paar vraagjes vectra b2 z18xe

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum paar vraagjes vectra b2 z18xe

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231898
    Anoniem
    Inactief

    Hallo, ik ben sinds vandaag de eigenaar van een vectra b2 z18xe tijdens de twestrit door de binnenstad niks gemerkt, pas op de autoweg kwam e.a aan het licht:(

    Motor loopt over het algemen goed, echter zijn er een paar dingen die mij storen:

    1.soms als ik hem doortrek, dus iets hoger in de toeren rond de 4000 is het ineens op, gebeurt er niks meer en is het net alsof je aan een hele grote elastiek hangt….hij trekt gewoon niet meer.
    en op andere momenten loopt en trekt hij weer normaal.

    2.soms lijkt het of ik onderin vermogen mis, geef je gas dan gebeurt er niet veel, het gaat ook niet gelijdelijk, meer met vlaagjes…..en tijdens sommige ritjes voel je helemaal geen ‘remmingen’

    ik heb geen motorstoringslampjes aan zien gaan…

    hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!!

    Groetjes,

    Ruud

    #17807681
    sw_reijnders
    Deelnemer

    hoi ruud

    waar heb je de auto gekocht dan?
    particulier of met garantie bij de garage?

    dit is toch weer een goede reden om een uitgebreide testrit te maken in het vervolg.
    je kan iig eens een opcommetje eraan hangen en ook tijdens het rijden eens meten

    #17807682
    henry.kummeling
    Deelnemer

    hee ruud

    ook aan de vectra :thumbup

    gr henry

    #17807683
    sw_reijnders
    Deelnemer

    tuurlijk

    uiteindelijk gaat iedereen aan de vectra :D

    #17807684
    Anoniem
    Inactief

    Wat bedoel je met opcommetje?

    Ja een uitgebreide testrit in hartje Amsterdam is lastig, wel een industrieterrein opgereden maar daar merk je zo een dingen ook niet!

    Heeft deze nu wel of geen egr klep?

    Iemand nog tips?????


    @Henry
    : ja :D m’n eerste en hopelijk niet de laatste:P

    #17807685
    Anoniem
    Inactief

    Niemand?? :(

    #17807686
    sjouke
    Deelnemer

    het zou best eens kunnen zijn dat de distrie niet goed op tijd staat … wanneer is deze voor het laatst vervangen en wanneer heeft hij voor het laatst een grote beurt gehad?

    verder zou ik het zo ook 123 niet weten .. misschien dat (actief) uitlezen een optie is (oftewel aan de computer hangen)

    #17807687
    Anoniem
    Inactief

    Dankjewel voor je reaktie!

    Hij heeft volgens de vorige eigenaar in juli een grote beurt gehad en in september de distributie laten vervangen. Is pas n paar duizen km geleden

    maar moet hij het dan niet constant doen? Het verschilt echt per keer, de ene keer loot hij vlot en soepel, en de andere keer is het alsof er een 1.2 in ligt en hij aan een elastiek hangt..

    Kan m zeker eens laten uitlezen maar geen lampje is geen storing toch?

    #17807688
    sjouke
    Deelnemer

    nee klopt maar dan nog kan het wel eens verstandig zijn om hem actief uit te lezen (al rijdende/draaiende) en de waardes te bekijken

    want een storing aan bepaalde sensoren worden niet altijd opgemerkt als storing door de ECU :) dus zal het lampje niet aan gaan

    #17807689
    Anoniem
    Inactief

    Dat zal ik sowiso laten doen

    heeft deze een egr klep?

    Hoe zit het met die ontluchting op het gasklephuis? Hoe merk je dat die verstopt zit?

    #17807690
    teungts
    Deelnemer

    riem is niet van tijd want dan loopt ie niet of heeeeeel knap beroert

    maar jij hebt volgens mij electronies gas pendaal vermoed dat daar iets mee is. maar wie ben ik

    #17807691
    Anoniem
    Inactief

    Waar zitten de sensoren daarvan? Is het trouwens normaal dt m’n temp meter amper uit het blauw komt? Alleen als hij n poos stationair draait komt hij wat omhoog.

    #17807692
    sjouke
    Deelnemer

    nee das neit normaal … hij hoort rond te 82 gr. te zijn

    maar staat je ventilator dan ook constant te draaien? (ik zeg thermostaat vertoont kuren?)

    #17807693
    Anoniem
    Inactief

    Nee die draait niet , heb net een stuk autoweg gereden en sta al 5 minuten stil en de naald komt nu pas uit het blauw. Ziet er niet uit dat hij 80graden haalt

    wat mij verder nog opvalt is dat de auto rammelt als hij stationair draaid, iemand een idee?

    #17807694
    teungts
    Deelnemer

    laat hem even uitlezen lunnen ze de temperatuur ook zien

    #17807695
    sw_reijnders
    Deelnemer

    kan zo wel zeggen dat 95% kans is dat de thermostaat kapot is (blijft open staan)
    dat is namelijk een kwaal van die motoren

    je zou het natuurlijk kunnen zien met een opcommetje (dat is dus gewoon een USB->OBDII stekker met het diagnose programma Opcom)
    Dan moet je de Motor temperatuur vergelijken met de temperatuur op je dashboard.
    Dit zijn 2 verschillende sensors die beiden op de thermostaat zitten.

    over de EGR klep . . . die zit niet op een Z18XE op een Vectra B.
    Dus kan die ook niet kapot gaan :wors

    #17807696
    Anoniem
    Inactief

    Dankjewel voor het advies!

    Ik was net wat aan het surfen en kwam op de site van problemcar

    daar las ik iemand die al eens een probleem
    gehad had aan een zelfde soort motor,

    te weinig vermogen en soms schokkerig rijden: oorzaak: motor bleef te koud —-> thermostaat kapot!! Die dus eerst maar eens nieuw zetten morgen! Heb t wel al eens bij cih motoren gedaan maar hoe moet het bij deze??

    #17807697
    sw_reijnders
    Deelnemer

    je kijkt er recht tegen aan
    zit links voor je op het blok waar die dikke slang van je blok naar je radiator gaat.

    #17807698
    Anoniem
    Inactief

    Ok, dus slang eraf, oude eruit en nieuwe erin? Koelvloeistof bijvullen…Klaar is Kees ?

    #17807699
    teungts
    Deelnemer

    maar schrik niet van de prijs

    #17807700
    Anoniem
    Inactief

    Zo duur?? Hoeveel?

    #17807701
    Anoniem
    Inactief

    Staan er 2 op de site van de automaterialenzaak:

    met pakking met huis voor 47€

    met pakkIng exclusief sensor voor 75€

    Welke moet ik nemen?

    Groetjes

    Ruud

    #17807702
    sw_reijnders
    Deelnemer

    als je op http://www.h-base.nl kijkt zie je idd de 2 verschillende
    maar die zijn ook verschillend van vorm.
    gewoon even kijken wat je onder je kap hebt, hij is goed zichtbaar.

    ik denk dat je de duren nodig hebt.

    #17807703
    Anoniem
    Inactief

    Yep het is de dure, met korting 65€

    wil
    het graag vanavond gaan wisselen, kan ik zomaar overal bij? Moet ik eerst andere onderdelen verwijderen? Er zit een rubbere pakking bij, is dat voldoende of moet er nog vloeibare omheen? Hebben jullie nog tips over hoe en wat ik moet doen?

    Thnx!!!!

    #17807704
    sw_reijnders
    Deelnemer

    misschien dat je stuurbekrachtigingspomp los moet
    maar dat weet ik niet

    bij mij was dat garantie destijds :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.