Pedaal door de bodem.

Forumindex Forums Modellen Corsa Pedaal door de bodem.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17782399

    :sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?

    #17782400

    [rquote=1830000&tid=139294&author=max]:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?[/rquote]Uh, ja…? Dan had ik misschien nog wel extra gas bij gegeven, tot de 100-110 ofzo.

    #17782401

    Geen wonder dat je een boom hebt geraakt,je kan of niet rijden of je denkt dat je een hele goede coureur bent.

    #17782402

    Nee ik heb geen boom geraakt, dat was een lantaarnpaal. Ik ging met 30 een bocht in (waar 50 is toegstaan, omdat ik wist dat het glad kon zijn) en toen ging de auto aan de glijd, zo boem tegen een lantaarnpaal aan.

    Ga nou niet roepen van je kan niet rijden of w/e dan ook, want dat heeft er niks mee te maken. Een ongeluk of een glijdpartij zit in een klein hoekje, helaas ;)

    #17782403

    Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje

    #17782404

    met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot “happen” , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn

    #17782405

    [rquote=1830300&tid=139294&author=14XE]Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje[/rquote]

    Ja, vanaf nu geef ik idd extra gas bij oranje (als ik niet meer kan stoppen). als ik wel kan stoppen, rem ik idd. Is dat zo erg? dacht t niet

    [rquote=1830302&tid=139294&author=MantasticB1]met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot “happen” , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn[/rquote]

    Laten we het hopen. De auto staat vanaf gister bij de garage dus gelukkig wordt er ook naar de remmen gekeken.

    #17782406

    Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.
    Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.
    Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)

    #17782407

    och och, wat een heilige boontjes hier

    #17782408

    haha.

    als we gaan moraal ridderen:

    > als je oranje niet meer red met normale snelheid om te stoppen, (berekenend oog), gewoon normale snelheid passeren, extra gas is niet nodig dan namelijk, als extra gas wel noodzakelijk is, ga je te hard, en zat je al boven de max. snelheid

    – verkeerslichten staan qua Oranje tijd, op de daar geldende max snelheid afgesteld.

    ABS: Mijn Combo is echter ook zonder ABS, dat gaat prima hoor, ook bij VOL remmen..

    heb wel Astra-GSi remmen op de vooras, maar ook GROOOTTE trommels op de achteras.

    Willem

    #17782409

    pedaal door de bodem heen—-> niet naar de garage, maar naar schadeherstel….. Waarom?

    JE HEBT EEN GAT IN DE BODEM:jerry:jerry:jerry

    #17782410

    goede Beun lasser zoeken, garage is dan wel te duur….

    Willem

    #17782411

    Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?

    Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).
    Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z’n remmen kan liggen….. tja.

    Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.

    Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.

    #17782412

    Joh inhalen vlak voor een stoplicht,zegt al genoeg.

    Maar goed t zal wel

    #17782413

    1, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)
    2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.
    3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.

    maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.

    #17782414

    :P:P:P:P:P:P:P:P:P

    #17782415

    Ja als je de bodem raakt klopt er iets niet.
    Heb al paar keer vol in remmen moeten gaan.
    Maar pendaal ging niet tot op bodem.

    #17782416

    [rquote=1832395&tid=139294&author=max]Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.
    Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.
    Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)[/rquote]

    Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.

    [rquote=1832827&tid=139294&author=RonaldH]Joh inhalen vlak voor een stoplicht,zegt al genoeg.

    Maar goed t zal wel[/rquote]

    Ey hallo het is de f*cking ringweg? Dan haalt iedereen elkaar in?

    [rquote=1833048&tid=139294&author=vluggejaapie]1, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)
    2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.
    3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.

    maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.
    [/rquote]

    Je mag er 70. Ik kwam met 80 aanrijden (tomtom) en toen sprong ie op oranje. Er staat een flitskast naast. Ik kon kon óf gas geven en een bekeuring krijgen voor roodlicht + te snel (ja dat flitst ie ook) of te remmen. Toen ik remde blokkeerde alle 4 me wielen, terwijl ik toch wel 500x p/week het rem pedaal in druk in de auto. Dat heeft niks met het niet goed kunnen rijden te maken. En mensen die als heilige boontjes spelen; Jullie rijden ook nooit te hard, parkeren nooit op een plek waar het eigenlijk niet mag en jullie halen zeker ook nooit een auto in?

    [rquote=1832707&tid=139294&author=max]Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?

    Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).
    Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z’n remmen kan liggen….. tja.

    Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.

    Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.[/rquote]

    Ik reed idd te hard bij het verkeerslicht. Normaal heb ik 98% van de keren groen licht. Ik vroeg gewoon of het normaal is dat mijn achterwielen blokkeren als ik hard rem. Dat ik over dwars op de weg kwam te staan is een bijzaak want dan weet ik dat corsa gewoon een kut remsysteem heeft.

