Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opjagen als je coupe hebt?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 55 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2012 om 11:24 #17971936
Dus eigenlijk samenvattend, niet op reageren en rustig blijven, hoe moeilijk het ook is ;)
12 januari 2012 om 11:26 #17971937:thumb
12 januari 2012 om 11:31 #17971938*mompelt iets over jager en prooi…
12 januari 2012 om 13:42 #17971939@Astra F Vaassen wrote:
maar toen ik zelf klem gereden werd om mij nog steeds onduidelijk reden, toen was ik rustig en kalmeerde die kerel want als ik gek terug ging doen had ik zoiezo klappen. Dus ik kan het wel licht er net een beetje aan.
Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk als je enkel “gek” wordt bij mensen die je wel denkt aan te kunnen…
Sorry dat ik me op jouw posts fixeer maar je vraagt er gewoon om.
12 januari 2012 om 13:57 #17971940@kwuyts wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
maar toen ik zelf klem gereden werd om mij nog steeds onduidelijk reden, toen was ik rustig en kalmeerde die kerel want als ik gek terug ging doen had ik zoiezo klappen. Dus ik kan het wel licht er net een beetje aan.
Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk als je enkel “gek” wordt bij mensen die je wel denkt aan te kunnen…
Sorry dat ik me op jouw posts fixeer maar je vraagt er gewoon om.
“Selectieve agressiviteit”????????????????
Er zijn maar 2 dingen die ik nooit gekend heb… Geld en angst! Ik ben niet agressief, maar ik zal mezelf, mijn vrouw en mijn zoontje altijd beschermen! En dan ken ik totaal geen angst!
Ben wel eens vaker voor het stoplicht uit de auto gesprongen om verhaal te halen! Zit ik met het gezinnetje in de auto, komt er zo’n deusje die net zijn rijbewijs heeft lekker gevaarlijk doen! Dan spreek ik ze er gewoon meteen op aan!
Mensen durven mekaar tegenwoordig niet meer aan te spreken waardoor we heel veel agressievelingen (ook in het verkeer) krijgen…
Wij als maatschappij bepalen wat wel en niet kan!
Zo ook het bumperkleven! Maar zodra alles maar met geweld en een grote bek wordt opgelost zal het alleen maar erger worden!12 januari 2012 om 14:09 #17971941Wat jij zegt is een totaal ander voorbeeld, de mensen die je rondom jouw hebt beschermen is normaal.
Maar als je bij persoon x die bumperkleeft groot gaat doen, en bij persoon y die hetzelfde doet rustig blijft.
Dan vind ik dat gewoon belachelijk ;)Als jij zegt dat je geen angst kent als je jouw gezin wil beschermen dan geloof ik dat.
Maar dan neem ik ook aan dat jij bij een jongetje van 18 jaar hetzelfde reageert dan bij een grote geblokte kerel
die wat imposanter overkomt.@Dano1.6_8V wrote:
Zo ook het bumperkleven! Maar zodra alles maar met geweld en een grote bek wordt opgelost zal het alleen maar erger worden!
Hier wil ik je even 100% gelijk in geven :D
12 januari 2012 om 14:21 #17971942Laten we het wel vriendelijk richting elkaar houden.
Een paar jaar geleden kwam ik teruggereden uit Zuid-Frankrijk en een paar auto’s voor me hadden ze het met elkaar aan de stok, je zag ze elkaar inhalen, snijden en vervolgens een paar keer dreigen om elkaar van de weg af te drukken enzo. Toen ze later voor ons stonden bij de tol stapten ze beiden uit, die ene was 1,80 ofzo, normaal postuur, die andere leek wel op Sylvester Stallone, zo breed. De kleinste stapte gauw weer in z’n auto, deuren op slot en die grote begon allemaal aan deuren te trekken enzo….zag er echt idioot uit.
Beheers je in het verkeer (en zet jezelf en je reisgenoten niet voor l*l) ;)12 januari 2012 om 14:25 #17971943@kwuyts wrote:
Maar als je bij persoon x die bumperkleeft groot gaat doen, en bij persoon y die hetzelfde doet rustig blijft.
Dan vind ik dat gewoon belachelijk ;)Als jij zegt dat je geen angst kent als je jouw gezin wil beschermen dan geloof ik dat.
Maar dan neem ik ook aan dat jij bij een jongetje van 18 jaar hetzelfde reageert dan bij een grote geblokte kerel
die wat imposanter overkomt.Ja, waarom zou ik dan onderscheid maken??
Als ik het nodig vind om dat te doen, dan doe ik dat ook! Maakt niet uit wie of wat dat is!
