Paar vraagjes

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Paar vraagjes

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214488

    Ik heb een paar vraagjes over mijn motor. Ik heb een c20xe m2.8. Aangezien ik deze ga inbouwen in een c kadett ben ik de stuurbekrachtegingspomp niet meer nodig. De multiriem die er nu op zit is veel te lang, zijn hier kortere voor te krijgen?

    Na lang twijfelen wil ik toch webers op mijn motor gaan bouwen. Als ik het goed heb ben ik nodig:
    ontsteking manta 1.8s (inclussief module en bobine)
    2 weber dcoe carbs
    gasmechanisme
    lage druk brandstofpomp
    spruitstuk
    kelken/luchterfilterbox

    Ik las in een ander topic dat de facet redtop een goede pomp is. Heeft iemand ook ervaring met de Ltec versie?

    Ik wil andere nokkenassen gaan monteren. Nu zie ik bij de nokkenassen staan voor 2.5 of voor 2.8. Nu ik webers monteer maakt het toch niet meer uit of ik nu nokkenassen heb voor de 2.5 of de 2.8?

    Dan nog 1 laatste vraag. Er zit een sensor op mijn motor op de plek waar bij de m2.5 de ontsteking zit. Wat wordt hier mee gedaan, laten zitten of kan ik hier een ijzeren plaatje op maken.

    #17556016

    als je met webers gaat rijden kan je zoiezo alle electra van de motoraansturen eraf halen…dus gewoon de complete kabelboom met ontsteking eraf

    dan idd een manta 18s ontsteking, incl nokkenastandwiel voor op de uitlaatnokkenas voor de aansturing,dan komt de ontsteking voorrop de motor

    de multiriem zooi kan je beter weglaten,en gewoon een v-snaar dynamo + krukaspoullie monteren… kan je m ook gewoon spannen via de dynamo

    de nokkenassen maken nu idd niet meer uit…

    de BP ken ik niet

    en die sensor, je kan m laten zitten,maar ook dichtmaken.

    de bekabeling die je van de motor blijft gebruiken:
    dynamo aansturing
    startmotor aansturing
    oliedruk sensor
    en de watertemp maar die zit bij je thermostaat

    #17556017

    De bekabeling vervalt in mijn geval helemaal omdat ik de motor in een c kadett bouw en daar de draden van pak. Bedankt voor het antwoord op de vragen, nu kan ik even verder.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.