Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Berichten
  • #17473724

    zo weekendje sevenum gehad.. en daar stond na een lange bouwtijd de

    GSI v6 van laurence, ook woonachtig hier in limburg..

    heeft er lang aan gewerkt met vrienden maar het resultaat mag er zijn..

    een pracht van een GSI v6 3.0..

    hier de foto`s.. wat mij betreft de mooiste Kadett GSI op heel sevenum..

    clean motor ruimte.. knap staaltje werk..

    strakke achterkant.. le mans achterlichten.. mooi detail

    zeer mooie auto en een voorbeeld voor iedereen die ooit een echte dikke GSI wil bouwen..

    zeer mooi werk..

    #17473725

    inderdaad erik ben ik het volkomen mee eens:) nette kadett. Heb hem zelf ook nog eens eventjes bewonderd net op sevenum:D

    groeten Twan

    #17473726

    das idd een dikke dett :thumbup :wub mooier als die van botter vindt ik persoonlijk :thumbup

    #17473727

    Dat kan je wel zeggen Eric.
    Bijzonder fraai exemplaar.
    Daar zit heel veel tijd, geld en vooral geduld en toewijding in..
    respect voor de bouwers :wors

    En wat is dat inlaat toch mooi zeg.. Dat wil ik ook zo graag :wub

    Weet iemand hoe je dat zo kan maken/krijgen ??
    Verchromen of polijsten ?? Super strak zeg !!

    Die achterlampen staan idd erg goed.

    :thumbup

    #17473728

    Idd, ik heb hem ook bewonderd op sevenum.
    Prachtige Kadett. :wub

    #17473729

    :wors:wors:wors Ik kan niet anders zeggen als respect!

    Groeten Jeff

    #17473730

    idd een mooie wagen:thumbup

    ik had hem al gezien op foto’s tijdje geleden, toen stond die naast een tank:o:afro

    #17473731

    Heb je wagen op Sevenum gezien Erik, Zag er zeer goed uit! Blok lag er mooi in.

    #17473732

    jah erik de binnenkant vond ik ook mooi van die kadett met het leer gestikt:wub
    En heb jou gele kadett ook zien staan inderdaad zag jou alleen niet op dat moment haha.

    groeten Twan

    #17473733

    En wat is dat inlaat toch mooi zeg.. Dat wil ik ook zo graag :wub

    Weet iemand hoe je dat zo kan maken/krijgen ??
    Verchromen of polijsten ?? Super strak zeg !!

    hey jeroen je kunt jou inlaat ruilen bij GTE motorsport voor een chroom exemplaar..

    is meestal nog goedkoper dan hem zelf laten verchromen..

    en polijsten.. veel succes.. dat gaat wat blaartjes kosten :P

    #17473734

    @ jvv : ik heb jou champion en de bordeaux beauty zien staan bij nl-tuning.. ze zien er allebei erg goed uit..

    maar er waren maar weinig Kadett GSI`S in sevenum vond ik.. was wel jammer.. maar wel veel mooie auto`s gezien

    ook nog met fl!pke gepraat op sevenum.. de eigenaar van een Kadett GSI die we 6 jaar geleden hier gebouwt

    hebben.. leuk om die auto nog eens terug te zien.. ook met rabbitopc nog ff gepraat.. was gezellig op

    sevenum dit jaar..

    @ impy: heb je auto niet gezien helaas.. we zijn om half twee vertrokken zondag.. was je er toen al?

    #17473735

    echt clean en lekker kontje :wub

    #17473736

    Omdat er toch nog wat plannen zijn met de GSI heb ik als eerste de GSI eens op de vermogensbank gezet..

    wilde toch eens graag weten hoeveel pk`s de GSI nu had aangezien ik niet geheel tevreden

    was over de acceleratie.. maar de meesten die ermee reden zeggen dat hij goed loopt..

    rijd al jaren Kadett GSI Turbo en dan valt een V6 toch wat tegen..

    maar het resultaat van de vermogensbank was wel goed dus de motor is ok..

    de GSI op de vermogensbank

    het beeldscherm

    de grafiek die niet mooi oploopt.. dit ook het probleem laat zien wat ik altijd voelde bij dit motorblok

    ook koppel valt beetje tegen..

    eindgrafiek..

    vermogen aan de krukas hoogste waarde 133,3 kw (181,3 pk) bij 6650 toeren

    aan de wielen bleef over 115,1 kw (156,5 pk )

    alleen het koppel viel me tegen 213,3 NM

    maar het vermogen viel zeker niet tegen had zeker minder verwacht..

    maar het niet konstant doortrekken van de motor word op de grafiek duidelijk zichtbaar..

    #17473737

    Leuke foto’s Eric. :thumbup
    je had me gisteravond al verteld aan de telefoon dat je daar was geweest idd.

    ik vind niet slecht, bjina 182 pk voor een standaard C25XE !’
    Die grafiek, ja idd apart.. Weet ook niet hoor hoe dat nou zit.

    #17473738

    Misschien zit er een fout melding in de ECU ?

    Soms kan het komen door een verkeerde waarde die naar de ECU gestuurd wordt.

