Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #17468670

    goed bezig man
    snel ding:wors:wors

    #17468671

    origineel gepost door geert666
    Netjes!
    Doe maar veel oefenen,vooral als het nat is!
    Is wel snel,maar ook heel gevaarlijk zo n corsa met 180pk!

    180 pk zal wel meevalen toch?
    Ik zal na het afstellen eens gaan banken.

    #17468672

    freek zijn nokkenassen + freek zijn chip en je hebt als extra die lexmaul nog!
    zal wel lukken

    #17468673

    Freek zijn nokkenassen zijn hier al beland geert :jerry

    wij zijn eigenlijk gelijk kwa setup nu! ben benieuwd op de strip!:thumbup

    ps. had mijnes zaterdag nog ff gewogen op de weegbrug op mn werk. 800kg :mad:

    #17468674

    maar we hebben wel dezelfde maat.. :D

    oja @ sw ik heb die kerel nog gebeld.. 200 voor het afstellen 75 extra voor het banken.. helaas geen discount…:agentking:

    #17468675

    Ben je er dit jaar dan bij op Oschersleben om de 201 meter te rijden of te showen?

    Ik ben er in ieder geval!

    #17468676

    origineel gepost door max
    Ben je er dit jaar dan bij op Oschersleben om de 201 meter te rijden of te showen?

    Ik ben er in ieder geval!

    Ik ben nog hevig aan het twijfelen max, vorig jaar werd ik derde met S&S, daar was ik wel blij mee. Vooral nu ik weet dat er 2 geduchte concurenten niet meedoen. :D
    Aan de andere kant heb ik erg zin om met de corsa te gaan en lekker te sprinten.
    Het enige is dat ik nog niet zo technisch ben. Dus mocht iets stuk rijden dan kan ik dat niet fixen. Ik moet ook nog wat spare parts zoeken asje etc.

    Hoe doen jullie dat? Op de traller? :D

    #17468677

    Kleine update,

    Ik heb me laten verleiden tot andere velgjes voor de corsa. Het zijn de oude velgen van David Verburg

    Het zijn GT velgjes voor 7,5J en achter 8J de banden zijn 195-45-14″
    De kleur is iets paarser maar het past echt mooi bij mijn corsa.
    Ik heb wel bumpstops nodig want achter loopt hij soms rechts iets aan, in iedergeval wel met 4 velgen een krik en een gereedsschaps koffer.



    #17468678

    :o dat staat echt uber goed :wors

    Ik vind hem erg mooi, maar hopelijk gaan we hem volgende week nog sneller maken ;)

    Hoe gaat het met de andere motorkap en achterklep ?

    #17468679

    Wielen staan hem echt goed…maar die sideskirts…kan echt niet :O
    Heb hem in assen gezien vanaf de tribune….dat zag er echt heel vreemd uit:jerry

    #17468680

    Ja die skirts gaan er zeker af. Volgende week vakantie…. Maar de vorige eigenaar heeft ze geschroef en gekit… Zit lekker vast.

    #17468681

    Als de skirts eraf zijn, issie af! :wub

    #17468682

    origineel gepost door corsaagsi
    Als de skirts eraf zijn, issie af! :wub

    helemaal mee eens!

    die wielen zijn echt een mooie update! :wors

    gr jeroen

    #17468683

    ziet er zeker goed uit danny!

    #17468684

    dikke corsa
    alleen ff dat plastic fntastic spul eraf en je bent het heertje
    oja pak ook je vering ff aan dan ga je nog iets sneller op de strip want nu is het niet optimaal

    #17468685

    en hoe ervaar jij rijden met een lexmaul?

    #17468686

    heééérlijk .. is het niet om het vermogen, is het zeker om het geluid… :wub

    #17468687

    in de loop der tijd heb ik weer wat leuke onderdeeltjes verzameld. Vandaag heb ik 560 km gereden op wat goodies op te halen.

    -reservere setje gsi assen
    -4-1 spruitstuk (die al onder een corsa heeft gezeten)
    -reserve c20xe compleet met bak, aanbouwdelen en sfi vervanger.

    -verder had ik al eerder een lichter vliegwiel 3,5 kg op de kop getikt.




    nog een nieuwe goody


    gisteren 28 juli 2009 was het zover, mijn 4-1 spruitstuk werd samen met mijn bastuck gemonteerd…
    Een dag van te voren had ik het spruitstuk al ingewikkeld met hitteband.

