Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Paar vraagjes over me Fje, Nieuwe vraag 17-02-12 Dieselpomp
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2012 om 16:43 #17245584
Hallo luitjes heb een paar vraagjes aan jullie.
Gaat over de 1.7tds astra F 95.
Vraag 1, Laatste tijd met koude start en stationair draaien, komt er lichtblauwe rook uit de uitlaat. Wat zou dit kunnen betekenen?
Overigs word de auto tot 20x per dag gestart en lijdt enorm veel in de stad, gemiddeld rij ik 20km op un uur.Vraag 2, De achterruit verwarming werkt niet meer, waar kan ik deze zekering vinden of zou het anders kunnen zijn? Best irritant nu door de vele regen zie ik niks wat achter me rijdt.
Vraag 3, Passen astra G voorstoelen in de astra F?
Alvast bedankt heren en dames :thumbup
21 januari 2012 om 16:46 #17980181Elke oudere diesel walmt wel een beetje. Is gewoon wat slijtage vd zuigerveren ofzo.
Doet de verwarming het helemaal niet of alleen een paar banen? Welke zekering waar voor is staat toch op de afdekplaat vh zekeringhuis? Of is dat bij astra niet meer? Even kijken of er stroom op de contactjes bij de ruit komt.21 januari 2012 om 16:50 #17980182Dus geen zorgen aan me kop over dat walmen.
Als ik de knop uit trekt blijft de hele raam beslagen.
Heb ook al gekeken op het klepje maar vindt 1 2 3 niet, en alle zekeringen lijken goed te zien.
Dadelijk dan eens effe door meten dan.21 januari 2012 om 18:06 #17980183zal wel een beetje olieverbruik zijn denk ik.
versleten klepsteelrubbers waarschijnlijkik denk dat je een kabelbreuk in de rubber doorvoer naar de achterklep hebt.
komt vaak voor.
ff rubber los trekken, dan zie je het wel ;)21 januari 2012 om 21:11 #17980184Ik heb laats wel de olie vervangen, en toen nieuwe 5liter erin gegooid.
Morgen kijk ik dan effe naar de achterklep.
21 januari 2012 om 21:39 #17980185Licht blauwe rook bij de TDS kan meerdere dingen zijn:
– Verstuivers wat minder aan het worden (parafine rook, stinkt naar een scherpe dieselgeur)
– Olie door inwendige (keerring(en)) lekkage van de turbo (meest voorkomende probleem bij olieverbruik bij de X17DT / TC4EE1 motor)
– Motorslijtage (zuigerveren / Minst voorkomend bij deze Isuzu diesel, die dingen willen niet slijten)
– Kleprubbers (komt bijna nooit voor bij diesels)Als je m warm langer stationair laat draaien, komt er dan een flink pluimpje rook uit bij keertje gasgeven??
Willem
21 januari 2012 om 21:42 #17980186@wim-v6 wrote:
Licht blauwe rook bij de TDS kan meerdere dingen zijn:
– Verstuivers wat minder aan het worden (parafine rook, stinkt naar een scherpe dieselgeur)
– Olie door inwendige (keerring(en)) lekkage van de turbo (meest voorkomende probleem bij olieverbruik bij de X17DT / TC4EE1 motor)
– Motorslijtage (zuigerveren / Minst voorkomend bij deze Isuzu diesel, die dingen willen niet slijten)
– Kleprubbers (komt bijna nooit voor bij diesels)Als je m warm langer stationair laat draaien, komt er dan een flink pluimpje rook uit bij keertje gasgeven??
Willem
Ja als die 3min stationair draaid en geef dan een dotje gas komt er mee rook uit de pot.
Lekkage van de turbo: is niet dat ik me zorgen moet gaan maken dat die een keer op hol gaat slaan dat die vast loopt?Wat ik kan het beste doen langs de garage gaan ermee?
21 januari 2012 om 21:44 #17980187Ik heb het bij meerdere TDS’jes gehad, nooit problemen, hier kan ze oud mee worden..
Willem
21 januari 2012 om 21:45 #17980188OOO ben opgelucht…. dankje Wim :thumbup
21 januari 2012 om 21:47 #17980189zal haast ook wel de turbo zijn hoor.
je kan eens kijken op de hogedruk slangen, of die vettig zijn vanbinnen..
Meestal hangt er ook een kluit vette bende bij de slangklemmen hiervan..
Willem
21 januari 2012 om 21:50 #17980190Zal morgen eens kijken onder de kap.
Aan gezien dat die behoorlijk lijdt bij mij door de vele stad kms rijd die nog als een zonnetje.
