Past 5×112 onder een Vectra C?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Past 5×112 onder een Vectra C?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218417

    Ik heb een set 2e hands velgen op het oog met een steek van 5 x 112. Hoe krijg je deze passend op een Vectra C GTS van 2005 met een steek van 5×110? Het is mogelijk zie onderstaande afbeelding.

    #17627251

    jou vectra heeft 5×110 ipv 5×100 zoals jij aangeeft dat is een vw maat, de velgen die jij wil zijn hoogst waarschijnlijk van een mercedes afkomstig, en die kunnen zo 1 op 1 op je auto gezet worden, sommige gebruiken schuifbouten hiervoor, ik doe het praktisch nooit.
    let wel op je naafgat.

    #17627252

    Een vectra GtS heeft de steek 5×110 en daar kan makkelijk 5×112 op als je schuifbouten gebruikt, dit heb ik ook bij mijn oude GTS gedaan daar had ik OZ Hydra onderliggen met steek 5×112

    Jan

    #17627253

    jouw vectra heeft naaf van 65.1 de meeste mercedes sedan dus niet de jeeps en busjes een naaf van 66.6, er zien hiervoor speciale naafringen in de handel, verkrijgbaar bij de meeste betere bandenzaken dus geen kwikshit ofzo

    #17627254

    origineel gepost door redmanta
    jou vectra heeft 5×110 ipv 5×100 zoals jij aangeeft dat is een vw maat, de velgen die jij wil zijn hoogst waarschijnlijk van een mercedes afkomstig, en die kunnen zo 1 op 1 op je auto gezet worden, sommige gebruiken schuifbouten hiervoor, ik doe het praktisch nooit.
    let wel op je naafgat.

    Je was me net voor, maar zonder schuifbouten???
    Dat zie ik niet zitten
    Ennuh die velgen op de foto van de GTS lijken wel audi velgen:hmmz

    Jan

    #17627255

    Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik bedoelde ook 5 x 110 bij een Vectra C i.p.v. 5 x 100. Wat moet ik me voorstellen bij schuif bouten?

    #17627256

    origineel gepost door Erwin
    Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik bedoelde ook 5 x 110 bij een Vectra C i.p.v. 5 x 100. Wat moet ik me voorstellen bij schuif bouten?

    5×100 naar 5×110 lukt niet.
    5x112naar 5×110 wel.

    Met de eerder genoemde schuifbouten.
    Dit zijn bouten waarvan de conus kan verschuiven.
    Hierdoor kan het verschil opgevangen worden.

    Let wel, kan maar maximaal 2 mm.

    #17627257

    maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
    ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.

    #17627258

    u vraagt wij draaien, ook niet egt goedkoop 4euro per stuk, klinkt weinig maar x 20 is het ook een redelijk bedrag

    #17627259

    origineel gepost door redmanta
    maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
    ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.

    Doe dat maar bij jou eigen auto’s
    Dit is LEVENSGEVAARLIJK!!!

    De bout maakt nooit 100% gebruik van zijn conus.
    wat resulteer in trillingen en los lopen.

    #17627260

    origineel gepost door Erwin
    Ik heb een set 2e hands velgen op het oog met een steek van 5 x 112. Hoe krijg je deze passend op een Vectra C GTS van 2005 met een steek van 5×110? Het is mogelijk zie onderstaande afbeelding.

    dat ziet er goed uit:wors:wors:wors
    kwijl kwijl kwijl………:wub:wub

    #17627261

    zeker dikke wielen staat erg goed onder een vectra ik zou trouwens ook schuifbouten gebruiken is een stuk veiliger en betrouwbaarder

    #17627262

    Gewoon orgineel houden 5×110.
    Geen poespas met schuifbouten allemaal lap middelen.
    Wees wijs en hou het zo als opel het bedoelt heeft.
    Dat is wel zo veilig en rijdt het beste.

    #17627263

    Originally posted by arjontje

    origineel gepost door redmanta
    maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
    ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.

    Doe dat maar bij jou eigen auto’s
    Dit is LEVENSGEVAARLIJK!!!

    De bout maakt nooit 100% gebruik van zijn conus.
    wat resulteer in trillingen en los lopen.

    ik zeg er tog ook bij dat ik die ring was vergeten toen trilde het, met als ik door had gereden alle gevolgen van dien.
    ik heb dan een juiste naafring gestoken toen was alles in orde, auto rijd al 4 jaar zo. je geeft zelf al aan dat hij nooit 100% op ze bout centreert ook niet met schuifbouten dus dan maakt het geen verschil.

    #17627264

    origineel gepost door redmanta

    Originally posted by arjontje

    origineel gepost door redmanta
    maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
    ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.

    Doe dat maar bij jou eigen auto’s
    Dit is LEVENSGEVAARLIJK!!!

    De bout maakt nooit 100% gebruik van zijn conus.
    wat resulteert in trillingen en los lopen.

    ik zeg er tog ook bij dat ik die ring was vergeten toen trilde het, met als ik door had gereden alle gevolgen van dien.
    ik heb dan een juiste naafring gestoken toen was alles in orde, auto rijd al 4 jaar zo. je geeft zelf al aan dat hij nooit 100% op ze bout centreert ook niet met schuifbouten dus dan maakt het geen verschil.