    #17782417

    sherrif

    denk toch dat je beter de auto kan verkopen en eentje kopen wat alles erop en eraan heeft.

    bereken jij ook altijd hoevaak je groen ligt hebt?
    ik heb er een mooie lijst van waar en wanneer ik rood/groen heb :hmmz

    heb ooit wel eens mn pedaal tot op de bodem gedrukt. toen was ook mn remsysteem tatool niet in oorde.

    achterste wielen blokkerde puur erdoor omdat in de trommel alles nat was van de remvloeistof dit hoef je niet te zien aan de binnenkant van je velg.

    verder weet ik niet hoelang je een rijbewijs hebt of hoeveel km je gemaakt hebt, maar kunnen rijden is niet als je je papier net hebt.

    sommige mensen kunnen na 300000km en 20 jaar ervaring nog niet inschaten waar en wanneer ze wel of niet rustig moeten doen.

    succes

    #17782418

    [rquote=1834772&tid=139294&author=Corsa1.2-16v-1999]Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.
    [/rquote]

    Als je je niet aan anderen wilt irriteren bij het naderen van een verkeerslicht koop dan een motor kun je er fijn voorbij rijden.

    Meestal is een verkeerslicht rood, dan eens groen, dan even kort oranje en dan wordt ie weer rood. En toch gaat het leven gewoon verder, is het niet fantastisch? :afro

    #17782419

    Dat moeten mensen o.a. hier in ’t topic + in het verkeer gebruiken.

    #17782420

    iedereen rijd wel eens veel te hard en neemt wel eens een bochtje sportief en heeft geen zin om te stoppen voor oranje. Dat risico neem je dan gewoon.
    Als je nu andere mensen in gevaar brengt is het een ander verhaal.

    [rquote=1834856&tid=139294&author=max][rquote=1834772&tid=139294&author=Corsa1.2-16v-1999]Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.
    [/rquote]

    Als je je niet aan anderen wilt irriteren bij het naderen van een verkeerslicht koop dan een motor kun je er fijn voorbij rijden.

    Meestal is een verkeerslicht rood, dan eens groen, dan even kort oranje en dan wordt ie weer rood. En toch gaat het leven gewoon verder, is het niet fantastisch? :afro[/rquote]

    In duitsland worden ze rood> oranje> groen> oranje> rood :D

    #17782421

    mischien zie ik het verkeerd maar hij stelde toch een vraag over hoe het kon met zijn remmen

    hij vroeg toch niet hoe jullie dachten over zijn rij gedrag ???
    dan nog
    beetje kinderachtig om van achter je pc je mening neem aan dat niemand van hier der bij was

    als je rem pedaal idd innees tot op bodum zakt dan zal er toch iets mis zijn
    of slechte vloeistof of lekke remcilinder of rembekrachtiger ofzoiets

    laat ons iig weten wat het was

    #17782422

    In de eerste post vroeg hij of het normaal was dat alle 4 wielen blokeren als je het pedaal tot de bodem drukt (lees heel erg hard remt).
    Bij zijn laatste post gaat het in ene alleen om de achterwielen.

    Antwoord 1, Alle 4? Ja vooral als je vol op de remmen stampt en geen abs hebt.

    Antwoord 2, Alleen achter ook ja. Je auto tilt de kont op bij hard remmen en daardoor heb je dus meer druk op de voorwielen en minder op de achterwielen. Achterwielen zullen daardoor dus sneller blokkeren. is afhankelijk van je belading en of afstelling van je remdrukverdeler achter.

    Mocht je het echter niet vertrouwen ga dan naar je garage en laat een remmentest uitvoeren op een testbank.
    Voor alle zekerheid dan ook nog je trommels eraf en kijken of je cilinders lekken. Tevens je remslangen laten kontroleren op scheuren waardoor je slangen kunnen zwellen bij hogere remdrukken.

    #17782423

    Remsysteem van de Corsa is altijd kut zeg je.
    Ja als je verzuimd onderhoud te plegen dan is het kut.

    Als je hard remt is het ook normaal dat achter blokkeerd. (zonder ABS natuurlijk).

    als je Cilinders lekken blokkeerd ie meestal niet achter omdat de trommels doorglijden op de remolie.

    En ja, ook mijn Kadett-E 1.2S > Corsa-A 1.2S > Corsa-A 1.2i > Corsa-A 1.6GSi > Kadett-E 1.6i caravan > Kadett-E-Combo 16V > Combo-B 16V blokkeren rondom bij VOL remmen.

    allen zonder ABS, eigenlijk nooit problemen mee gehad.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.