Zeg zelf als jonge gast, ik kom bijna nooit echt zelfde nooit boven de 2000tmp uit met op schakelen.21 januari 2012 om 21:54 #17980191daar gaan ze kapot van he…..
die turbo moet spoelen om een zelfreinigende werking te krijgen, HEET moet ie worden….
onder de 2500 toeren bouwd deze nauwelijks druk op, en komt er allemaal roet en olieresten op de schoepen, en daardoor krijg je onbalans en een verhoogde slijtage van de Turbo..
Willem
21 januari 2012 om 22:01 #17980192Kijk dit wist ik dan weer niet.
Zal hem vervolg wat meer in de toeren rijden, wat ik zelf minder vind on zuinig verbruik haha.
Wat ik de laatste tijd ook merk, als ik bijvoorbeeld 50 rij in zijn 3 rij, en geef dan plots gas en gas los stok de auto erg.
Het is nog erger in zijn 2 bijvoorbeeld straatjes rijden met drempels gas geven en gas los, auto stok dan behoorlijk.
Misschien de motorsteun rubbers?21 januari 2012 om 22:02 #17980193Dat geschok heb ik ook met de Corsa, vooral in zn 2..
21 januari 2012 om 22:03 #17980194EGR en misschien zelfs hey inlaat dicht geslibt, komt ook al door het rustige rijden..
langzaam en rustige rijstijl is voor de MEESTE auto’s slechter als een Vlotte rijstijl…
Bij the way, je woont vlak op de grens, tenminste niet zo ver als ik..
Wil je m echt goed warm laten worden, gooi er eens een halve tank autobahn tegen aan…
Willem
21 januari 2012 om 22:06 #17980195Godmunja alles ligt aan mij :jerry
Ik ben nou eenmaal een rustige rijer. Morgen is het zondag heb ik niks te doen ga ik eens een flink stukje met hem rijden. Heel misschien richting Duitsland dan.
21 januari 2012 om 22:19 #17980196In Duitsland kan je ook X/Y20DTL/H en X/Y22DTH/R’s repareren..
Vaak als deze storing geven op de turbo druk is de boel ERNSTIG vervuild:
inlaat (deze valt nog mee):


Dan maak je de EGR en het inlaat weer Schoon, en daarna Direct de Autobahn op om de rest GOED warm te rijden.
Moet je m onderweg in het begin nog een aantal keer resetten door effe gauw de sleutel 1 tik terug en weer op contact te draaien, totdat ie dat niet meer doet…
Willem
22 januari 2012 om 09:10 #17980197Uhm, even over de achteruitverwarming.
Dat is volgens mij geen gewone zekering maar een vierkant relaitje.Rik :)
22 januari 2012 om 11:05 #17980198@KadAstra-EF wrote:
Uhm, even over de achteruitverwarming.
Dat is volgens mij geen gewone zekering maar een vierkant relaitje.Rik :)
Ik ga dadelijk aan de slag voordat het weer gaat regenen.
22 januari 2012 om 11:11 #17980199@astraTD wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Uhm, even over de achteruitverwarming.
Dat is volgens mij geen gewone zekering maar een vierkant relaitje.Rik :)
Ik ga dadelijk aan de slag voordat het weer gaat regenen.
hier komt het met bakken te gelijk uit de hemel in het noorden :puke
22 januari 2012 om 11:13 #17980200Ik zag het net op buienradar hier blijft het droog. :angel
22 januari 2012 om 19:18 #17980201Achterruitverwarming, Draad doorgeschuurd in thule van auto naar kofferklep..
willem
22 januari 2012 om 19:22 #17980202Dat had ik met de achterruitensproeier van mn zilveren 3 deurs, dwars door midden.
Hoe kan dat dan?22 januari 2012 om 19:28 #17980203Ja, door het velen openen en sluiten van de kofferklep word er iedere keer getrokken en geduwd aan het slangetje, tot ze een keer knap zegt.
Ik heb dat gehad bij eigen auto’s:
Opel Kadett 1.2S ohv 1985 (ruitensproeierslang)
Opel Kadett 1.6i HP caravan Frisco+ 1991 (Ruitsensproeier en draden achterwisser)
Opel Kadett 1.6i Caravan GL 1990 (Ruitensproier + draad achterruitverwarming)
Opel Astra-F 2.0i Caravan CD 1993 (Ruitensproeier)andere auto’s
ruim 10x bij Corsa HB’s zowel A B als C
ruim 10x Bij Kadett-E HB / Caravan
ruim 10x bij Astra’s F HB / Caravan
3x bij Vectra-B Caravan
paar keer bij VW Golfs II III en IV
en diversen andere merken..Willem
22 januari 2012 om 19:29 #17980204Aha, lag een flinke plas in de kofferbak en onder de auto. Was net alsof dat slangetje doormidden was gesneden :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.