Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opjagen als je coupe hebt?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 55 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 22:45 #17971987
Die Test Drives heb ik ook nog wel gepeeld…
Willem
13 januari 2012 om 23:14 #17971988A2 racer europe tourrr in memories
14 januari 2012 om 09:06 #17971989old scool, carmageddon eens proberen :-)
14 januari 2012 om 09:28 #17971990Waar ging dit topic eigenlijk over? :jerry
14 januari 2012 om 09:34 #17971991Dit topic gaat over bestuurders die zich ergeren aan andere weggebruikers die in hun ogen alles fout doen.
Maar als ze zelf de wet overtreden (bijvoorbeeld vluchtstrook ivm ziekenhuisbezoek) dan is dit wel geoorloofd!!!!!!!!!!
Misschien zijn die bumperklevers ook wel op weg naar een “sterfgeval”
En dan die leaserijders, ik zou willen dat ik om de drie jaar een andere auto mocht uitzoeken van me baas.
Van al dat geld wat ik overhield zou ik dan ook een project kunnen starten!!Maar het topic begon over opgejaagd worden!
14 januari 2012 om 09:35 #17971992Ja, dat bedacht ik me zojuist ook, ik maak een grapje over A2 Racer 2 en iedereen begint over welke race-spelletjes ze vroeger speelden :P
14 januari 2012 om 09:36 #17971993@ Supermotard, ik ging niet over de vluchtstrook, weet niet waar je dat vandaan had? Dat werd me aangeraden door iemand van hier….
14 januari 2012 om 09:41 #17971994Ik HAAT bumperklevers, :swear zit er al weer een voor me :jerry
14 januari 2012 om 09:46 #17971995Tja, ik denk dat iedereen er een hekel aan heeft als we worden opgejaagd of er iemand achterop onze bumper hangt. Tegelijkertijd kan iemand voor ons ook niet snel genoeg opzij gaan en gaan we er dus ook achter hangen.
14 januari 2012 om 09:51 #17971996De meeste voelen zich snel aangesproken, behalve als we het zelf doen!!!!!!!!!!!
Dan mag alles.
Kijk bij naar de vrachtwagenchauffeurs die elke dag op de weg zitten. (en dus meer ervaring hebben dan menig een)
Als ze in willen halen laat niemand ze er tussen, maar als het schap in de winkel leeg is, omdat de chauffeur te laat is, dan is het klagen!!14 januari 2012 om 10:01 #17971997Ik probeer er de laatste tijd wel steeds meer op te letten dat ik ook richting vrachtwagens me wat netter gedraag.
Als ze netjes hun knipperlicht naar links hebben, sein ik ff dat ze voor mogen en als ik word ingehaald als ik met de aanhanger rijd ofzo, sein ik ff als ze weer naar rechts kunnen, dat soort dingen. De meeste chauffeurs seinen ook ff terug als bedankje.Maar aan de andere kant, ik vind dat sommige chauffeurs ook wel misbruik maken van de grootte van hun vrachtwagen. Ze nemen voorrang waardoor je af en toe maar net een ongeluk voorkomt en ook als je met 130/140 op de snelweg zit dat ze ‘m er op het laatste moment voor zetten, dat soort dingen. Door die uitzonderingen onder de chauffeurs hebben ze een slechte naam gekregen (en door de vele Polen/Roemenen die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen).
En hoewel relatief gezien een vrachtwagen maar bij heel weinig ongelukken betrokken is en nog minder vaak de veroorzaker van het ongeluk is, loopt het wel vaak slecht af voor de automobilist die er ook bij betrokken is. Ook daar staren veel mensen zich blind op…
14 januari 2012 om 10:08 #17971998Er zijn meer slechte autorijders dan vrachtwagen chauffeurs, alleen het valt eerder op als een vrachtwagen de vluchtstrook meepakt.
En in een spiegelkijkend is de snelheid inschatten van een achteropkomende autorijder zeer moeilijk inschatten.
Een automobilist zit misschien per dag 2 uur op de weg, de vrachtwagenchaffeur de geheele dag!!!
En door het fileleed wordt zijn lontje ook steeds korter.Met de motor wordt de sneldheid ook vaak onderschat waarmee ik aan kom rijden.
Ik merk het ook met de caravan, als je hem er niet tussen gooit dan blijf je achter in rijden!!