    Toch een klein verslag.
    Om 10.00 arriveerde ik in Wuustwezel om bij Jürgen (alias Dér Püffmaister)
    Nadat we het oude spruitstuk en uilaat hebben verwijderd konden we gaan passen.
    Gelukkig hoefde we alleen maar de stabilisatorstang te verwijderen.

    Na wat slijpen aan het spruitstuk ging het 4-1 spruitstuk er aardig makkelijk in. Omdat de opening voor de lambdasensor verkeerd zat moest er gecustomised worden.




    Jurgen sleep het besvestigings ook uit de oude spruit stuk. Omdat de corsa vol met bochten en draaien zat en de dure bastuck hier niet voor was voorbereid, besloot Jurgen om de leistung iets meer op te voeren en direcht de groep aan het spruitstuk te lassen.
    Met ingenieuze bochtjes werd de uitlaat precies onder de corsa geplaatst.



    om 15.30 waren we klaar. Het resulataat een percies op maat gemaakt 4-1 spruitstuk met groep A in 1 lijn.

    Het monment supreme was daar het starten. Het geluid was zoals verwacht niet echt zacht. Door de vochtige hitteband was er veel rook en een geur van ge BBQ de ananas.

    Na even warm lopen was ff test rijden. Het resultaat vond ik duidelijk te merken. Hij pakt veel feller op rond de 3000-5000 toeren. Bij 5000-6500 toeren, krijg je echt een stoot in je rug.

    Gelukkig valt het geluid enigsinds mee als ik 120 in zijn 5 rijd.

    tijdens het proefrijden had ik gelijk want ik wilde net het gas open trekken toen de politie er aan kwam.

    verder zit ik stevig te denken om een vrijprogrameerbaar systheem aan te schaffen.

    Het systeem waar ik mijn oog op heb laten vallen is het Vems systheem aangeboden door deze heren:
    http://www.dp-engineering.nl/

    Vorige week ben ik eens polshoogte gaan nemen bij het bedrijf om zo te kijken hoe de Vems werkt.
    ik ben danig onder de indruk van de mogelijkheden.
    Er zijn een aantal grote voordelen:
    * je meer kan afstellen dan met een chip op maat.
    * je hebt zelf inzicht en kan evt zelf dingen wijzigen
    * het kan op elke c20xe worden aangesloten, dus als je een andere wagen hebt kan je hem meenemen.
    * Het is dus niet per setup gebonden wat bij een chip wel is.

    daarin tegen is het zeker niet goedkoop… dus ff afwegen. Want ik was eigenlijk alleen van plan om dit jaar te leren sprinten…. :P

    #17468688

    Mooi je moet die koppelingsplaat eerst op dat vliegwiel monteren met de drukgroep,en dan kijken hoe ver de drukgroep ingedrukt word.
    Komt nogal nauw met die kevlar platen!!

    Ja en vooral uitkijken met politie met die c20xe

    #17468689

    Lekker bezig danny! ben benieuwd wat deze setup zo gaat geven!

    ga je hem nog laten banken voor je er iets programeerbaars op zet?

    wanneer is de eerst volgende sprint?

    #17468690

    @ Geert misschien dat ik nog ga voor een complete sachs set en daarmee direct het vliegwiel laat balanceren.

    @ SW ik denk dat bitburg de volgende is…

    #17468691

    Zo’n geveerde 6 puck plaat is nog goed te rijden hoor. ik heb zelf dan een ongeveerde en dat is met wegrijden dan af en toe iets heftiger maar nog te doen…

    Kijk toch of je de motorrubbers volgiet met PU want anders is de kans erg groot dat je uitlaat binnenkort scheurt daar er geen flexibel stuk tussen gezet is.

    Verder erg leuk bezig hoor!!!

    #17468692

    @ Pastry, ik heb nog wel PU rubber in vloeibare vorm thuis staan.

    #17468693

    ik neem het mee als we het project koppeling aanpakken :D Bedankt voor de info iedergeval :)

    #17468694

    echt een ontzettend dikke corsa! hij is precies goed, laag en rete snel!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 173)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.