Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Paar vraagjes over me Fje, Nieuwe vraag 17-02-12 Dieselpomp
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2012 om 23:20 #17980230
klopt, dat is de roetstop zoals deze genaamd is.
Willem
27 januari 2012 om 23:21 #17980231Oke bedankt,
Laat morgen wat weten hoe het gegaan is.
28 januari 2012 om 17:08 #17980232Wim,
Roetstop moet die nou half worden ingedraaid, of half uit gedraaid?
Maat van me zegt dat ik hem moet indraaien, maar hier op het forum staat halve slag uitdraaien? :hmmz
28 januari 2012 om 18:45 #17980233indraaien
Willem
28 januari 2012 om 21:05 #17980234Oke bedankt, morgen nieuwe poging wagen.
29 januari 2012 om 16:45 #17980235Wim,
Heb de schroef 180gr in gedraaid.
Stationair toerental was 1500, heb aan 2 schroeven gedraait aan de pomp en draait nu 1100tpm, ik krijg hem niet lager.
Hier onder de foto heb ik aan alle 2 gedraaid.
Wat moet ik nou doen om hem op 850 te krijgen?
Ben net een stuk gaan rijden, en heb alleen de roetstop ingedraaid halve slag, en vanaf 2500tpm trekt die vele beter vooruit :thumbup
29 januari 2012 om 20:56 #17980236Er zit een roetstop op, en een boutje bij de gashevel, en een losse hevel als het goed is..
als je de losse hevel versteld verstel je het stationair toerental..
indien geen losse heven zal er een 2e stelschroef op zitten voor stationair, of alleen stelle via gashevel (vergeet de kabel niet te verstellen in dit geval..
willem
29 januari 2012 om 21:36 #17980237Die losse hevel is het linker boutje dan op de foto hierboven.
Door hem is die 400toeren gezakt, van 1500 naar 1100toeren.Kabel? de gaskabel?
29 januari 2012 om 21:37 #17980238hevel waar NIET de gaskabel op zit..
die is voor het stationair..
er kan wel kabel op zitten, die is dan voor de stationair verhoger koude motor. deze kabel moet dan ook terug gesteld worden..
Willem
29 januari 2012 om 21:56 #17980239Ik probeer morgen opnieuw te stellen.
Anders rij ik wel langs een garage.
29 januari 2012 om 22:20 #17980240Roetstop, tot hoever mag je die eigenlijk indraaien? Bij vw forum las ik 360gr indraaien.
Ik heb hem nu 180gr ingedraaid, en de roet uitstoot heb ik geen last van.
30 januari 2012 om 16:20 #17980178Is me gelukt, alleen heb ik nu een beetje speling op het gaspedaal. is niet storend voor mij.
Roetstop kan ik die ook tot 360gr indraaien inplaats 180gr?
30 januari 2012 om 20:14 #17980241ik zou niet durven zeggen tot hoever, maar rijdt ie ook beter??
Willem
30 januari 2012 om 20:37 #17980242@wim-v6 wrote:
ik zou niet durven zeggen tot hoever, maar rijdt ie ook beter??
Willem
Ja zeker vanaf 2500tpm veel betere trekkracht :wors Onderin blijft die het zelfde met trekken.
Ring uit de pomp halen, zorgt dat ook voor betere trekkracht?
30 januari 2012 om 20:38 #17980243alleen als je de Turbodruk opschroeft..
Willem
30 januari 2012 om 20:45 #17980180Turbodruk blijf ik liever vanaf dan.
Jammer dat je alleen het verschil pas merkt vanaf 2500tpm.
30 januari 2012 om 20:46 #17980179omdat daar de turbo pas gaat spoelen…
daaronder krijg ze simpelweg te weinig lucht..
30 januari 2012 om 20:51 #17980177Turbodruk is standaard 0,8 toch? vanaf welk druk is het pas redelijk en niet schadelijk voor de motor?
Is ook weer niet dat ik bij elke rit de auto ga door trekken tot 3500tpm is wat zonde van de brandstof..30 januari 2012 om 20:58 #179802441,2 bar doet een 110 a 120pk dacht ik…
Orig is tussen de 0,7 en 0,8 bar
Willem
30 januari 2012 om 20:59 #17980245Wejo :jerry
Maar hoe kan ik weten tot hoever ik kan draaien aan die turbo?
30 januari 2012 om 21:00 #17980246plaatsen van een Bleedvalve tussen het slangetje naar wastegate.
Turbodruk meter op het inlaat zetten om druk af te lezen (heb je gelijk Sjoening in je Waggie)
30 januari 2012 om 21:02 #17980247die gaat nog een rappe bak worden als je klaar bent :jerry
30 januari 2012 om 21:05 #17980248Hahahaha sjoening,
Ik zal er over na denken, hij is tenslotte toch al oud.
30 januari 2012 om 21:06 #17980249Die corsa-Atjes met 1.5TD of 1.7TD blokkies erin willen een Rappe GSI nog wel het snot voor de ogen rijden op de sprints (draaien dan wel vaak ERRUG hoge druk, en Roken tot in het Extreme..
Willem
30 januari 2012 om 21:08 #17980250Ja zo heftig wil ik dat allemaal niet wil ik hem ook niet aan doen :jerry
Maar btw waar vind ik die schroef voor turbrodruk op tepeppen als ik me eens bedenkt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.