator die ik hierboven op de foto had)14 november 2011 om 17:26 #17941319duur die gleuf in de klauw heen kijken die op de foto staat hierboven..
zo te zien komt je slijtindicator prima overeen met je remblok, maar zal alleen het pinnentje om m in de remblok (kleine gaatje in de remblok op de foto van de slijtindicator)
een nieuwe slijtindicator kan dit oplossen, maar dan kan je het beste eerst de remblokken nakijken op slijtage, en evt gelijk mee vervangen.
LET OP!! bij het vervangen van de Remblokken vervang je normaal altijd de slijtindicator mee voor een nieuwe.
Willem
14 november 2011 om 17:31 #17941320Okay, ik snap het principe (denk ik) en ga komend weekend eens kijken….na m’n werk is het helaas niet licht meer…
Bedankt :thumb21 november 2011 om 10:46 #17941321ik heb een net aan bod gedaan om de remmen helemaal op te knappen voor een prijs waar je hier nog geen eens de schijven en de blokken nieuw voor haalt let op 1e montage Ate schijven zo rond de 100€ en de blokken zo rond de 65é en dat zij ex btw prijsjes .
bron http://www.hbase.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; .
echter ik haal het rechtstreeks uit Duitsland bij de groothandel .dus voor mider doe ik de boel voor vernieuwen en achter helemaal schoon en netjes maken goed afstellen en de remolie vernieuwen .
tevens jas ik een beetje bodem beschermer onder de auto door tegen dat vlieg roest .
ik heb al eerder aan deze Astra diesel gewerkt .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.