pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”

Forumindex Forums Techniek Cih pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”

18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #18017768

    deze moet dus eerst druk opbouwen ?
    ja ik leer graag meer over motor techniek.
    maar dat het op zo”n manier moet is jammer.

    weet ik in elk geval wat ik de volgende keer anders of niet moet doen king:

    #18017769

    @Ghanz wrote:

    kan me niet voorstellen dat je de motor zonder spanner hebt laten lopen.

    da kan ja niet goed gaan…

    hoe zet je de spanner dan op druk??

    #18017770

    Gewoon er in schroeven. Als de motor loopt komt er olie in en de druk zal iets extra kracht leveren op de spanner maar zorgt vooral voor een demping van de beweging van de spanner.

    #18017771

    nou en zo heb ik het dus ook gedaan….
    zonder spanner heb hem nooit laten lopen. zo achterlijk ben ik nou ook weer niet

    #18017772

    @sh93 wrote:

    nou en zo heb ik het dus ook gedaan….
    zonder spanner heb hem nooit laten lopen. zo achterlijk ben ik nou ook weer niet

    Wees blij. Je zou ze de kost moeten geven :jerry

    #18017773

    @sh93 wrote:

    nou en zo heb ik het dus ook gedaan….
    zonder spanner heb hem nooit laten lopen. zo achterlijk ben ik nou ook weer niet

    :thumb

    #18017774

    nog even een vraagje.

    maakt de draairichting van het ketting iets uit?
    hoe deze er eerst om heeft gezeten zo moet deze er met opbouwen ook weer op lijkt mij.?
    dus niet anders om zodat de draairichting van het ketting verandert?

    #18017775

    Gooi aub die ouwe ketting weg en haal even een nieuwe op, je kan ze zo bestellen / ophalen bij een revisiebedrijf, Postma motorsport in Balk heeft ze ook wel, even de oude meenemen als voorbeeld.

    het kost ook niet zoveel en nu alsnog bezuinigen is zonde.

    #18017776

    vandaag het 1900 blok opgehaald.
    zal deze vandeweek even uitelkaar trekken.
    en wegbrengen om uit te boren. en ja ik geef ze de zuigers er bij king:

    #18017777

    Merk de zuigers zodat als ze onderling van maat verschelen de juiste zuigers in de juiste cilinders gemonteerd worden.
    Ik neem tenminste aan dat het bedrijf dat het blok opboort de zuigers opmeet en de cilinders pas maken naar de maat van de desbetreffende zuigers.

    #18017778

    vandaag het onderblok weer opgehaald :thumb
    toppie, weer mooie cilinder wanden. en het blok is weer mooi schoon :thumb
    van de week weer beginnen met opbouwen.

    #18017779

    maar weer even een update.

    het blokje is mooi opgeboord naar de maat van de zuigers. en even door de wasmachine geweest.

    rechts is het 1900 onderblok. daarnaast licht het ouwe onderblok, en daar weer naast hangt mijn ouwe 2L
    moest een andere aanzuigbuis hebben (ouwe was krom) en een andere carterpan, in de ouwe zit een scheur.
    het ziet er nu allemaal tig keer beter uit als eerst :thumb (dan bedoel ik niet kwa verf o.d.)

    en een nieuw ketting is er omheen gekomen :thumbup

    nu wacht ik nog op mijn koppaking en nog wat ander klein spul.
    ook moet ik nog een nieuwe koppeling hebben, 8.5inch + drukgroep en druklager.
    als iemand nog iets heeft, een pm is altijd welkom :D

    #18017780

    weet iemand dit,,

    bij een 2.4 heb je in het gat van het onderblok (bij het merkteken van je vliegwiel) een pennetje er uitsteken.
    bij een 1900 is die een plaatje met een pijltje (zit verder naar links)
    wat moet ik aanhouden? de manier van de 2.4 of de manier van de 1900?????

    alvast erg bedankt wat ik kom er niet uit king:

    #18017781

    Als je de zuiger van de eerste cilinder op het BDP zet kun je met een gradenschijf opmeten hoeveel graden dit verschilt met het kogeltje en het pijltje. Als je dit weet kun je het gebruiken om je ontsteking af te stellen.

    #18017782

    als je een injectiesysteem hebt (en dat heb je), stel je hem af op de voorste krukaspoelie (kerfje) tegenover het merkteken op het distributiehuis.

    #18017783

    ohjaa :jerry tuurlijk nooit bij stilgestaan king:
    dankje :thumb

    #18017784

    nieuwe koppeling en koppaking besteld bij krause (DE) :thumb
    kan ik eerst nog even het electisch netjes maken.

    #18017785

    gister en vandaag weer even bezig geweest.
    heb mijn onderdelen binnen gekregen :jerry
    motor zit weer inelkaar.

    ik ben er zelf van overtuigt dat het nu goed gaat komen.
    zuigers hebben nu merkbaar veel minder ruimte. :thumb alles is nagemeten en moet nu goed zijn.
    zal volgende week als ik een stukie gereden heb weer even een compressie test doen.
    dit moet met open gasklep? en de ontsteking ontkopeld. en de benz pomp ontkoppeld,

    nog een paar foto’s

    en de nieuwe 8,5 inch koppelings set van krause :thumb

    vrijdag gaat de motor weer in de kadett :thumb :thumb

18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.