Als ik in gevaar wordt gebracht door anderen (zoals met bumperkleven) dan spreek ik mensen daar op aan, zonder aanziens des persoons!
@RISL,
Volgens mij is het nog wel vriendelijk richting elkaar hoor!
Ik probeer alleen maar te zeggen dat we met een grote bek en geweld juist niks oplossen!
Maar mensen op gedrag aanspreken moet toch gewoon kunnen!
De problemen die mensen nu in het verkeer ervaren hebben we aan ons zelf te danken doordat we alles maar kwakkeloos accepteren of omdat we dan meteen agressief gan reageren! Dat lost uiteindelijk toch helemaal niks op!
Gewoon mekaar attenderen op elkaars gedrag zou voldoende moeten zijn!12 januari 2012 om 14:34 #17971945Ik zeg ook niet dat we niet vriendelijk richting elkaar zijn, maar dat we er op moeten letten dat we dat wel blijven.
Moet zeggen dat ik sommige reacties richting forumleden een wat onvriendelijke ondertoon vind hebben en dat moet niet verder gaan.12 januari 2012 om 14:43 #17971946@Dano1.6_8V wrote:
Ja, waarom zou ik dan onderscheid maken??
Als ik het nodig vind om dat te doen, dan doe ik dat ook! Maakt niet uit wie of wat dat is!
Als ik in gevaar wordt gebracht door anderen (zoals met bumperkleven) dan spreek ik mensen daar op aan, zonder aanziens des persoons!Dat is nu exact wat ik bedoel :thumb
12 januari 2012 om 15:03 #179719472 of 3 dagen Ben ik met mijn Truck op een 3baans snelweg lekker aan het inhalen (verschil redelijk 91km/u tov 86km/u), komt er een Zakjapanner mij inhalen met ongeveer 100km/u (mag je daar ook), zit er een Nieuwe Witte Mercedes E (amg uitgevoerd) Welke bestuurd werd door een Bontkraagje (als je begrijpt wat ik bedoel) achter die japanner te plakken en te seinen, terwijl de jap pas bij ter hoogte van mijn Triangel (Trekstang van een Schamelaanhanger) rijdt ongeveer, Dat vind ik asociaal gedrag, de persoon in de kleine Jap, Krijgt niet eens de kans mij in te halen…
En wat RISL ook al typt, Dit gebeurt vooral met van de ASO-dikke lease hokken (ala BMW X5 5 of 7, diversen MB’s etc etc), die gaan na het inhalen, de heletijd op baan 3 en 4 tegelijk rijden, midden van de auto op de streep.
De Combo plak ik er dan meestal gewoon tussen, gaan ze vanzelf naar rechts..
Willem
12 januari 2012 om 15:09 #17971948Bontkraagjes…. ik had het ook al eens willen gebruiken hier, maar ik wist niet of ik dan meteen stigmatiserend zou zijn of dat mensen mij zouden begrijpen.
Maar dat is het wel! Klopt ook precies zoals je het schrijft!12 januari 2012 om 15:16 #17971949MOEST het er even bij vermelden, omdat dat hier in de Omgeving een VEEL voorkomend probleem van Asociaal rijgedrag veroorzaakt..
Willem
12 januari 2012 om 15:30 #17971944Hier in Maasticht ook!
Dat noemen ze dan drugsrunners… zijn eigenlijk ook alleen maar dezelfde soort types met zo’n kraagje!
(die komen meestal vanuit regio Rotterdam/Den Haag naar hier om de Fransen en Belgen dingen aan te smeren. Snelle wagens om de Polizei voor te blijven….)12 januari 2012 om 15:33 #17971950Vind alleen die bumperklevers zo focking irritant ! daar kan ik mij echt kwaad om maken.Vooral avonds als je van die 2 felle koplampen in je kont heb zitten steeds :fy1 En dan achter je blijven duwen terwijl er plek zat is om in te halen.
12 januari 2012 om 15:34 #17971951Ja, die drugsrunners rijden helemaal als idioten. Ben ze gelukkig nooit tegen gekomen toen ik Maastricht woonde, maar af en toe zie je ze wel eens bij programma’s als ‘Blik op de weg’ enzo.
12 januari 2012 om 15:35 #17971952terwijl er plek zat is om in te halen: ja dan wel…
Als degene voor je als een Trutje rijdt en er 5kilometer nodig heeft om erachter te komen dat ze de auto al lang heeft ingehaald, dan ga ik ook plakken hoor…. van deze laatste zijn er de laatste tijd meer als gewone automobilisten lijkt wel…..
