Pech, Pech, Pech en kapot contactslot?

Forumindex Forums Modellen Kadett Pech, Pech, Pech en kapot contactslot?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215999

    Vandaag was niet de beste dag voor mij en mn Kadett..

    Geiser kapot gevroren, vet door mn enkel/hak gegaan, een bout van het thermostaathuis afgebroken en tijdens het proefritje ook nog een dikke ster in mn ruit door een steen van de voorganger.
    Dat leek me genoeg… Maar na het parkeren bij de schoonouders deed mn contactslot het spontaan niet meer.
    Eerst deed ie helemaal niks.. paar uurtjes later ging ie wel op contact, maar starte ie niet. En niet dat de motor of startmotor niet wilde, maar het slot deed gewoon niks.. Je voelt ook heen en weer helemaal geen weerstand vanaf de tweede stand in het slot… We hebben hem dus op contact aangeduwd en toen liep ie gewoon prima.
    Nu voor de deur thuis uitgezet en nu doet het slot weer helemaal niks.. ook geen contactstand..
    Zou er misschien iets los kunnen zitten in/bij het slot? of is het einde slot?

    Heeft iemand een ideetje? Zit er een beetje doorheen voor vandaag en moet maandag morgen dringend met deze auto naar een sollicitatiegesprek… :(
    Groetjes.
    Koen

    #17587375

    even provisorisch doorverbinden dan voor maandag.

    kappen los en je kan bij de aansluitingen.

    je stuurslot gaat er wel van af neem ik aan ??

    #17587376

    Kappen los enzo ga ik zeker morgen doen!! Nu kom ik ff niet meer bij de kachel vandaan!

    Stuurslot is geen probleem.. die is in 2003 in Amersfoort gesloopt door paar gasten die niet van andermans spullen af konden blijven..

    Ik ben alleen niet zo zeker van de draden… zitten er veel aan? Misschien iemand die kan zeggen welke ik aan welke door moet verbinden? ik gok iets van contact doorverbinden en start draadje daar tegen aantikken?

    #17587377

    er lopen enkeld plus draden

    1 dikke continu,dan je accesoirestanden en je startmotor

    wel oppassen voor metalen delen tijdens het doorverbinden want dan heb je sluiting

    #17587378

    Dus die van je startmotor tegen je continu aan en dan moet ie starten? Of moet die continu nog een min krijgen? :D
    Zoals ik al zei… ben beetje slecht met draadjes.. ;)

    #17587379

    Je kan ook de kunststof achterkant (waar alle draden aan zitten) van het contactslot eraf halen, en dan de auto met een schroevendraaier starten.
    Dit doet het contactslot eigenlijk ook, i.c.m. het stuurslot ontgrendelen, maar dat heb je dus niet meer, begrijp ik.

    #17587380

    Stuurslot is er inderdaad niet meer nee… Kan het niet dan dat de kunststof achterkant is losgekomen van het contactslot ofzo? Nah ja.. Dat zie ik morgen wel..
    Wel heel interessant om als complete draadjes beginner precies te weten hoe ik de draden kan doorverbinden.

    #17587381

    Dat kan, of het kunststof ‘schroefje’ wat je verdraait om ‘m te starten is uitgelubberd en draait daarom niet meer mee.

    #17587382

    ik denk eerder dat het staafje wat achter in het kontaktklosje ingaat is afgebroken, idd wat CommoCruiser zegt, 2 hele mini schroefjes aan de zijkant los schroeven en dan kan je het kontakt klosje gewoon recht eruit trekken, en dan zie je van zelf of het staafje gebroken is, onze d kadett was een tijdje terug ook gestolen geweest, en ik heb hem toen om deze mannier gestart en werkte goed

    #17587383

    Of hij is van binnen weggefikt.. die contacten willen nog wel eens doorbranden.. Bij men grijze D kadett was ie ook half weg gebrand.

    #17587384

    dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.

    of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden

    #17587385

    Klinkt allemaal heel logisch inderdaad! Nu ik weet hoe het in elkaar steekt voelt het inderdaad ook alsof dat blokje niet meer goed vast zit aan het slot.
    Gezien ie eerst helemaal niks deed en later toch wel op contact ging maar alleen niet de laatste draai om te starten maakte.

    Nah, ik ga het morgen lekker rustig bekijken maar iig heel erg bedankt voor alle ideeen!!

