Forumindex › Forums › Modellen › Astra › paar vraagjes Astra G X16XEL 1999
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2010 om 15:50 #17224684
Mn neefje heeft vandeweek een Astra G Sport X16XEL uit 1999 gekocht.
Leuke wagen,zeker voor het geld maar zoals alstijd vindt je er wel wat aan.
Sowieso hoorde we de uitlaat lekken vooraan,was duidelijk zat,spruitstukpakking lek maar na demontage van het hitteschild blijkt er ook een scheurtje in het uitlaatspruitstuk zelf te zitten. Zou dit te lassen zijn of kunnen wel beter een gebruikte monteren?
Kan die dan ook van een Astra F of Vectra B komen? Of is dat toch weer anders?
tevens is 1 van de inbusbouten van de remklauw dol,in het fuseestuk is het schroefdraad weg,wil het liefst een ander fuseestuk monteren,zijn die bij alle huis tuin en keuken astra’s hetzelfde? uiteraard zet ik wel het lager over,ivm ABS.13 augustus 2010 om 16:06 #17711925dat ligt eraan waar de scheur zit.als de scheur in het midden zit kan je die lassen.gewoon op de motor laten zitten en dan aflassen.fussekogel is niet duur gewoon nieuw bestellen.
en nee atra f en g zijn niet het zelfde alleen al als je kijkt hoe de remklauw eraf moet. persoonlijk lijkt het me makkelijk en goedkoop om alles (als het aan 1 kant is te vernieuwen)ff voor de info:ik heb ook een goedkopen astra g met de zelfde motor gekocht(dacht ik) onder tussen heb ik een vermogen betaald voor de motor en apk te veel om over te beginnen.
ik hoop voor je neefje dat dit alles is:cool:
13 augustus 2010 om 16:06 #17711926ik hoop dat ik het goed lees dat de draad van de remklauw bevestigin/geleide pen rot is (M8) ,,het fusee zit of met een moer boven op of met bout door en door met moer dus daar kan geen draad rot zijn .
ik zou zonder meer het spruitstuk vervangen lassen ???gaat wel maar weer voor hoelang ik heb het wel gedaan moet het er af om er goed bij te kunnen ??zou ik overwegen toch te vervangen .
ook het lagerhuis fusee stuk met de raad die rot is (ZIJN niet allemaal het zelfde de as tappen in de naaf vershillen dus je moet het zelfde lagerhuis hebben )
het is een giet stalen stuk als je dat uit monteerd zou je met een elektrode of met mig het gat kunnen dicht lassen dan opnieuw boren met een cobalt boortje (is niks bijzonders )iets harder als een normaal boortje6,5MM en dan opnieuw de draad tappen(M8) .geleide pen/bout nieuw ophalen
(lassen heeft weinig tot geen invloed op het lager huis is aan zo,n oortje dus geen probleem)MAAR is het niet aleen de Draad aan de bout ik heb ook al eens zo,n klusje opgeknapt zo,n handige Harry dacht zit vast ??linkse draad zeker en maar trekken draad rot dus,maar was met een m8 tap dat is de draad maat het gat schoongetapt was verder niks mee dus ff goed kijken .spaart geld en hoop tijd .
heb je die middelen niet !!
kijk is bij kleingunnewiek of bij de gebroeders Opdam op hun site,s voor sloop spruitstuk en lagerhuis met lager zonder naaf dat is je abs naaf .
let op dat je je motor en cassisnr goed opgeeft bij deze bestel actie
zo zou ik het oplossen .
14 augustus 2010 om 05:32 #17711927Je spruitstuk kan je beter vervangen voor een beter exemplaar als je hem er toch af moet halen voor die spruitstuk pakking..
Je spruitstuk is te lassen het beste kan je dat electrisch lassen. eerst het spruitstuk verwarmen en dan bakken maar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.