pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”

Forumindex Forums Techniek Cih pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #18017719

    en die hebben de zuigerveren ook gemonteerd?

    #18017720

    nee zelf gedaan.

    ik heb alle 4 zuigers het zelfde gedaan.
    er stond een mooie uitleg bij.

    #18017721

    hm..

    vervelende situatie zo.

    #18017722

    waarom dan alleen cilinder 2?
    zou die met een andere snelheid zijn gehoond?
    moet bijna wel aan de cilinder of zuiger of veer liggen.
    terwijl alles nieuw is….
    baale :swear

    #18017723

    ja dat is zeker balen.

    en idd waarom enkel cilinder 2.
    :hmmz het moet wel wat zijn zoals je al aangeeft,
    en om dus in de cilinder te kijken.. moet het spul helaas wel los ja.

    #18017724

    ja,
    mijn buren hebben een autogarage.
    ik heb al even met hun gesproken.
    aangezien ze het erg druk hebben, ook ivm de cross voor donderdag,
    kan ik vrijdag of zaterdag even langs komen met de kadett.
    even compressie test doen, (heb zelf namelijk niet zo’n meter)
    en nog het een en ander proberen .

    denk zelf tog echt dat die meer los moet :(
    en dan heb je hem net in elkaar… was starte loope. hartstikke blij :D
    en dan krijg je dit :swear

    maja wat doe je dr aan? t is niet anders. t spul gaat denk ik weer ut elkaar!

    #18017725

    Vaak hebben zuigerveren een montagerichting, een boven en onderkant dus. Bij een van de einden kun je dan een merktekentje zien. Dit merktekentje moet altijd aan de bovenzijde zitten. Over het algemeen is de tweede veer (van bovenaf dus) een trapeziumveer waar zo’n merktekentje in staat. Of dit zoveel olie kan wegstoken en dan misschien alleen bij de tweede cilinder?

    Verder is het zo dat je eerst een klep monteerd, dan over het uiteinde een kunststof geleider (een heel dun hulsje, mooi afgerond van boven en een cm of twee lang, zodat hij over de gleuven steekt waar de “keepers”, die twee halvemaantjes, in vallen) moet plaatsen en dan de klepseal ingeolied erover moet schuiven. Doe je dit zonder de geleider, dan snij je vaak het dunne lipje, die voor de afdichting zorgt, uit de klepseal en kan de seal zijn werk niet meer doen. De seal eraf halen (helemaal eraf halen), is de doodsteek voor zo’n seal, je moet dan een nieuwe plaatsen.

    #18017726

    okee,

    zuigerveren heb ik allemaal met merkteken naar boven geplaatst, en heb er olie bij tussen gedaan.

    en ik moet dus 2 nieuwe seals hebben.
    klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
    en bij de inlaat een hoedje.

    ik vindt het heel apart. zo’n rubber ringetje kan tog nooi olie tegen houden….?

    #18017727

    loopt hij ook als je start
    goed op 4 cilinders rammeld er geen klepstooter nog een vraagje
    liep de motor goed voor de revisie

    #18017728

    volgens mijn moet er overal de zelfde opzitten
    ik denk ook de seals

    #18017729

    @sh93 wrote:

    klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
    en bij de inlaat een hoedje.

    ik vindt het heel apart. zo’n rubber ringetje kan tog nooi olie tegen houden….?

    Dit klopt bij de 1.6 t/m de 2.0 kop, de 2.2 en 2.4 hebben op alle 8 dezelfde hoedjes

    #18017730

    @ henk 400rr, jou antwoord was een beetje dubbel te lezen. Zoals ik het nu lees hebben alle 4 cilinders, 8 klepsteelhoedjes. Je zult wel bedoelen dat de 1.6, 1.7, 1,9 en de 2.0 vier hoedjes hebben, enkel op de inlaat kleppen en alleen de 2.2 en 2.4 op inlaat en uitlaatkleppen een klepsteel hoedje hebben.

    @ sh93 aan de positie van je zuigerveren zal het dus niet liggen.

    HOT ROD.

    #18017731

    oke,

    dus mijn klep seals zijn zo wel goed.
    en mijn veren ook (ik weet 100% zeker dat ik alle 4 zuigers het zelfde heb gedaan)
    vanavond zet ik de kadett op de kar en haal ik hem naar huis.

    dan binnen kort even het een en het ander testen.
    tog blijf ik bang dat die los moet.. :(

    #18017733

    hotrod: lees wat er staat, niet wat je denkt te lezen.

    Vraag: klopt het dat je bij de cih motoren, om de uitlaat klep alleen een rood rubbertje hebt als seal?
    en bij de inlaat een hoedje.

