Paar vraagjes over me Fje, Nieuwe vraag 17-02-12 Dieselpomp

Forumindex Forums Modellen Astra Paar vraagjes over me Fje, Nieuwe vraag 17-02-12 Dieselpomp

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 102)
  • Auteur

By de audi van mn pa was dat waterslangetje naar achter ook doormidden gegaan. MAar dan net boven/voor de koppeling onder het dash. En daar zat ook een of andere computer die daarna kapot was door het water. Was een dure grap voor zo’n goedkoop slangetje :) dan liever een natte mat :D

Achterruit verwarming doet het weer!!:D Inderdaad waren 3draadjes over in de rubberslang van auto naar de achterklep toe.

Ruitersproeier is ook al 3x geknapt bij mij.

Ben ook de Snelweg op gegaan ff paar lange kms 175 aan gehouden. Radio wel beetje harder moeten zetten :jerry

je bent toch niet langs Nuth gekomen he, daar stonden ze te flitsen :jerry

Neenee via binnendoor naar Aachen gereden en daar de autobahn op gereden. :jerry

Rookt ie al minder???

Volgende keer effe een tijd VLOEREN, kan je gelijk kijken hoe hard die gaat…

Willem

Had de pedaal op de vloer gedrukt :idea:

Of die nog rookt moet ik morgen ff naar kijken was al donker.

veel harder zal hij ook niet gaan denk ik

Jawel, ooit had ik bijna 190 op de teller was wel een flinke aanloop bij Beek de kruisberg af :jerry
    Vlakke weg en geen tegen wind heb ik al paar keer 180 aan getikt vele 10dz kms terug.

een GOEIE TDS met een tonnetje of 3 a 4 op de klok, en lekker inwendig lekkend turbootje loopt meestal wel een goeie 180km/u GPS op de vlakke weg, ik heb er tenminste geen gehad die dat niet haalde, let wel, met weinig tot geen wind.

Ik heb er wel een gehad die er 140kilometer plankgas over gedaan heeft, die heeft ook van Oberhausen tot Nordhorn Zwart grijs gerookt vooralleer deze een beetje opgeknapt was van jaren truttig rijden…

de auto is daarna volgens de eigenaar goed zuiniger en soepeler gaan rijden, en geeft alleen een pluimje als ie even stationair heeft staan draaien (Turbo Seal)..

Willem

Weet niet of ik dat aan durf zolang op top rijden, als ik hem hoor brullen en die toerenteller over de 4 zie staan krijg ik al rillingen :hmmz

Maar als het me geen opgeblazen motor kost ga ik het maar een keer wagen, moet waarschijnlijk zaterdag naar de Franse grens toe.

Houd gewoon alles GOED in de gaten, en goed blijven luisteren…

zorgen dat er GOEDE olie in zit, en ga zeker af en toe van het gas om m even tot rust te laten komen…

De Bewuste TDS had al een jaar of 7 a 8 bij de zelfde eigenaar alleen maar rustig gereden, en wou in het begin niet over die 160km/u heen…

liep op een gegeven moment bij de beste man ook niet zuiniger als 1 op 15

Willem

Ik ga me best doen als ik weer een lange rit heb. :thumbup

Hoeveel had die tds op de klok staan? Ik rij wel nog altijd met de 1ste turbo.

480.000km 1e turbo..

Willem

Ook een nette kmstand voor een tds. Hoop dat ik nog vele kms mag rijden met de tds.

Ik zou niet weten wat ie nu weg heeft als het goed is rijdt ie nog…

ik heb er hier een paar van gehad, de laagste kilometer stand van de TDSjes was 270.000km toendertijd..

De hoogste bijna 6 ton..

Die dingen zijn als je er een beetje onderhoud aan pleegt, echt onverwoestbaar…

Willem

Zelf ben ik ook al een tds tegen gekomen op de sloop met 620.000km op de klok, alleen carrosserie was minder :thumbdown

We zien wel waar het schip strand. 5ton ga ik sowieso redden.

kun je ook in zn 4 gaan rijden?
    dan hoef je niet zo hard te gaan maar je maakt wel veel toeren ;)
    of heeft dit minder effect omdat je niet volgas rijd dan?

Volle belasting warmt wel meer op, lijkt mij effectiever…

Willem

In zijn 4 kost me nog meer brandstof..haha..

@astraTD wrote:

In zijn 4 kost me nog meer brandstof..haha..

Dan moet je maar gaan lopen :jerry

Rik :)

Gemiddeld 80km per dag lopen? :hmmz Nee liever niet haha..

Maar het roken is weg heeft hem toch goed gedaan gisteravond effe gevloert.

Ik weet nu inmiddels hoe ik het ringetje in de dieselpomp kan verwijderen via foto’s op het internet.
    Nu is me vraag hoe kan ik het beste bij de pomp komen?

Als ik de boutjes waar de pijltjes bij staan los draai, kan ik dan beter erbij? of gaat dat nog los?

Foto hier onder waar pijltje staat zit hier de roetschroef?

En als ik dit doe, zou ik dan wat merken met optrekken?

Als je de Roetschroef open zet kan ie iets beter gaan trekken, de ring van de plunjer afhalen en turbodruk opschoreven doet Wonderen…

willem

Die roetschroef zit op de plek waar het pijltje naar wijst op foto?
    Ga er morgen aan beginne, word tijd dat eens wat beter gaat trekken naar 4.6ton haha.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 102)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.