Pastra's GT/e opknapproject

Forumindex Forums Modellen Manta Pastra's GT/e opknapproject

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17570635

    Die kees ziet ook overal handel in he:jerry:jerry:jerry

    #17570636

    Hé Pastra, leuk dat je je Manta gaat opknappen.
    Rij ik niet meer alleen door het dorp met mijn Manta B.
    Bij Kees schiet het nog niet zo op met aankoop van een B. :):)

    Bijgaand als herinnering een wat grotere foto van de mijne, kan je zien hoe die moet worden… :P:P:P

    #17570637

    @pastra tuurlijk! haha ik kom nog wel ff een keer kijken hoe groot de schade is onder t plaatwerk.

    sorry heb nog niet een gezien waarvan ik dacht JA dat is m

    en ik zit nog met die Astra die ik eigenlijk wel kwijt wil onderhand:cry

    #17570638

    @ Kees: het gaat je aller zins meevallen, geloof me maar;)

    Heb weer een vraagje, heb er nu een 5-bak inzitten, aan de 2.0s, maar heb interesse in de 2.6 die hier aangeboden word, is de bak hier ook geschikt voor?

    En zit er aan te denken een short-shift systeem op te zetten tzt, maar de pook zit per direct in de bak, dus dat zal niet gaan denk ik???

    #17570639

    De manta 5-bak is sterk genoeg voor een 2.6, een 8 inch koppeling zal die 150 pk ook wel kunnen houden, maar een 8,5 inch van een gt/e of gsi is beter.
    Een nog sterkere is die van een Ascona of Rekord diesel (9 inch) die zaten ook in de Commodore 2.8 en zo, is de grootste 4 bouts koppeling maar intussen lastig te vinden.
    http://www.manta-b.de is een interessante site voor de zespitter ombouwers.

    #17570640

    Net bracht iemand mij net gigantisch aan het twijfelen.
    2.4 erin hangen, dus omkeuren zo gebeurt, of de 2.6 van hier opt forum.

    Een 2.4 heeft niet zo bar veel vermogen, maar schijnt goed kietelbaar te zijn. Ik weet het niet meer…
    Er moet wel wat vermogen uit kunnen komen voor op het circuit…

    #17570641

    Voor op het circuit ben je beter met een snelle 4 cilinder, zespitter wordt nogal zwaar in de neus, is ook wel veel aan te doen met de juiste veren en stabilisators.
    Eeen 2.4 is over de 200 pk te krijgen en dan is ie nog steeds betrouwbaar en ook op straat goed te rijden.

    #17570642

    Dus toch het vertrouwde advies van JS-400 opvolgen:jerry

    Hij heeft ook aangeboden te willen helpen met inbouw, maar het kietelen zal eerst dus met een chip moeten gebeuren denk ik? Of eerst natuurlijk andere nokkenas

    #17570643

    Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op…….. chips, die zijn om op te eten :D

    #17570644

    2.4 heeft toch computer er aan hangen:P dat is wat ik nog herinner uit een gesprek met iemand…
    Heb nu groep N eronder zitten…

    Maar enig idee waar ik tegen die tijd de RUIGE nokkenas vandaan ga halen??:jerry

    #17570645

    origineel gepost door Dolmans
    Hé Pastra, leuk dat je je Manta gaat opknappen.
    Rij ik niet meer alleen door het dorp met mijn Manta B.
    Bij Kees schiet het nog niet zo op met aankoop van een B. :):)

    Bijgaand als herinnering een wat grotere foto van de mijne, kan je zien hoe die moet worden… :P:P:P

    Die ken ik wel Mr. Dolmans haha, met Opel-winterplan uitvoerig bekeken bij de dealer:jerry en vaak te spotten bij t zwembad:wors

    #17570646

    origineel gepost door Pastra
    @ Kees: het gaat je aller zins meevallen, geloof me maar;)

    Heb weer een vraagje, heb er nu een 5-bak inzitten, aan de 2.0s, maar heb interesse in de 2.6 die hier aangeboden word, is de bak hier ook geschikt voor?

    En zit er aan te denken een short-shift systeem op te zetten tzt, maar de pook zit per direct in de bak, dus dat zal niet gaan denk ik???

    daarom wil wel es kijken;) sms maar een keer van de week als je er bent dan kom ik wel es langs

    #17570647

    origineel gepost door Pastra
    2.4 heeft toch computer er aan hangen:P dat is wat ik nog herinner uit een gesprek met iemand…
    Heb nu groep N eronder zitten…

    Maar enig idee waar ik tegen die tijd de RUIGE nokkenas vandaan ga halen??:jerry

    In een Omega hangt er een Motronic aan, maar met chippen is er geen winst te halen.
    Groep N is te dun voor een getunede 2.4
    Nokkenas kun je bv. bij Biesheuvel halen de Kent OP244 is een hele geschikte voor een 2.4 trekkracht onderin én toeren draaien doet ie er ook heel goed mee……..
    Injectieverhaal vergeten en carbs er op king:

    #17570648

    @ Opelkees:

    Woensdag ben ik er als het goed is de hele dag, samen met Arjan met de Calibra aan de gang, maar je kan gewoon langskomen, de manta staat er naast haha, en de koffie staat klaar:wors

    @ Keesjr:

    Heb bij biesheuvel gekeken, maar ik kan niet meer vinden dan nokkenas tandwielen. Zie nergens snelle nokken….