    #17587386

    want dat staafje komt naar buiten toe als je hem op kontakt zet, en als die gebroken is kan die niet ver genoeg naar buiten komen waardoor je hem niet kan starten, en nu mischien helemaal weg is gebroken waardoor die niks meer doet, ik zou zeggen draai morgen even je kontakt klosje los, en dan denk ik dat je het probleem wel vind

    #17587387

    origineel gepost door Andreas.Berger
    dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.

    of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden

    Jah idd en het rookt ook wel :P Bij men grijze D was het stuurslot trouwens ook kapot, altijd probleemloos meegereden. Maar voor de zekerheid kun je het slot idd eigenlijk wel beter vervangen

    #17587388

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door Andreas.Berger
    dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.

    of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden

    Jah idd en het rookt ook wel :P Bij men grijze D was het stuurslot trouwens ook kapot, altijd probleemloos meegereden. Maar voor de zekerheid kun je het slot idd eigenlijk wel beter vervangen

    bij mij was toen ook de stuurpal afgebroken, nou hoef het niet persé kwaad te kunnen, maar het gaf mij geen lekker gevoel omdat er iemand anders aan heeft zitten kloten, daarvoor heb ik hem meteen helemaal vervangen, alle sloten trouwens, heb nu alles op 1 sleutel bij de dkadett

    #17587389

    origineel gepost door Andreas.Berger

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door Andreas.Berger
    dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.

    of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden

    Jah idd en het rookt ook wel :P Bij men grijze D was het stuurslot trouwens ook kapot, altijd probleemloos meegereden. Maar voor de zekerheid kun je het slot idd eigenlijk wel beter vervangen

    bij mij was toen ook de stuurpal afgebroken, nou hoef het niet persé kwaad te kunnen, maar het gaf mij geen lekker gevoel omdat er iemand anders aan heeft zitten kloten, daarvoor heb ik hem meteen helemaal vervangen, alle sloten trouwens, heb nu alles op 1 sleutel bij de dkadett

    Idd dat is gewoon het mooist en het beste om alles netjes op 1 sleutel te hebben. Dat heb ik gelukkig altijd gehad bij men D kadettjes. als er niet 2 originele sleutels bij zitten haak ik al gauw af bij een koop. En als er een slot kapot is beter het set vervangen dan.

    Kwaad zal het idd niet perse kunnen. echter voelde men kadett niet echt fijn in de stuur inrichting maar daar hebk me toen nooit echt aan geergert

    #17587390

    ik heb daarvoor de sloten van een a corsa gebruikt en die pas gemaakt voor in de D

    #17587391

    :D Ik heb verder geen sloten meer op de auto behalve de achterklep.
    Na 3 keer alles kwijt te zijn geraakt aan versterker en speakers vond ik het wel welletjes :D

    #17587392

    jaja, kan ik me voorstellen, kom je van ver.

    anders wil ik je best helpen het kontaktslot te vervangen als het je alleen niet lukt

    #17587393

    Is er uberhaupt een mogelijkheid om zo’n contactslot nieuw te kopen met dezelfde sleutel?

    #17587394

    dat zou je kunnen doen bij de opel dealer, alleen denk ik dat je achter over valt van de prijs, deur sloten heb je niet meer zowat je zei, dan is het alleen kontaktslot koffer en tankdop slot, dat moet toch wel uit te halen zijn

    #17587395

    kijk uit wat je doet dat is nr een waardoor vroeger veel dettjes affikte dat witte blokje op de achterkant van je slot is super gaar hier kan zelfs kortsluit onststaan heb ik gehad ik kon er net op tijd bij gewoon kappen los achter op je contactslot zitten twee schroefjes die deze witte blok vast houden blokje verwijderen en meteen een nieuwe bestellen intussen kun je gewoon een suikerlepeltje of zo gebruiken om te starten er zit in de stekker een half maantje daar kun je iets in steken en draaien om te starten veiligste manier

    #17587396

    als van het contactslot de sleutel het nog wel gewoon doet, kun je eventueel ook de cylinder over zetten.
    als ik me niet vergis moet je dan de sleutel in stand 1 draaien en dan met een kleine schroevendraaier in zo’n gaatje porren dan kun je het slot er uit halen.
    terug zetten gaat in omgekeerde volgorde.

    #17587397

    dat is nog te koop hoor,bij carlock systems of zoiets.
    heb daar ooit een nieuw slot gekocht voor de corsa,kreeg er ook een sleutel bij,

    #17587398

    En er nog naar gekeken kaneelschep

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.