Pakkingen SEH vs NE + Lexmaul vraagie

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Pakkingen SEH vs NE + Lexmaul vraagie

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213779

    Hallo,

    Klein vraagje, pakkingen van een SEH (inlaat,uitlaat,kleppendeksel,koppakking ed), kan ik daarvoor ook gewoon de pakkingen pakken van een NE?

    Heb pakkingen van een NE al eerder besteld dus heb daar ook de GM nr’s van..scheelt weer :)

    Dan nog een Lexmaul vraag, had ooit op het forum gelezen dat men bij een lexmaul, voor beter resultaat, 2 pakkingen moet plaatsen ipv 1 inlaatpakking..

    Zit er een kern van waarheid in of is dit broodje aap?

    Gegroet,

    steve

    #17545224

    ja ne pakkingen zijn gewoon hetzelfde,

    en ik heb zelf er ook een lexmaul op gemonteerd en zou niet weten waarom 2 pakkingen nodig zou zijn.

    wel is het aan te raden de kanalen van de kop en lexmaul van 33 naar 40 mm te maken. en dan precies pas op elkaar. zodat daar geen extra weerstand in zit en het bolletje van meest links of rechtse inlaat kanaal (weet het ff niet meer) ook weg te halen.

    #17545225

    dubbelle pakking?lijkt me sterk,worden wel je inlaat buizen langer dus meer koppel!ha ha ha:D

    #17545226

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ja ne pakkingen zijn gewoon hetzelfde,

    Gelukkig, kan ik gewoon de NE pakkingen halen :) Thanks voor de reactie :thumbup

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    en ik heb zelf er ook een lexmaul op gemonteerd en zou niet weten waarom 2 pakkingen nodig zou zijn.

    Zal t zelf ook nie weten, zal idd wel wat met het koppel te maken hebben :P maar ik prop er idd gewoon maar 1 pakking tussen..

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    wel is het aan te raden de kanalen van de kop en lexmaul van 33 naar 40 mm te maken. en dan precies pas op elkaar. zodat daar geen extra weerstand in zit en het bolletje van meest links of rechtse inlaat kanaal (weet het ff niet meer) ook weg te halen.

    Wel goeie tip om dat een keer te doen..Is het verschil duidelijk merkbaar dan?

    gegroet :afro

    #17545227

    nou van wat ik me kan herinneren, van mijn lexmaul waren dat best dikkere inlaat kanalen en werden die vlak voor de flens geknepen naar 33 mm

    dus is best voor de hand liggend ben er zelf nog te lui voor geweest en heb er dus nog geen ervaring mee.

    de broer van friso maas had een 8v gebouwd en die had dat ook volgens mij. hij reed toen een corsa 16v voorbij zal maar niet zeggen welke ;)

    #17545228

    :jerry

    #17545229

    ssssst ik wou het nog voor me houden

    btw was wel veeeeel meer aan die 8v gebeurd dan alleen grotere kanalen ;)

    #17545230

    Hij was toen inderdaad terecht sneller dan mijn C20XE :thumbup respect

    #17545231

    nice :) kan nog genoeg doen hoor ik net :jerry

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.