opknappen manta B1 1977, VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling opknappen manta B1 1977, VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 320)
  • Auteur
    Berichten
  • #17737218

    Goeie dingen over Zomer gehoord, dus zal wel lekker lopen vrijdag avond:thumbup

    #17737219

    Wij hebben daar onze rallyauto laten afstellen vorig jaar liep daarna super netjes.

    #17737220

    kijk kun je der zaterdag mooi mee naar de video avond

    #17737221

    nee volgende week wordt ie pas afgesteld he;) video avond is nu zaterdag toch?

    gisteravond de bak erachter weg gehaald, wat een kloten klus :swear gaat haast net zo makkelijk om het hele blok eruit te halen.
    vanavond even de koppeling en vliegwiel eraf halen.
    zijn de keeringen van een 1.6, 1.9 2.0 2.2 en 2.4 gelijk? keek op een onderdelen site maar daar koste die van een 2.4 39 euro:o:o

    #17737222

    de achterste keerringen zijn inderdaad van al die motoren gelijk.

    kost idd een paar knaken.

    hier wat goedkoper, maar dan heb je m nog niet thuis :D

    KRAUSE

    suck-6 trouwens met het terughangen van de bak :P

    ff fan los, en motor maximaal laten kantelen.. scheelt een boel

    #17737223

    morgen even naar schippers bellen. die kunnen ook aardig wat leveren. ken je vast wel.
    uren mee aan geweest om de bak erachter weg te krijgen, dus eronder wordt nog erger. :mad:

    #17737224

    [rquote=1857397&tid=134371&author=Ghanz]de achterste keerringen zijn inderdaad van al die motoren gelijk.

    kost idd een paar knaken.

    hier wat goedkoper, maar dan heb je m nog niet thuis :D

    KRAUSE

    suck-6 trouwens met het terughangen van de bak :P

    ff fan los, en motor maximaal laten kantelen.. scheelt een boel

    [/rquote]

    Dit is dus die ring die in het gat zit waar de as in de versnellingsbak steekt?

    Volgens mij is mijn vierbak daar ook behoorlijk lek..

    #17737225

    hoe kan ik het beste deze keeringen eruit halen? met een schroevendraaier?
    heb net het vliegwiel eraf gehaald en vergeleken met een ander vliegwiel dat ik ooit bij het blok heb gekregen
    dat andere vliegwiel is aardig afgedraait:o

    nu even een weegschaal zoeken om te wegen:cool:

    ga nu trouwens alles vervangen wat ik toen nog niet vervangen heb. pakking van carterpan en distributiehuis, en de keering aan de voorkant ook. en van de getrag bak ook.

    #17737226

    keerringen kan je er ook uit trekken mbv een parkertje, even die erin draaien en dan de keerring ermee uittrekken, de grotere lepel ik er nog wel eens uit emt een schroevendraaier.

    De achterste kan je het beste ook even licht insmeren met vloeibare pakking (op de pasrand), d’r zit daar een naadje van het achterste krukaslagerblok en daar kan soms wat olie langslekken.

    #17737227

    of bel hier eens heen heb ik mijn keeringen ook vandaan
    http://www.motorenrevisie-flevoland.nl/

    #17737228

    het verwijderen is inderdaad zoals henk al omschrijft een peuleschil,

    klein schroevje erin, en met waterpomptang wat wrikken en hij is er uit.

    wat betreft schipper… neem dan wel ff de maten van de keerring mee,
    volgens mij konden ze het anders niet vinden.
    en let op welke keerring je neemt. heb het zelf ook een keer daarvandaan gehaald,
    maar ging na korte tijd toch lekken.

    bestel nu zelf veelal bij krause.de

    #17737229

    Heb laatst ook een keering besteld bij krausse voor in de achteras, waar de as naar binnen gaat.

    Hier zat een soort van groene stof om de keering, en als je hem erin drukt zorgt dit voor lekvrije afsluiting.
    Zijn wel duur die krengen helaas!