    Nee ik zeg dat hij zonder schuif bouten nooit goed zitten. (ook al gebruik je de goede opvul ringen)
    Hierdoor draai je alleen maar het raakvlak kapot.
    Met uiteindelijk loslopende wielen.

    #17627265

    Ik vind het wel echte Audi velgen ,en ik ben bang dat iedereen die er een beetje kijk op heeft dat ook zal zien,dus behalve de schuifbouten (waar ik overigens niet bang voor zou zijn) zeg ik niet doen

    #17627266

    Het zijn ook ook Audi velgen Ahrend.
    Audi velgen horen op een Audi thuis, en Opel velgen op een Opel, maar ja dat is mijn mening he !

    Als je er gelukkig van wordt Mercedes, BMW, Audi, of Lada velgen op je Opel zetten moet je dat zeker doen.
    Maar zou het dan alleen niet met schuifbouten doen.

    #17627267

    origineel gepost door Jerremy
    Het zijn ook ook Audi velgen Ahrend.
    Audi velgen horen op een Audi thuis, en Opel velgen op een Opel, maar ja dat is mijn mening he !

    Als je er gelukkig van wordt Mercedes, BMW, Audi, of Lada velgen op je Opel zetten moet je dat zeker doen.
    Maar zou het dan alleen niet met schuifbouten doen.

    Leg mij dan eens uit wat slecht is aan schuif bouten.
    Zelfs gerenommeerde velg fabrikanten (BBS) gebruiken het, in hun kit sets.

    #17627268

    origineel gepost door mike hammer
    Gewoon orgineel houden 5×110.
    Geen poespas met schuifbouten allemaal lap middelen.
    Wees wijs en hou het zo als opel het bedoelt heeft.
    Dat is wel zo veilig en rijdt het beste.

    Ben ik het absoluut niet mee eens, sommige velgen hebben nou eenmaal een andere steek en als je dat kan oplossen met schuifbouten is dat geen probleem en zeker niet onveilig.
    Heb onder mijn GTS steek 5×112 gehad omdat dat zo uitkwam en nu onder mijn station wintervelgen steek 5×108 (jaguar/volvo enz.) en geen problemen.
    Als je in een andere steekmaat zoekt heb je veel meer keus en zeker 2e hands

    Jan

    #17627269

    origineel gepost door arjontje

    origineel gepost door Jerremy
    Het zijn ook ook Audi velgen Ahrend.
    Audi velgen horen op een Audi thuis, en Opel velgen op een Opel, maar ja dat is mijn mening he !

    Als je er gelukkig van wordt Mercedes, BMW, Audi, of Lada velgen op je Opel zetten moet je dat zeker doen.
    Maar zou het dan alleen niet met schuifbouten doen.

    Leg mij dan eens uit wat slecht is aan schuif bouten.
    Zelfs gerenommeerde velg fabrikanten (BBS) gebruiken het, in hun kit sets.

    Geen idee waarom exact. Destijds raadde meerdere bedrijven waar ik is velgen wilde kopen me het ten stelligste af. Er vanuit gaande dat diegene er nog wel wat verstand van had.. :hmmz

    #17627270

    Wat een discussie over het gebruik van schuif bouten. De een zegt wel doen de ander niet, wat is nou wijsheid?

    Wat maakt het uit om een Audi velg onder de Vectra te monteren? Het gaat er om dat de velg mooi onder een auto staat. Ik haal het Audi logo er wel af hoor ;) De velg op de foto is wel 19″, ik ben zelf aan het kijken voor een 18″ velg omdat ik bang ben dat ik anders te veel comfort inlever.

    Ik heb anders onderstaande 18″ velg nog op het oog. Deze is wel 5 x 110. Helaas ben ik deze nog niet 2e hands tegen gekomen en nieuw zijn ze wel erg duur. Ook is het meer werk om deze schoon te maken, een 5 spaaks velg is wat minder werk ;)

    #17627271
    Quote:
    origineel gepost door Jerremy
    Het zijn ook ook Audi velgen Ahrend.
    Audi velgen horen op een Audi thuis

    Dat wist Ahrend ook wel;),en inderdaad merk op merk voor wat mij betreft:agent

    #17627272

    met schuifbouten los je het probleem op van andere steken tot 2mm, die zijn daar speciaal voor gemaakt.
    ik en meerdere mensen in dit topic rijden er mee en totaal geen problemen.
    en wat voor soort velgen onder welke auto liggen maakt egt geen fuck uit, het is jou auto en jij moet doen wat je wilt.
    er zijn veel merken met super coole wielen standaard dus waarom niet oversteken op een ander merk, die turbinewielen van die nu nieuwe slk die zijn egt super.

    #17627273

    Hmm, volgens mij zijn de helft van de aangeboden RS6 velgen replica’s. Wat is jullie ervaring met replica velgen?

    #17627274

    origineel gepost door Erwin
    Hmm, volgens mij zijn de helft van de aangeboden RS6 velgen replica’s. Wat is jullie ervaring met replica velgen?

    Het ligt er aan welke replica velgen je hebt.
    De 1 is gewoon kauwgom zo slap.
    De ander is weer van beter kwaliteit.

    Is best moeilijk te zien.

    Mijn tip is kijk naar de kwaliteit van de afwerking.
    Hoe beter de afwerking des te beter de kwaliteit.
    Klinkt eigenlijk best logies :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.