Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Berichten
  • #17473524

    ze passen niet, zijn waarschijnlijk de verkeerde schijven…..

    #17473525

    ik heb van cabrio bully na wat toestanden remmen gekocht van een omega mv6 van hem..

    heb de schijven omgeboord en met vulringen gemonteerd maar de schijven passen van geen

    kant.. lopen aan de binnenkant aan tegen de bevestigingspunten van het remzadel..

    dit gaat zo nooit passen dus denk dat het de verkeerde schijven zijn.. alle werk voor niks..

    maar als de v6 klaar is dan ga ik eens kijken op een losse veerpoot of ik t wel passend krijg met

    andere schijven.. kan ze nu niet gebruiken..

    #17473526

    schijven van een omega passen zoiezo niet op een kadett

    de binnenmaat is anders

    henny boomkamp leverd de schijven die zoiezo passen

    k wilde ook al omega schijven benutten maar de maar is anders

    check t maar eens op h-base

    #17473527

    dat die schijven niet passen is bekend, maar met een lichte aanpassing zou het moeten kunnen

    #17473528

    wat is dan de lichte aanpassing ?

    #17473529

    ik heb eens wat foto`s gemaakt van de conditie van de GSI en het blok..

    niet geweldig om het maar licht uit te drukken.. dus aan de slag dan maar..

    glas in lood mistachterlicht en de bewerkte wielranden..

    olie gekoelde dynamo

    geknepen uitlaatspruitstuk en gevulde motorsteun

    kachelslangen onder de olie, geen afdekking voor vliegwiel.. slangen zijn zo zacht en

    verzadigd met olie dat als je ze indrukt de afdruk blijft staan in de slang :swear

    dus die F28 zit van binnen ook vol met rotzooi/smurrie.. goed voor de koppeling..

    zeer vies koelvloeistof reservoir.. eruit met die troep zelfde geldt voor de slangklemmen.. zeer slechte kwaliteit

    die achterlijke kleurenkombinaties worden veranderd en die kelk gaat met de vuilnis mee..

    de zelf gemaakte vacuum leiding.. met scheurtjes erin..

    die van binnen ook nog half dicht gesmolten is :wtf

    zo als volgende gaat de motor eruit en kunnen we beginnen met alles vernieuwen..

    radiateur,alle slangen van alle circuits,etc etc..

    maar eerst de distributie en de v-bak met assen..

    keep you posted..

    #17473530

    dat ziet er echt niet uit zeg

    dacht dat me oude c20xe lekte:o

    succes kerel

    t komt vast goed

    #17473531

    Pfff dat wordt weeer een hell of a job, hoop voor je dat je voor nette prijs hebt kunnen kopen. Hier wordt je niet blij van.

    #17473532

    suc6, is dit zoals ze dat noemen een verknooide auto?
    maar gelukkig is ie in goede handen dus zal het onwaarschijnlijk wel weer goedkomen.

    #17473533

    hahah bedankt voor het vertrouwen.. hier gaan we zeker wat aan doen..

    en de prijs was ook goed.. maar de auto was toch slechter dan gedacht, technisch gezien… maar ja

    verveel ik me ook niet.. :jerry

    en kan nu veel spullen gebruiken die hier toch maar wat rondliggen..

    ruimt ook weer wat op.. haha

    #17473534

    Mathijssen 4 gaats schijven 288mm van Opel Corsa/Calibra/tigra en dan de klauwen van een Turbo of v6.Moet het lukken!

    #17473535

    Mooiste is gewoon turbo remmen er op ! Hennie verkoopt ze ook wel, volgens mij issie ook goedkoper dan Mtech. Regel ook gelijk ff een nieuwe voorpijp, er hoort een flexibel stuk tussen te zitten om het uitzetten van de motor op te vangen. Als je nog een goede motor zoekt, bij ons op agc staat er nog een. Ik vind een 2.5 toch altijd een beetje jammer, is hetzelfde als je een astra ombouwt naar een 2.0 8v ipv een 16v netzoveel werk maar bult pk’s minder. De 41 pk meer uit een 3.0 ga je echt wel merken.