    Maarja, eerst ooit de 2.4 erin lepelen. Ik kan niet gelijk een paar 1000 euri missen om het blok op vol vermogen te krijgen. Dat zal stapsgewijs moeten, aangezien de Calibra ook nog af moet.

    #17570649

    origineel gepost door Pastra
    @ Opelkees:

    Woensdag ben ik er als het goed is de hele dag, samen met Arjan met de Calibra aan de gang, maar je kan gewoon langskomen, de manta staat er naast haha, en de koffie staat klaar.


    @Pastra
    :
    Is ergens in Zeewolde, toch? Lijkt me leuk om ook te komen kijken woensdag. Ook je Calibra eens bewonderen.
    Als je het goed vind, tenminste. Doe dan per u2u me het adres maar.
    Wil ook wel koekje meenemen voor bij de koffie! :P

    John

    #17570650

    Woensdag avond gaat em nie worden;) Dinsdag wel haha…plannen zijn woensdagavond verandert. Maar je bent welkom John!!! op zeker…De calibra staat onder een hoes:D stofvrij, maar haal voor jullie het doek er wel vanaf.

    Gr.
    Patje

    #17570651

    origineel gepost door Keesjr
    Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op…….. chips, die zijn om op te eten :D

    hahaha

    das duidelijke taal:jerry

    #17570652

    origineel gepost door Pastra
    Woensdag avond gaat em nie worden;) Dinsdag wel haha…plannen zijn woensdagavond verandert. Maar je bent welkom John!!! op zeker…De calibra staat onder een hoes:D stofvrij, maar haal voor jullie het doek er wel vanaf.

    Gr.
    Patje

    Ok. Je hebt u2u.

    #17570653

    Hé Patrick,

    Heb je project nu live gezien. Leuk!
    Ben jaloers op je klusruimte.
    Calibra was ook een mooie kar!
    Succes met de Manta. Hopelijk weer snel op de weg. Dan met Manta van Kees erbij weer 3 Manta’s in het dorp :thumbup:thumbup

    gr
    John

    #17570654

    Ja, ik ben zeer gelukkig met de klusloods:D Anders was ik nooit aan de manta en calibra kunnen beginnen.

    Heb een foto reportage van de uitbouw gemaakt/laten maken:

    Dus dan begin je met het demonteren van de meeste delen van het blok, en alle slangen en kabels losmaken van het motorblok.

    Daarna een sterke ketting, touw of in dit geval een spanband.

    Omdat er in de loods nog geen motortakel is(er is maar 1 gek daar die een motor wisselt), gebruiken we een:

    Na de spanband goed vastgemaakt te hebben aan het blok, vastmaken aan de lepels van de heftruck

    Met behulp van Paul(Matador), Arjan(Juffer1), en Kees(Opelkees) beginnen met takelen.

    Hier een filmpje

    Blok op een pallet plaatsen:

    Resultaat: een mooi en leeg motorruim :luv

    Nabespreken en overleggen met Arjan en Kees over de plannen en wat er nog moet gebeuren:

    Tsja, na ‘dancing on ice’ en dancing with the stars’ is er: dancing in a manta:

    Zoals bij velen misschien bekend doe ik het rustig aan. Wil naast een ander blok ook de manta opknappen en alleen gebruiken bij mooi weer en misschien dus voor het circuit/sprint, dus technisch MOET alles goed zijn.

    #17570655

    genoeg te doen heb ik al wel gezien:P

    succes ermee

    #17570656

    Als ik je bel, gelijk ophangen haha…

    #17570657

    handug sonne heftruuk.

    super hoor, hulp van mede forummers :thumbup
    goed bezig heren.

    mooie ruimte daar pastra :thumbup

    #17570658

    wel lekker ruw zo met de heftruck de motor er uit halen

    maar waarom halen velle de spruit stukken er af ?
    laat meestal alles zitten ook met inbouw weer makelijker

    #17570659

    heb de laatste keer ook een blok en bak met heftruck eruit gehaald:D
    maar haal nooit het spruitstuk er af
    is ook nergens voor nodig kost enkel tijd

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.