Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Berichten
  • #17473549

    ja heb de slang onder van t reservoir achterlangs gelegd.. ook de kachel slangen

    helemaal veranderd.. zit nu stukken beter.. wel weinig plaats tussen stuurhuis

    en schakelmechanisme. Heb de motorsteun rv zoals ie bij mij zit bij meerdere GSi`s

    V6 zo zien zitten.. blok ligt mooi recht erin dus daar ben ik wel blij mee.. dat daar

    tenminste wel aandacht aan is besteed..

    #17473550

    de opzet is hetzelfde maar volgens mij is t een ander model

    maakt niet veel uit

    dat er weinig plek is had k al door haha

    misschien heb k er straks helemaal geen kachel meer in

    greets

    #17473551

    als je de slangen goed legt dan is het geen probleem.. zonder kachel lijkt

    mij niet fijn rijden.. want t is goed te doen om ze gewoon aan te sluiten..

    je komt maar eens kijken als je hier in de buurt bent..

    #17473552

    het inlaatspruitstuk gaat naar de spuiter evenals een afdekkap die ik gekocht heb

    want die kleurencombinaties zijn om te :cry

    de onderdelen worden gereinigd

    de motor ligt er dus weer in en is kaal..

    de benzineslangen lekte en dus heb ik ze allemaal vervangen.. zowel in de motorruimte

    als onder de auto.. want deze auto bezit nog steeds van die gevlochten slangen en

    die lekken erg vaak.. dus allemaal vervangen.zeker de aanvoerslang uit de tank

    hier zie je waarom

    slechte slang en zeer slechte klem

    alles nieuw

    ook gelijk de filter natuurlijk.. en ja de rubbers moet ik nog.. heb ik niet in voorraad :P

    voorkant van het blok.. niet echt wat t moet zijn.. :(

    de karterpan gaat eronder uit omdat deze ook lekt.. bij demontage nog wat leuks tegen gekomen

    ze hebben ooit het onderblok vervangen en alle aanbouwdelen gewoon er terug opgezet met

    een veelvoud aan vloeibaar pakking.. dus geen nieuwe pakkingen,nee alles met dikke lagen

    vloeibaar kit.. geweldig :fy1 dus je raad al wat dat is wat uit de olie aanzuigbuis steekt..

    zeef was nog maar half hopen.. nog geluk gehad

    En gelijk de oliedruksensor vervangen door een Kadett GSI oliedruksensor.. wel nog een kabeltje bij

    trekken voor de digitale klok straks

    Zo en dan nu de bovenkant van de V6.. binnenkort weer meer..

    #17473553

    Een voordeel van al die olie, is dat het niet gaat roesten! :P

    Serieus goed bezig, je geeft deze auto echt een 2de leven man.
    Top

    :wors

    #17473554

    die auto ziet er idd niet uit. :thumbdown

    veel succes met het opfraaien wat al een hele klus is .

    gr.

    #17473555

    origineel gepost door Sonador
    Een voordeel van al die olie, is dat het niet gaat roesten! :P

    Serieus goed bezig, je geeft deze auto echt een 2de leven man.
    Top

    :wors

    dit klopt wel

    bij mijn det was de bijrijderskant nog best netjes :P

    mooi projectje zeg

    als k met de vakantie in de buurt bent kom k ffies kijken en zou k graag een rondje mee rijden

    (mids mijne nog niet klaar is )

    echt netjes gemaakt zo en vloeibare pakking schiet echt niet op

    greets

    #17473556

    hey bedankt voor de reacties..

    voordeel is dat als alles slecht is je t verplicht ook allemaal maken moet en je daarna

    geen omkijken meer hebt naar de motor.. jammer is dat de auto zo afgezeikt was..

    vorige eigenaar boeide het schijnbaar niet veel en was zeker geen techneut..

    #17473557

    in het echt na een wasbeurt en een hoop werk zag hij er iig een stuk beter uit en dadelijk met andere spoilertjes miss. nog beter :thumbup

    #17473558

    pff te erg voor woorden dit..:o

    auto krijgt echt net op tijd een eigenaar zoals jou!!!:wors

    #17473559

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    auto krijgt echt net op tijd een eigenaar zoals jou!!!:wors

    Dat ken ik ergens van en ook die van mij staat momenteel stil om erger te voorkomen :D De bus is geduldig, mijn spaarkracht helaas ook maar alles liever dan dat ik dalijk zelf mijn verdeelbak sloop als die niet al zover is :(

    #17473560

    Zo gaan we weer..

    Aangezien de auto meestal start op 4/5 cilinders gaan ik als eerste maar eens bougies

    vervangen.. omdat het inlaatspruitstuk eraf is kom ik tenminste ook aan de achterste bank

    en daar gaan we weer..

    olie gekoelde bougiedoppen

    vol!!

    gaan wel goed los zo.. die bougies..


    de nieuwe

    Klepdeksels maar verwijderd.. de rubbers in de klepdeksels en de pakking zijn keihard..

    ook zijn de deksels van plastic dus deze vervormen lichtjes bij demontage.. zullen 2 nieuwe

    klepdeksels op moeten komen.. althans bij BMW is dit dus zo..

    gelukkig ziet de motor er van binnen goed uit..


    hier ook de gevulde bougiegaten met olie..


    zo morgen de klepdeksels monteren.. dan is de motor weer oliedicht..

    en zit er weer meer in mijn karter dan op de rest.. :)

    #17473561

    Wat een ellende joh! :o Maar goed dat je ‘m uit elkaar haalt!

