Overstap naar Opel Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Overstap naar Opel Astra

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247636

    Hallo allemaal,

    Wegens ruimtegebrek wil ik mn Smart verkopen en de overstap maken naar een Opel Astra van 2000 a 2002.

    Ik heb enkele auto’s op het oog en ze hebben allemaal de kilometerstand tussen de 150 en 170 duizend kilometer.

    Nu wil ik graag weten of er voor de Astra’s bepaalde kwalen zijn waar ik bij deze km stand rekening moet houden. Bijv olieverbruik etc.

    Ik hoor graag van jullie, bij voorbaat dank.

    Gr Mark

    #18006636

    Benzine ? of Diesel ? (of mischien liever LPG?)
    waarom tussen 2000 en 2002? waarom niet tot 2004?

    #18006637

    @Markvisser wrote:

    Wegens ruimtegebrek wil ik mn Smart verkopen en de overstap maken naar een Opel Astra van 2000 a 2002.

    haha dit klinkt grappig :jerry :jerry

    #18006638

    Sorry, ik zie nu dat ik te kort informatie heb gegeven.
    mn oog is gevallen op een 1.6 16v, benzine motor.
    Van deze periode heeft met de financieen te maken. Jonger is vaak duurder. Of weet je me te overtuigen dat ik voor een 2004 moet gaan?


    @FKsport
    , hahahaha maar je snapt em wel toch? ;-)

    #18006639

    jonger hoeft niet beter te zijn.
    de astra g is in loop der jaren niet beter geworden.
    waar je op moet letten:

    -olie verbruik, check de olie even, en kijk of de uitlaat niet zwart aangekoekt is.
    -veren willen nog wel eens breken

    verder geen noemens waardige problemen.

    #18006640

    EGR klep is ook een zorgenkindje, mocht dat het geval zijn dan ben je bij een dealer voor 150 euro inclusief montage en materiaal klaar.
    Km-stand hoef je bij een X16XEL motortje geen zorgen over te maken indien er goed onderhoud aan is gepleegd.

    De 3 deurs modellen hebben soms scheurtjes in de voorportieren (als je de deur opent tussen het bovenste en onderste gedeelte) en soms willen ze in de omgeslagen randen van de achterste wielkuipen wel eens serieus gaan roesten.

    #18006641

    @Wilma wrote:

    EGR klep is ook een zorgenkindje, mocht dat het geval zijn dan ben je bij een dealer voor 150 euro inclusief montage en materiaal klaar.
    Km-stand hoef je bij een X16XEL motortje geen zorgen over te maken indien er goed onderhoud aan is gepleegd.

    De 3 deurs modellen hebben soms scheurtjes in de voorportieren (als je de deur opent tussen het bovenste en onderste gedeelte) en soms willen ze in de omgeslagen randen van de achterste wielkuipen wel eens serieus gaan roesten.

    1: EGR = Onderhoud, en gewoon geluk hebben. nooit problemen mee gehad.
    3: Wielkuipen is nalatigheid in (schoonmaak) onderhoud. Een auto die regelmatig met de hand gepoetst is en om de x- aantal jaren opnieuw behandeld wordt met Tectylaan moet dit geen probleem zijn. Modder doet veel onder/tussen je wielkuipen. Maar dat is niet specifiek aan de astra om dit te gaan noemen als downside.
    Bij een opel tigra A / Astra F zou dit wel noemwaardig zijn.

    OLIE daarin tegen, is bij veel XEL blokken een struikelpunt. Ook daartegen is tegen te weren, er zijn bij meerdere garages oliemengsels te koop die veel bijdragen aan het motoronderhoud, deze gooi ik bij iedere grote/kleine beurt bij de nieuwe olie. en wordt het olieverbruik ook ingekapt. Ook daarmee, is het een kwestie van geluk hebben.