    #17737230

    hoe lang duurt het daar voordat je ze thuis hebt?

    zoals ik het begrijp is het niet veel anders dan keeringen bij de brommertjes:D

    gisteren de 2 vliegwielen gewogen. de zwaarste zat erop en woog 10.2 kg. de lichte weegt 8.2 kg.

    of de weegschaal klopt weet ik niet, maar in ieder geval is de lichte 2.0 kg afgedraait.

    is dat een beetje te merken? ik denk dat ik deze erop zet maar wil niet weer alles uit elkaar hebben

    #17737231

    Duurde toch een week of 2 bij mij…

    #17737232

    zo lang kan ik niet wachten. volgende week vrijdag moet ie klaar zijn:swear

    #17737233

    bij MRF in emmeloord heb ze de voor en achter keering voor 50/60 euro beide keerringen zowel voor als achter
    vandaag besteld is morgen in huis:thumbup
    heb ze daar ook vandaag voor mijn 2.2

    #17737234

    Nou morgen gaat het gebeuren? alles klaar?

    #17737235

    ja de remmen zitten erop en doen het. zal het testrapport wel inscannen en hier neer zetten.

    #17737236

    Ben benieuwd, heb een teamgenoot van de voetbal die daar werkt, dus zal hem zondag wel even vragen hoe het ging en vooral hoe fijn dat klinkt ;)

    #17737237

    ik stel niet al te hoge verwachtingen. tis een oud blok en ik weet verder niet hoe het onderblok is. en pk’s zeggen niet alles, ding moet gewoon goed rijden en mooi een beetje koppel hebben.

    klinkt wel fijn, jou oude dempertjes zitten eronder:P

    #17737238

    en hoe is het afgelopen bij zomer ?
    loopt de auto goed?

    #17737239

    filmpies!!!!!!:D:D:D

    #17737240

    nou de webers klaar voor de volgende run?:hmmz

    #17737241

    [rquote=1865620&tid=134371&author=Christian-tsx]ik stel niet al te hoge verwachtingen. tis een oud blok en ik weet verder niet hoe het onderblok is. en pk’s zeggen niet alles, ding moet gewoon goed rijden en mooi een beetje koppel hebben.

    klinkt wel fijn, jou oude dempertjes zitten eronder:P[/rquote]

    Daar kwam op mijn 1.2 al een flinke bak herrie vandaan ja, mooi dat je ze nog weer kon gebruiken ;) We wachten de filmpjes af ;)

    #17737242

    helaas is het niet gelukt met afstellen. eerst hadden we een nieuw gassysteem gemonteerd omdat het oude niet echt ideaal was. daarna proberen synchroom te stellen maar dat wou al niet.
    blijkt dus dat de achterste carburateur niet goed meeloopt en amper reageert. normaal draai je aan een co schroef en dan begint ie direct anders te lopen, maar bij de achterste carburateur doet ie er niks op:argue ook wanneer we wat remmenreiniger in de kelk spuiten doet ie niks, bij de voorste carburateur wel.

    heb de webers helemaal uit elkaar gehad gisteren, en helemaal schoongemaakt. ze waren niet echt smerig maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ze echt schoon zijn.

    dus het is nog even zoeken volgende week, we hebben nog 1 idee wat het misschien kan zijn maar daar komen we morgen wel achter.
    flink balen in ieder geval.

    hier nog wat foto’s van de laatste werkzaamheden:
    nieuwe remmen, schijven van sniksnak en calibra klauwen:

    krukas keering vervangen en afgedraait vliegwiel gemonteerd:

    kelken op de webers en het nieuwe gassysteem (werkt veel beter trouwens)

    en even aan het expirimenteren geweest met de velgen:

    ik hoop a.s. vrijdag weer naar zomer te gaan voor het afstellen…

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 320)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.