Pastra's GT/e opknapproject

Forumindex Forums Modellen Manta Pastra's GT/e opknapproject

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215239

    Hallo mede-mantarijders,

    Aangezien het in het mantadeel op prijs gesteld word een projecttopic te maken ga ik dat hier ook doen. Ik heb ook al genoeg vragen klaarstaan, maar eerst wat historie:hmmz

    Afgelopen zomer kocht ik dus mijn eerste oldtimer.
    Vind het al jaren de oudjes van opel het mooiste, sinds ik auto rijd helemaal. Jarenlang durfde ik het niet aan om er 1 te kopen, heb diverse ‘moderne’ opels gehad(nu nog 2).

    Het is een Manta B1, bouwjaar 1981, een GT/e.
    Ik heb er de hele zomer heerlijk van kunnen genieten ondanks dat er een 2.0s blok op LPG in ligt.
    Sinds ik de auto heb zaten er al genoeg plannen in mijn hoofd. In oktober is alleen mijn koppeling geklapt, en daarom heb ik besloten om de manta uit elkaar te halen, compleet op te knappen en op een andere manier klaar te maken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets grondig ga aanpakken, daarom doe ik het rustig aan:vertag

    Het is de bedoeling dat de buitenkant zo blijft als hij nu is, maar met de gevoelige delen opgeknapt, en een verse Monacablauw kleurtje.
    Ook komt er een ander blok in, of een 2.4 4 cilinder, of een 2.6 6 cilinder. De binnenkant word zo goed als kaal, 2 kuipjes erin met 4-puntgordels en dashboard:P

    De auto gaat alleen vooral in de loods staan, en met lekker weer naar buiten. En misschien dat ik met de Manta het circuit opduik.

    Zal z.s.m. wat foto’s plaatsen hoe de manta er nu bij staat, ben al begonnen met strippen…

    En dan nu mijn eerste vraag:
    Hoe kan ik de deuren verwijderen bij een B1. Het lijkt er namelijk op dat de bovenste pen niet er helemaal uit kan gaan. Dan komt hij denk ik tegen de deur aan. Dus ik vraag het ff voordat ik iets sloop.

    Hoe gaat dat dan??

    Foto’s zal ik z.s.m. plaatsen.

    Gr.
    Pastra

    #17570611

    met een deur pen trekker

    bovenste gaat er naar onder uit
    onderste naar boven
    effe inspuiten met kruip olie dag van te voren helpt veel

    #17570612

    Ah mooi weer ene Manta die op wordt geknapt. Stond deze ook op de meeting begin oktober in Amersfoort?

    Trouwens, het is een ’81 GT/e met een B2-kit erop ofzo? Of is deze van de overgang?

    Iig succes!

    #17570613

    Deze stond inderdaad op Amersfoort. Vrijwel aan het begin onder de parkeergarage.

    Een deurpentrekker, hoe ga ik daar aan komen:hmmz

    #17570614

    effe lenen of kopen
    pennetjes kosten paar euro bij oa brezan als je zelf even staaf ijzer pakt gat in boordt moet het ook lukken

    #17570615

    die pennen worden wel vervangen inderdaad. Maar hoe die stomme dingen eruit gaan word dus nog ff een uitdaging

    #17570616

    nee ik bedoel de pennetjes om de deur pennen er uit te halen

    soort draad eind met moertje er op

    #17570617

    als je naar de brezan of wat dan ook gaat moet je vragen om de midlock OP25
    dat zijn die penne trekkers kosten iets van 1,25 pst geloof ik
    de slag beugel is wel wat duurder ,maar wat je ook doen kunt is de pennen goed in spuiten met kruip olie
    dat paar dagen herhalen
    dan een penne trekker halen (OP25)
    en dan simpel met een griptang er uit tikken
    is mij ook de laatste keer zonder problemen gelukt

    #17570618

    Als het een echte B1 GT/E is zou ik hem helemaal orgineel maken. Er zijn er niet zoveel meer van over helaas…

    #17570619

    Het is een originele, alleen is er 2 jaar terug een downgrade-blok ingelegd voor het LPG rijden.

    #17570620

    :o wat lees ik hier… staat er nog een gt/e in de steigers?
    :hmmz maar als ik het goed begrijp komt deze niet helemaal
    orgineel onder de steigers van dan.

    wel orgineel maar toch ook niet:vertag

    nou ja, in iedergeval wens ik je een goede tijd toe gt/e

    gr een andere GT/E uut de krim:)

    #17570621

    dit is er een met b2 bumpers

    is het wel een GTE op kenteken pat?

    in ieder geval je hebt er nog zat aan te doen haha

    #17570622

    voorbumpert was wel GT/e toch??
    Ik zal de kentekenpapieren er eens op nakijken als ik weer in de loods ben.
    En ik heb er zat aan te doen, en hopelijk komt hij ooit af:jerry

    En ff bij brezan die deurdingen bestellen.


    @opelkees
    : je weet vast wel of er nog spul te bestellen is voor de manta bij jullie op de zaak.

    #17570623

    deurpennen kun je gewoon van Astra F gebruiken liggen op vooraad kosten 1,50 ofzo

    verder kunnen we je aan weinig helpen

    voorbumper is volgens mij gewoon b2 post anders eens wat foto’s:kewlpics

    #17570624

    B1 GT/e is origineel zo:

    Maar een ’81 heeft zwarte bumpers, zoals de mijne

    #17570625

    Jep net as OpelKees al zei,, deurpennen heb ik van de zomer ook nog kunnen krijgen bij broekhuis..:)

    Ik ga dit project volgen!!:wors

    #17570626

    succes met opknappe maar is dit wel een echte gte of gewoon een 2.0s:angel

    #17570627

    in essen had je zo een setje kunnen kopen man:P

    #17570628

    origineel gepost door Stender
    B1 GT/e is origineel zo:

    Maar een ’81 heeft zwarte bumpers, zoals de mijne

    Foto doet het niet, maar dat achterbumpertTJE bij mij is meegespoten, en de voorbumper schijnt van een GSI(correct me if i’m wrong) te komen. Kees weet dat wel.

    Morgen ben ik hopelijk weer in de loods, kan ik de papieren even nakijken.

    #17570629

    Die bedoel ik dus :kewlpics

    #17570630

    :wub

    #17570631

    Dan gaat hem dat niet worden, haha, de voorbumper is vervangen door 1 waar knippers en mistlampen inzitten boven elkaar.

    #17570632

    Hierbij nog wat foto’s van voordat ik begon met strippen:

    #17570633

    deurpen trekker hebben wij wel

    #17570634

    huurprijs nader te bepalen:jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.