    Rij zelf een 1.6 16v X16XEL astra G sedan uit 98. met 176.000 vers op de teller, en loop als een zonnetje :D Dus voor de leeftijd zou ik het niet laten, ik zou meer waarde hechten aan de onderhouden en historie van het voertuig ;)

    #18006642

    heb zelf ook een xel, 172000, geen olie verbruik en uitlaat brand schoon
    wel een astra f.

    #18006643

    @robert_corsa wrote:

    heb zelf ook een xel, 172000, geen olie verbruik en uitlaat brand schoon
    wel een astra f.

    Hoe bevalt hij robert :)?

    #18006644

    Ik heb ook een G uit 2001 met een 1.6 16V…
    Heb er gelukkig nog nooit problemen mee gehad…
    Geef heb gewoon zijn ondehoud bij de Opel-dealer,
    en hij rijd als een zonnetje…

    Maar heb daar in tegen ook een H uit 2006 met een 1.3 CDTI,
    en die rijd ook heerlijk…

    #18006645

    @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

    1: EGR = Onderhoud, en gewoon geluk hebben. nooit problemen mee gehad.
    3: Wielkuipen is nalatigheid in (schoonmaak) onderhoud. Een auto die regelmatig met de hand gepoetst is en om de x- aantal jaren opnieuw behandeld wordt met Tectylaan moet dit geen probleem zijn.

    Heb zelf een X16XEL gehad die ik bij 150.000 km bij een Opel dealer heb gekocht en welke eigendom was van een monteur.
    Na 15.000km problemen met de EGR. Reden : hij werd nu wel in toeren gereden, iets wat hij daarvoor niet of nauwelijks deed op die korte stukjes. Onderhoud heeft dus niks met de EGR te maken, een rijstijl van de vorige eigenaar wel.
    Dat men in Duitsland zeer weinig problemen met de EGR’s heeft zegt denk ik wel genoeg.
    EGR is vervangen en daar ook nooit geen last meer mee gehad. Uiteindelijk heb is de Astra bij 297.xxx weggegaan omdat we wat luxer wilde rijden. Op het normale onderhoud en een EGR na heb ik daar nooit geen gekke dingen aan gehad.

    Olie verbruik was normaal, dat werd alleen bij de onderhoudsbeurten aangevuld / ververst.
    Benzine verbruik lag gemiddeld bij 1:13.

    Onze Astra werd wekelijks met de hand gewassen en 2x per maand in de wax gezet en toch ontstond er roest.
    Oorzaak : opspattend water wat via de plastic binnenkuip op de wielrand blijft liggen icm hardnekkig vuil.
    Nu moet ik wel zeggen dat men name de lichtere kleuren deze problemen hebben (omdat je dat meer ziet) ?

    #18006646

    dat randje is bij vele auto’s een bekend probleem.
    komt gewoonweg door steenslag, het schuiven van de plastic modderkuip (bij te ver inveren, te grote wielen)
    rand raakt kaal, en icm vocht en vuil gaat het roesten

    @ mrtopel astra g
    de f bevalt opzich goed hoor, rijd veel minder stevig dan de g, eerlijk is eerlijk, kan ook door de 5 deuren komen.
    je heb wel meer comfort, nadeel is wel weer dat die overhelt:P
    je ziet wel veel dingen terug die op de zelfde manier vast zitten als bij een g. al vind ik de f degelijker van binnen, er rammelt werkelijk niets.
    helaas rammelt het onderstel wel met korte riggels, maar dat wordt nog verholpen

    #18006647

    Heren,

    Dank zover, ik hoef me dus geen zorgen te maken over de km stand, eerder over het onderhoud wat de auto gehad heeft.

    Ik ben weer wat wijzer…

    Thanks, Mark

    #18006648

    En tevens de rijeigenschappen van de vorige bestuurder.

    #18006649

    @Haasje17 wrote:

    En tevens de rijeigenschappen van de vorige bestuurder.

    Af en toe stevig op het gas is juist goed voor ’n wagen, mits de motor lekker warm is en je ‘m niet direct loeiheet wegzet :D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.