    Veel succes ermee, vermoed dat hij dadelijk een stuk beter loopt :D

    #17473562

    het is maar goed dat iemand hem heb gekocht met verstand van deze zaken:wors
    als een ander hem had gekocht zonder technisch verstand dan had het blok in de soep gelopen:o

    straks loopt ie weer als een zonnetje:D

    #17473563

    zo lekker dan zeg

    bij de mijne vond k ook olie bij de bougies

    zal er ook eens nieuwe pakkingen in gaan zetten als ie weer gaat lopen

    wel goed dat jij de wagen heeft gekocht dan is ie iid in goede handen

    #17473564

    Howww das geen geintje :cry

    Het is inderdaad mooi dat deze Kadett bij iemand is gekomen met verstand van zaken, ik wens je in ieder geval veel succes met de wederopbouw van deze Kadett!

    Groeten Jeff

    #17473565

    haha nee een geintje is t zeker niet meer.. maar ja t blijft hobby he ;)

    ok de komplete klepdeksels maar gemonteerd.. dit is na mijn idee ( en dat van de opel monteurs)

    beter omdat een plastik klepdeksel altijd vervormd als ie lang op een motor heeft gezeten

    en dan los word geschroefd.. althans bij bepaalde BMW motorblokken is dit ook!!

    dus geen risiko maar in een keer nieuwe deksels..

    @JBL-freak : als je de pakking alleen gaat vervangen denk dan ook aan de rubber ringetjes

    die rondom de bevestigingsgaten zitten binnen in de klepdeksel.. anders blijft ie lekken..

    de klepdeksels

    ook meteen maar nieuwe slang gehaald.. van elk 2 meter olie en water bestendig

    alle slangen worden nieuwe gelegd zowel koelvloeistof,stuurbekrachtiging en oliekoeler

    verder heb ik een begin gemaakt met de constructie van een nieuw uitlaatspruitstuk..

    zal niet zo een mooie worden als rally astra ze maakt,maar ik vind t leuk m zelf te maken

    en een veel betere als eronder uit komt.. stukje dikker ook nog als t kan.. :D

    ff proefhangen.. lijkt er al aardig op

    zo de rest komt binnenkort..

    de uitlaat nog aflassen en de slangen allemaal monteren..

    nog genoeg te doen..

    #17473566

    netjes hoor

    maar thanks voor de info van de ringetjes

    waren de nieuwe deksels duur bij de dealer voor evt k ze wil vervangen

    greets

    #17473567

    Zwaar bekend gezicht al die olie in de bougieschachten!

    Goed bezig weer man … :wors :thumbup

    #17473568

    origineel gepost door jblfreak

    waren de nieuwe deksels duur bij de dealer voor evt k ze wil vervangen

    Het is alweer een jaartje geleden maar ik geloof dat ik bij de VOD zo’n €130,- per stuk kwijt was met 15% korting.
    Ze zijn dan wel compleet met pakking en ringetjes.

    #17473569

    origineel gepost door gsi-maffia
    ok de komplete klepdeksels maar gemonteerd.. dit is na mijn idee ( en dat van de opel monteurs)

    beter omdat een plastik klepdeksel altijd vervormd als ie lang op een motor heeft gezeten

    en dan los word geschroefd.. althans bij bepaalde BMW motorblokken is dit ook!!

    dus geen risiko maar in een keer nieuwe deksels..

    ff proefhangen.. lijkt er al aardig op

    zo de rest komt binnenkort..

    de uitlaat nog aflassen en de slangen allemaal monteren..

    nog genoeg te doen..

    Klopt idd van klepdeksels, als ze lekken btr 2 nieuwe deksels als pakkingen, op deze manier is het altijd goed.

    Aleen 1 klein puntje van kritiek… Die voorpijp die je aan het maken bent ziet er al goed uit. Aleen vergeet het Flexi stuk tussen de cylinder banken niet. Dit vanwegen het uitzetten ervan. als je het zo laat denk ik dat je spruitstukken geen lang leven lijden.

    gr

    #17473570

    het flex stuk hoord toch NA de banken

    t flex stuk hoor tussen de spruitstukken en de kat

    #17473571

    ik heb voor de klepdeksels bij de opeldealer 237 euro betaald..

    de opeldealer hier had ze op voorraad liggen.. en dan bedoel ik niet de grote opel

    dealer hier in het zuiden.. want daar doen ze altijd moeilijk.. maar bij opel

    bergsteijn kan ik altijd terecht voor de “moeilijkere”vragen/onderdelen

    Het spruitstuk dat ik eronder vandaan heb gehaald had tussen de banken ook

    geen flexibel stuk.. maar heb hier een spruitstuk nog liggen van een saab

    v6 en daar zit t wel tussen.. rally astra had me dit ook al verteld.. dus zal er alsnog een tussen

    zetten als hij helemaal klaar is..

    #17473572

    k heb er een van een vectra aan zitten daar zwat ie ook niet tussen de banken

    bergstyn is een goeie dealer

    van de zomer wat probleempjes met me dett en goed geholpen

    zat aan dezelfde weg op de camping

    #17473573

    zat vandag nog even naar mijn spruitstuk te kijken en zit een flex stuk tussen de banken

    zal nog kijken voor een foto bij interesse

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 314)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.