14 januari 2012 om 10:32 #17971999@trashmetal wrote:
Ik HAAT bumperklevers, :swear zit er al weer een voor me :jerry
die voor jou heeft de verkeerde brandstof getankt, namelijk kruipolie
14 januari 2012 om 11:04 #17971836@Supermotard wrote:
Een automobilist zit misschien per dag 2 uur op de weg, de vrachtwagenchaffeur de geheele dag!!!
Dan is een vrachtwagen toch veel beter getraind op het inschatten van snelheden in de spiegel
en zouden zo’n situaties dus in principe niet meer voor mogen komen. :thumb14 januari 2012 om 11:16 #17972000Haha :jerry
ik duw alleen mensen die onnodig links blijven rijden terwijl ze makkelijk even naar rechts kunnen
vrachtwagens en bv grote bedrijfswagens met zware aanhanger geef ik ruimte als dat nodig is
weet zelf verdomd goed hoe het is, aantal truckers in mn omgeving en vuilnisman geweest voor een poosje
vroeger veel meegeweest naar oa duitsland belgie frankrijk italie en spanje
ook voor het werk veel heen en weer gekacheld tussen tilburg rotterdam utrecht en den haag
met een iveco turbo daily met zware zandstraalunit er achter
kleine 500kg aan zand achter de achteras, niet vooruit te branden :swear14 januari 2012 om 11:18 #17972001@kwuyts wrote:
@Supermotard wrote:
Een automobilist zit misschien per dag 2 uur op de weg, de vrachtwagenchaffeur de geheele dag!!!
Dan is een vrachtwagen toch veel beter getraind op het inschatten van snelheden in de spiegel
en zouden zo’n situaties dus in principe niet meer voor mogen komen. :thumbvrachtwagenchauffeurs zijn hier ook beter in
maar het probleem is dat veel kloothommels denken dikke lul je gaat maar achter mij met je vrachtwagen
en geven flink gas bij :swear14 januari 2012 om 12:19 #17972002is toch normaal, als we allemaal als vrachtwagens reden was er nog meer file ;)
14 januari 2012 om 12:44 #17972003nee het is niet normaal als je een vrachtwagen die al op het einde van de invoegstrook zit er niet even tussen laat
en als we allemaal als vrachtwages reden waren er minder files want dan reden we allemaal 80
en dan is gas geven om een gat te dichten onmogelijk
files worden vaak veroorzaakt door mensen die onnodig remmen of juist zorgt dat een ander onnodig moet remmen :swear14 januari 2012 om 12:48 #17972004Juist. En een lagere snelheid is vaak bevorderlijk voor de doorstroming, dus inderdaad minder files.
14 januari 2012 om 13:55 #17972005Sommige mensen veranderen gewoon als ze een auto instappen. Ze veranderen dan in gefrusteerde gekken die de auto als uitlaatklep hebben en denken dat de hele wereld van hun is.
Het beste is gewoon te lekker laten gaan en rustig blijven( alhoewel dat niet altijd gaat soms moet je even giftig worden :swear )
14 januari 2012 om 14:08 #17972006Op een invoegstrook ga ik altijd even naar links, maar het kan ook gewoon zijn dat het niet mogelijk is
omdat een of andere bestuurder links van jouw koppig is :thumb14 januari 2012 om 14:12 #17972007Tja, als het mogelijk is, doe ik dat ook wel.
Aan de andere kant, je hoeft dit niet te doen, degene die invoegt moet maar wat extra gas geven of wat langzamer remmen om netjes in te voegen.Sommige mensen gaan naar links voor een invoegstrook en blijven dan zo lang links rijden dat ze anderen weer hinderen die er voorbij willen…
14 januari 2012 om 14:13 #17972008@trashmetal wrote:
als we allemaal als vrachtwages reden waren er minder files want dan reden we allemaal 80
Ja, maar doordat je de hele weg 80 rijd heb je nog steeds veel reistijd nodig, dus liever 200km/h vlamme en 10 min in de file staan :jerry
14 januari 2012 om 15:46 #17972009Precies wat botsie zegt… Ik rij liever gemiddeld 180 of 190. En als je zin hebt geef je nog iets meer gas :D
14 januari 2012 om 15:50 #17972010@Baas J. wrote:
Precies wat botsie zegt… Ik rij liever gemiddeld 180 of 190. En als je zin hebt geef je nog iets meer gas :D
en dan zegt je motortje plofff..en dan staan we met zijn alle in de file door jou :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.