Willem
12 januari 2012 om 15:37 #17971953Ik heb ook een bontkraagje, problemen mee ?, ik ben net geen 2 meter en 100KG :jerry
ik heb het ook wel eens bij de hand gehad een of andere randdebiel(petjes) moeilijk doen vingers opsteken, en dan boos op je af komen, tot ik uit de auto stap en ze zien dat ik bijna 2 meter ben, dan kalmeren ze meestal wel en dan heb ik nog geen woord gezegd LOL.

Ook ik kan wel eens wat over het hoofd zien of fout doen, maar om daar nou meteen agressief op te reageren…..
12 januari 2012 om 15:40 #17971954zal niet op een keertje aankomen, zeker niet, we maken allemaal fouten in het verkeer..
maar de Notoire pik je er zo uit!!!!!
heel toevallig rijden de meest irritante meestal in een Vrij nieuw auto welke NIET op hun eigen naam staat…
tis toch niet van jezelf zeg maar…
Ik heb geen problemen met een Bontkraag, maar gebruik dit puur om op een nette manier een bepaald volk neer te zetten, en je weet zelf wel wat ik bedoel….
Willem
12 januari 2012 om 15:48 #17971955Ja, iedereen komt wel eens goed weg omdat iemand anders beter zit op te letten (al heb je ook van dat volk dat daar misbruik van maakt en ‘m dan tegen je auto probeert aan te zetten om geld op te strijken).
En wat Opel-Mark af en toe mee maakt, heb ik ook wel eens. Ik zit vrij laag in de auto en velen denken dat het niet m’n eigen auto is. Dus dan willen ze wel eens vervelend doen, tot je uitstapt inderdaad. Ben zelf 1,90, weeg iets meer dan 85 kg en leef me al jarenlang uit op een bokszak :D
Erg leuk….vaak zijn het van die vervelende mannekes van 13 of 14 op een fietsje….kom je ze een paar keer tegen in een groep, dan doen ze stoer, tref je ze een keer alleen, dan kunnen ze toch hard fietsen! Jaag ze een keer Frankrijk door en ze doen de Tour de France in de helft van de tijd ;)
12 januari 2012 om 15:51 #17971956Ik weet wat je bedoeld Willem :thumb vandaar het jerry plaatje er ook achter
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de leasebak ook minder zuinig was, maar tja dat was een honda :angel :wink:Over het algemeen rij ik netjes in het verkeer, ik ben niet zo’n jager, ik heb ook wel eens bij het ziekenhuis gehad dat ik afdraaide(was erg druk) en er 10 seconden later iemand op mijn raampje klopte en zei ‘dat vond ik geen nette actie van je’ ik had de beste man helemaal niet gezien, tja sorrie even goede vrienden niks aan de hand.
mark
12 januari 2012 om 15:53 #17971957nou opel mark,van jou word ik nog geen minuut bang hoor hahaha
12 januari 2012 om 15:54 #17971958Bij mij zit er een groepje straatracers in de buurt. Die maken het soms ook wel erg bont. scheelde bij mij 1 keer een paar cm. Nog steeds problemen met die groep. Ze weten dat ik niet uitwijk. Ik hou het wel een beetje veilig. Maar het kan goed zijn dat deze groep ook de topicstarter zit te vervelen, doen ze bij jongere bestuurders/sportievere auto’s. Beetje denken dat ze macho zijn als ze dan iets sneller wegrijden dan mijn 1.6 8v.
12 januari 2012 om 15:58 #17971959Dat soort groeperingen hebben we hier wel gehad, maar die zaten alleen met elkaar te etteren, en vielen daar verder niemand mee lastig..
Wel leuk om er een keer langs te gaan staan, langs zo’n civicje of Golfje, en ze het snot voor de ogen te rijden tot zo’n 140km/u op de 100km/u weg hier in delft en dan weer van het gas, en dan gingen ze langs de auto met open mond haha..
had toen nog de Vectra helemaal origineel 15inch velgen, standaard (wel 2 pijpjes ivm V6), en de spatlampjes erop Geniaal…..
Daar rijdt je dan in je Spoiler Mobiel met straaljagergeluid, en dan komt ’t vooruit als een brommobiel…hahaha
Willem
12 januari 2012 om 16:02 #17971960@waltwalt500 wrote:
nou opel mark,van jou word ik nog geen minuut bang hoor hahaha
hoeft ook niet, ben over het algemeen erg vriendelijk, behulpzaam en niet makkelijk boos te krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.