    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=6&t=12472

    #17473536

    hennie heeft ook schijven voor girling klauwen

    225 de set volgens mij zo uit me hoofd

    #17473537

    nou ik heb de kadett hier wel eens zien rijden echt een gare auto , en eindelijk wordt ie eens fatsoendelijk onder handen genomen , want de vorige eigenaar heeft de kadett aardig verkracht.

    goed bezig !:wors

    #17473538

    komt zeker goed met deze kadett:thumbup

    #17473539

    hey ja werk zat maar we gaan m redden.. vooral omdat ik er binnenkort mee wil rijden

    dus deze motor eens goed nakijken en een andere komt wel als we de auto eens kompleet

    uit elkaar pakken.. maar er zijn nog wat wachtende GSI`S voor hem die hier staan..

    dus als eerste maar eens de motor eruit

    dus de motor kaal maken..

    in de takel.

    en eruit.. in drie uurtjes helemaal niet slecht voor de constructies die we allemaal zijn tegengekomen

    lege auto


    het uitlaatspruitstuk.. :cry

    het flexibel stuk.. met ontluchtingsgaten!!

    mooi laswerk..

    maar ja ik ga toch een nieuw spruitstuk lassen dus deze kan bij het oud ijzer.. alleen de flensen niet.

    die worden hergebruikt.. de motor maar eens voorzien van een nieuwe riem,samen met een vriend

    van me die ook de benodigde gereedschappen bezit. dit is toch heel wat anders dan van een XE/LET

    dus ff koppie erbij.. maar ging toch nog redelijk goed..

    hoop rolletjes.. en secuur afstellen..

    maar hij ligt erop dus das dan al gebeurd. :). nu nog de v-bak en alle lekkages oplossen..

    en dat zijn er nogal wat.. dus nog werk genoeg.. maar ach leuk is t wel.. :D

    binnenkort meer..

    #17473540

    goed bezig, maar staan er nog meer GSI’tjes te wachten?

    #17473541

    nogal wat ja……..

    #17473542

    origineel gepost door m400
    nogal wat ja……..

    ja best wel:P

    #17473543

    Hoe is dat ding in godsnaam door de RDW-keuring gekomen?! :o

    #17473544

    origineel gepost door corsaagsi
    Hoe is dat ding in godsnaam door de RDW-keuring gekomen?! :o

    dat is wat ik me ook afvraag, oke het is al aantal jaren geleden waarschijnlijk maar toen der tijd zal er wel niet extreem veel veranderd zijn wel?

    gelukkig is zo’n kadett bij een liefhebber terecht gekomen!
    komt allemaal goed, succes er mee!

    #17473545

    goed bezig:thumbup
    moet wel toegeven de auto heb een mooie kleur:P

    #17473546

    Dit project ga ik zeker volgen, mooi om te zien dat ‘ie nu in goede handen is.

    Succes!

    #17473547

    zo hier nog wat foto`s van een van de andere lekkage`s..

    koelvloeistof aansluiting op de blok.. bekijk ook de slangen maar eens.. :hmmz

    er is gewoon gebruikt wat voor handen was.. niet de juiste slangen


    aansluiting gedemonteerd en schoongemaakt..

    ook de F28 schakelde niet lekker en maakte vreemde geluiden..

    aangezien ik er altijd een gereviseerde op voorraad heb liggen was dit snel verholpen

    ook de aandrijfassen vertrouwde ik niet deze worden ook vervangen..

    zo v-bak eraf.. lekker makkelijk in de takel

    erg smerig van binnen.. resultaat van het rijden zonder afdekplaat achter het vliegwiel..

    zo de gereviseerde ligt klaar


    ook is deze F28 aangepast voor inbouw in en Kadett GSI met digitale klok

    inwendig is de aandrijfring voor de pulsgever veranderd kan zo gebruikt worden

    blauw: calibra turbo (analoge teller)

    zwart: Kadett GSI (digitale teller)

    pulsgever wisselen.. de GSI is nu voorzien van een calibra turbo klok.. :swear

    en dat vind ik niet uitzien.. in een GSI hoort gewoon digitale teller.. deze analoge teller

    ziet er gewoon verschrikkelijk uit.. das mijn mening.. dus ombouwen!!

    de koppeling was nog erg goed dus deze blijft gewoon zitten.. dus F28 er terug op.. met assen met nieuwe hoezen uiteraard.

    ook schakelmechanisme voorzien van nieuwe bussen.. spelingvrij

    aangezien de frontbalk ook krom en rot was deze maar verwijderd en er zal een nieuwe

    gemaakt moeten worden..


    dus de oude balk eruit geslepen (zat al half los) en daarna de motor er terug in gehangen..

    ging een stuk makkelijker als eruit.. dus de nieuwe frontbalk word een demontabele..

    veel makkelijker met in en uitbouw..

    zo nu alle slangen van de motor verwijderd zijn en alle andere rotzooi die gaar is,kan ik vanaf

    een kaal blok alle leidingen en slangen opnieuw aansluiten..

    #17473548

    het heeft er echt niet uit gezien zeg tering ey

    die balk komt bij mij ook nieuw en is onderweg

    maar er in en uithalen met de balk gaat best hoor

    maar jou steun is toch een andere dan die ik op t blok heb

    heel vaag maar goed

    liepen de slangen van de reservoir achter t blok langs ?

    succes greets

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 314)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.