orginele ruitewisser vervangen door Bosch Aerotwin Flatblade

Forumindex Forums Modellen Astra orginele ruitewisser vervangen door Bosch Aerotwin Flatblade

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Is er hier al iemand die zijn orginele ruitewissers heeft vervangen door de bosch aerotwin flatblade?
    En zo ja hoe bevalt dit en waar zijn ze voor een leuke prijs te bestellen?
    Heb er al wel wat gevonden mp , maar misschien dat er hier nog mensen zijn die wat tips hebben.
    Het gaat om een opel astra G station 1.6 16 v X16XEL

Nog niet, ik vond ze vorig jaar te duur (€70 voor een set bij de grossier). Realiseerde me later dat ik er wel een stuk langer mee zou doen dan met gewone ruitenwissers (€30 voor een set bij de grossier), dus dat het uiteindelijk misschien wel goedkoper is. M’n huidige wissers zijn aardig aan het verslijten en er gaat dus binnenkort een setje flatblades op. Zal het dan in ieder geval laten weten, maar er zullen er vast zijn die er al wel ervaring mee hebben.

Als je ze neemt, online bestellen. Scheelt de helft!

ik HAD ze er op . zaten er op toen ik de auto kocht en het viel me op dat alle leenauto’s die ik afgelopen zomer gebruikt heb van dezelfde garage ook de bosch flatblades had , dus zal wel service van de garage zijn denk ik

ik heb de mijne er gister afgehaald omdat ik steeds een zwaar irritante streep overhield voor mijn neus en ik kon aan de wisser geen beschadiging vinden .

ik heb nu op mijn astra en op mijn corsa A TR flatblades van de action a 2.99 euro het stuk ;)

maar eens kijken hoe lang deze het volhouden ;)

ik doe al 1,5 jaar met die action flatblades…

Ik heb ze al bijna een jaar erop zitten! En ik vind ze echt geweldig!
    Zelf heb ik ze via E-bay Duitsland besteld! Setje links en rechts voor 26euro!
    Meteen een set voor de vrouw mee besteld!

Ik weet nu al dat als ze aan vervanging toe zijn, ik ze meteen weer bestel!

Zoals bij alle bosch wissers is het rubber te hard en gaan ze snel strepen of stuiteren.

Valeo is veel beter maar ook duurder.
    Binnenkort gaan bij mij een setje wissers van de action er op. Die schijnen erg goed te zijn.

Ik heb ze erop zitten, gekocht bij de Rijsbergen met korting ongeveer 35 euro :shock: achjaaa
    ze werken! naja als ik ze een tijdje niet gebruikt heb begint vuil zich op te hopen en gaan ze piepen.
    ff schoonmaken en het is opgelost! zelfde met strepen even een doekje over de wissers en doekje over de de ruit waar ze rusten en alles is verholpen.
    Vindt het vooral SEXY staan die flatblades van bosch en tot zo ver ik heb gezien van die action dingen, die van mij sluiten perfect aan op me ruit.
    In tegen stelling tot die van de Action maargoed die zaten ook niet op een Astra G.

Flatblades zijn geweldig.
    op de snelweg slaan de gewone wissers over bij mijn Astra, met flatblades geen probleem meer :wors

@GSI Racer wrote:

Flatblades zijn geweldig.
    op de snelweg slaan de gewone wissers over bij mijn Astra, met flatblades geen probleem meer :wors

Precies dat!
    Op de snelweg blijven ze plat op de ruit!

die van de action moet je even soepel maken en ik moest mijn ruitenwisserarm even recht buigen ( waarom ze krom waren geen idee )

bij mijn A corsa moest ik juist de arm beetje krom buigen , maar daar doen ze het nu ook perfekt .

al met al dus 2 auto’s met goed werkende flatblades voor nog geen 12 euro .

hoe maak je ze soepel?

zijn dat die ruitenwissers van bosch met die spoilerachtige vorm erop? die heb ik er namelijk op zitten en als het daar over gaat… prima ruitenwissers, nooit herrie, stuiteren of strepen op de ruit

@koenelsenaar wrote:

hoe maak je ze soepel?

die van de action die ik heb , waren bij het bevestigingspunt niet helemaal mooi meegebogen net als de rest van de wisser , ze zitten in een boog in de verpakking , maar zitten meerdere bevestigingsbeugeltjes bij en die drukten de wisser in de verdrukking waardoor het midden van de wisser recht was en het raam niet raakte .

ik heb de wisser gewoon een paar keer alle kanten op gebogen en toen ging hij mooi helemaal rond staan en viel hij helemaal op het raam ;) .

@derartz wrote:

zijn dat die ruitenwissers van bosch met die spoilerachtige vorm erop? die heb ik er namelijk op zitten en als het daar over gaat… prima ruitenwissers, nooit herrie, stuiteren of strepen op de ruit

nee flatblades hebben geen frame ( zijn dus flexibel), en de gewone ruitenwissers wel. jij hebt een gewone met waarschijnlijk aan de bestuurders kant een spoilertje tegen het klapperen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.