    Antwoord: Dit klopt bij de 1.6 t/m de 2.0 kop

    toevoeging: de 2.2 en 2.4 hebben op alle 8 dezelfde hoedjes

    We hebben het hier over kleppen, niet over cilinders, 2 kleppen per cilinder, in-uitlaat, 4 cilinders, dus 8 kleppen.

    Niks dubbels aan.

    #18017732

    Hoi Henk, kort lontje? ik had het inderdaad verkeerd opgevat maar als je het meteen had geschreven zoals in je latere uitleg, dan was er geen misverstand mogelijk.
    Maar ik denk dat je het wel begreep toen je mijn antwoord las.

    Maar affijn zand erover, dit gaat immers niet over de reden van dit topic.

    Wij hebben een vergelijkbaar probleem met een C24NE. Blauwe rook en een verbrande olie geur bij het starten maar geen waarneembare wolk achter de auto tijdens het rijden. Vorige eigenaar heeft de motor gereviseerd en daarna 3000km gereden. Nou heb ik bij het reviseren mijn vraagtekens en naast de compressiedruk van 12,4 – 12,4 – 12,9 – 12,75 (niet verkeerd dus) een olieverbruik van 2 liter op 1500km. Verder links en rechts over haast de hele lengte van het blok waterlekkage (witte strepen) terwijl er ook een nieuwe koppakking gemonteerd was :hmmz !!! Zelden zo’n prutser meegemaakt :puke . Nouja, hij denkt er mee weg te komen maar daar komt hij nog wel achter.

    #18017734

    Tuurlijk :lol: , de pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen.

    Technisch gezien ben ik wel benieuwd wat zoal de oorzaak is, maar erover praten lost de zaak niet op, er zit niks anders op dan de boel even weer te demonteren en kijken wat er mis is gegaan, ongetwijfeld zulen er wel ergens sporen te zien zijn.

    succes verder.

    #18017735

    ik ben zelf ook heeeel benieuwd naar de oorzaak van dit probleem :(
    we zullen het zien.

    ik hou jullie op de hoogte :thumb ik elk geval bedankt voor jullie reacties :thumb :thumb

    #18017736

    nog even een vraagje,

    is de boring van een 1900 kleiner dan die van een 2.0 / 2.4???

    #18017737

    ja.

    #18017738

    okee,

    dus ”ALS” mijn boringen verkeerd zijn.
    kan ik een 1900 onderblok opzoeken, en die laten uitboren en alles over zetten.

    bedankt voor de snelle reactie henk :thumb

    #18017739

    helemaal goed :thumb

    het scheelt 2mm in diameter (93–>95) geen 1.6 onderblok pakken, dat komt niet goed.

    #18017740

    kan het ook via de klepgelijders gaan?

    heb ook even een compressie test gedaan.
    cilinder 2 was imers zwart van de olie.

    10 – 11 – 10 – 10

    dus als ik dit zo zie, ligt het denk ik niet aan mijn onderblok / veren.

    maar moet ik bovenin zoeken
    vanavond de kop er maar af halen.

    #18017741

    indd trek de kop er maar eens af.

    nu hot rod het zo vermelde..

    mijn 2.4, met 2.0 kop gebruikt ook behoorlijk olie. na het rijden stapt men overhet algemeen uit,
    en dan is er een duidelijke olie geur waarneembaar.
    maar ook geen blauwe rook, ja enkel een pluimpje bij het overschakelen….
    maar t wagentje rijd en start super!

    #18017742

    update: heb zonet de kop eraf getroken.
    alle cilinders namen wel wat olie, maar de 2e en 3e het meeste
    de 2e lag een plas olie op de zuiger

    toen ik het kleppendeksel eraf trok zag ik nog iets :( ben ook toe aan een nieuw ketting
    dit heb ik niet gezien tijdens het kleppen stellen. toen heb ik het ketting ook in de gaten gehouden.
    maargoed geluk bij een ongeluk zeggen ze dan. onder blok ook maar uitelkaar, en zien of er nog rotzooi in ligt.

    morgen zien we verder, we gaan eerst maar om een biertje :thumb

    tips ideen verklaringen alles is welkom.

    #18017743

    Ai, das niet erg hoop gevend. 10-11-10-10 is een stuk minder compressie dan de 12,4-12,4-12,9-12,75 die ik gemeten heb. Je hebt toch wel de gasklep helemaal open gehad tijdens de compressie test? Dat je 11bar gemeten hebt bij de 2de cilinder kan ook wel komen door de olie die je in de 2de cilinder tegen kwam.
    Zie ik dat nou goed op de onderste foto? steken daar twee delen van de schakels naar buiten?
    Allemaal niet zo mooi, helaas.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.