Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › opvoeren c25xe?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 16:09 #17230241
ik ben met mijn calibra 4×4 van plan om de 4cill eruit te gooien en deze te vervangen voor de c25xe uit mijn donor calli.
het wordt dus een v6 4×4 opzich al een heel project maar ik wil meteen meer vermogen uit t beestje trekkener is al een saab 9-5 turbo set onderweg waarvan ik ga kijken of deze bruikbaar is op een calibra (moet hiervoor waarschijnlijk wel de radiator veranderen i.v.m ruimte maar ben benieuwd wat er verder nog voor mogelijkheden zijn om meer vermogen eruit te persen.
wat ikvooral erover heb kunnen vinden tot nu toe zijn vooral andere nokkenassen (x30xe) en natuurlijk de uitlaat.
wie heeft er meer opties of iedeen hierover om de motor flink op te peppen?
31 december 2010 om 19:12 #17785463Waarom niet even een x30xe inlaaien? direct 40 pk meer ;)
1 januari 2011 om 14:28 #17785464vooral omdat ik nog een c25 heb liggen. mocht het allemaal soepel passen met het 4×4 systeem kan ik altijd nog een 3.0 of liever zelfs 3.2 erin leggen.
het is vooral dat ik in de overtuiging ben dat je met een 2.5 ook makkelijk tegen de 250 pk aan moet kunnen komen (of zie ik dit verkeerd? )
1 januari 2011 om 19:30 #17785465Lichter vliegwiel.
Stock is 14kg, en die is bedoeld om de C25XE op 450rpm stationair te kunnen laten draaien omdat dat in sommige landen vereist is.
Hier gelukkig niet, dus dat zware kreng kan er af en een lichtere er op. Pakt hij sneller aan bij gasgeven.1 januari 2011 om 23:47 #1778546613,5 kg McKaamos
450toeren laten draaien??
Welke landen als ik vragen mag.
Fabrieks stationair waarde is tussen de 550 en 750 toeren voor de C25XE.
en op 450 toeren lopen deze echt niet lekker. (kan je afstellen met de Tech).
Zelfs mijn B loopt rumoerig en rommelig bij 400 / 450 toeren met zijn 15.5kg vliegwiel.
Deze loopt origineel 540 toeren (opel schrijft 550 / 750 voor).
Willem
2 januari 2011 om 10:51 #17785467aangezien ik een f20 4×4 of f28 ga monteren pak ik het vliegwiel van mn c20xe blok en laat deze afdraaien.
heeft er hier iemand ervaring met de x30 nokkenassen in de 2.5? en zo ja, wat is het voordeel hiervan?
en valt er nog wat met de inlaat te spelen? e.v. ook die van de x30? of maakt dit geen verschil?alle tips i.v.m opvoeren zijn welkom ;).
2 januari 2011 om 13:46 #17785468Wat inlaat betreft is er een van Mantzel (als ik het zo uit m’n hoofd goed heb teminste).
Edit: Gevonden, de Mantzel Power-Spinne: http://www.mantzel.de/tuning-shop/Mantzel-Powerspinne
Wat nokkenassen betreft zou ik gewoon een paar digitale werkplaatshandboeken proberen te ritselen en daar in opzoeken wat de lift enzo is.
@Wim: Ik ben helaas kwijt welke landen dat zouden moeten zijn.
Heb het ergens op de website van een britse V6 tuner gezien. Die verkocht speciaal om die reden lichtere vliegwielen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.