    #17473739

    leuk eric

    k ga het met de mijne ooit ook doen

    maar dan een keer met een f20 er aan :P s kijken wat ie dan doet

    #17473740

    een leuk hobby projex en het ziet er strak uit ik vind alleen jammer
    dat je je moter ruimte niet schoon hebt gemaakt toen het blok er uit was
    en je had het blok even schoon moeten spuiten met een hogedruk reiniger
    dat sleuteld beter

    maar ik blijf je projex volgen en veel plezier met je v6 kadett

    #17473741

    waar heb je deze op de bak kunnen zetten dan erik? Wil mijn gsi ook nog ns altijd op de bank zetten na de revisie puur om te kijken hoe en wat inderdaad.

    Ehm was toen nog in sevenum ja stond wel helemaal aan de andere kant van het terrein bij de manta gsi en nog n uitgebouwde astra g.

    Groeten Twan

    #17473742

    origineel gepost door wes…
    een leuk hobby projex en het ziet er strak uit ik vind alleen jammer
    dat je je moter ruimte niet schoon hebt gemaakt toen het blok er uit was
    en je had het blok even schoon moeten spuiten met een hogedruk reiniger
    dat sleuteld beter

    maar ik blijf je projex volgen en veel plezier met je v6 kadett

    met blokken schoonspuiten onder hoge druk heb ik slechte ervaringen.. dat er water komt

    op plaatsen waar je dit niet wil hebben.. dus vandaar dat ik dat niet meer doe

    en omdat het geen show auto is en nog niet word, doe ik hem alleen technisch naar mijn zin maken..

    binnenkort gaat hij toch weer ff uit elkaar.. misschien dan..

    #17473743

    origineel gepost door IMpY
    waar heb je deze op de bak kunnen zetten dan erik? Wil mijn gsi ook nog ns altijd op de bank zetten na de revisie puur om te kijken hoe en wat inderdaad.

    Ehm was toen nog in sevenum ja stond wel helemaal aan de andere kant van het terrein bij de manta gsi en nog n uitgebouwde astra g.

    Groeten Twan

    hij heeft bij de Tuning Factory op de bank gestaan.. Fijne bank en hij doet wat je hem vraagt..

    Heb er vroeger met de turbo ook eens op gestaan en deze was best verlaagt.. maar paste er precies op..

    zijn nog jonge jongens dus niet van die zeikerds die t al teveel moeite vinden om een verlaagde auto

    fatsoenlijk vast te leggen.. een ook voor koeling is gezorgd..

    heb al eens met de c20xe (heel vroeger) en die hadden geen koeling tijdens de run.. was niet best voor hem

    maar omdat de GSI binnenkort een andere motor krijgt

    wilde ik hem nog ff testen..

    #17473744

    Dus na een bezoek aan hele aardige en gezellige jongens hier op t forum

    (Bug Killer , Jerremy , Carloastra) ben ik een aantal V6en rijker

    met een bus je aangereden en een paar 2,5 en een komplete x30xe opgehaald voor weinig geld

    zelfs nog een paar dingen teveel meegenomen :P

    het mooie was dat de x30xe al gedeeltelijk gereviseerd was.. nadeel was dat ie kompleet uit elkaar lag

    dus zelf in elkaar zetten.. maar das juist het mooie aan de hobby..

    hier wat foto`s van de onderdelen..


    hier het verschil : links C25XE rechts X30XE

    aangezien Bug Killer de blok al schoon had gemaakt en voorzien van een laklaag was dat al klaar

    nu nog ff alle delen uitzoeken en sorteren..

    hier het inwendige van de cilinderkoppen

    en dan de klepveren monteren en de kleppen eraan bevestigen d.m.v de spieën

    mooi werkje voor de zondag middag

    zo de koppen bijna klaar.. wat een priegel werk..

    binnenkort meer pics van de opbouw van de X30XE passend voor de GSI

    #17473745

    goed bezig!!!

    ps ik heb je gisterenavond nog zien rijden op de rijksweg richting Margraten.

    #17473746

    lekker eric

    als je m er in heb laat even weten hoe het loopt:P:P

    heb nog een vraagje

    de pijlstok zit die in het crater vast aangezien ik de mijne er bijna niet uit krijg in de dett(die bij jou is langer)

    wil namelijk van een ander blok er een in zetten (van de 3.0)

    nummer van de pakking was goed heb m later in de epc ook gevonden zat alleen verkeerd te kijken :P

    thanks nog voor t smsje

    #17473747

    origineel gepost door corsaracer
    goed bezig!!!

    ps ik heb je gisterenavond nog zien rijden op de rijksweg richting Margraten.

    ja ik had je gezien,heb zelfs nog gezwaait maar met die donkere

    ramen was moeilijk te zien of je terug zwaaide..

    #17473748

    origineel gepost door jblfreak
    lekker eric

    als je m er in heb laat even weten hoe het loopt:P:P

    heb nog een vraagje

    de pijlstok zit die in het crater vast aangezien ik de mijne er bijna niet uit krijg in de dett(die bij jou is langer)

    wil namelijk van een ander blok er een in zetten (van de 3.0)

    nummer van de pakking was goed heb m later in de epc ook gevonden zat alleen verkeerd te kijken :P

    thanks nog voor t smsje

    de peilstok (lange) in de 2,5 die nou in de GSI ligt zit normaal boven vastgeschroeft en onder met een rubber ring

    ik heb in het 3 liter blok nu ook een korte gezet van een c25xe omdat de peilstok dan beter past onder de kap

    want de peilstok die nu in de GSI zit hebben ze verbogen en met een tie-rap vastgezet.. paste eigenlijk niet

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 314)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.