Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opjagen als je coupe hebt?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 55 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2012 om 15:39 #17971913
Tja, als jouw geliefde op sterven ligt, dan wil je echt wel risico’s nemen om daar bij te zijn, om afscheid te nemen.
En natuurlijk heb ik niet als een gestoorde gereden, maar op de snelweg heb ik ‘m destijds wel redelijk open getrokken. Het was niet druk, maar ik zat gewoon vast achter iemand die me er niet langs wilde laten en naast een vrachtwagen bleef rijden. Dat soort mensen zijn erg vervelend, ze spelen voor eigen rechter (want ze vinden dat je te hard rijdt en dat je tegen gehouden moet worden).
@ Haasje, ik denk dat Astra F Vaassen juist de handrem gebruikt om de remlichten niet op te laten lichten….daarom is het ook zo’n gevaarlijke actie.
11 januari 2012 om 15:40 #17971914rij niet zoveel snelweg (helaas voor mijn verbruik :()
De weg naar mijn werk rijden heel veel mensen 60 waar je 80 mag. Niet omdat het een gevaarlijke weg is, niet omdat het slecht staat aangegeven, niet omdat het druk is… ze rijden gewoon niet door..Maar als iemand geen 80 rijdt, tuf ik er meteen voorbij. Gewoon netjes met richting en zonder afsnijden. Laat ze maar seinen, moeten ze maar doorrijden.
Met een 2.0T heb je maar een klein gaatje nodig :) en het is veelal rechte weg zonder zijstraten, dus genoeg overzicht
@risl vluchtstrook? :jerry11 januari 2012 om 15:46 #17971915Vluchtstrook, had gekund, maar dat vond ik dan wel weer erg opvallend. En zeker ter hoogte van afslagen, dalijk komt er net iemand tussen een stel vrachtwagens naar rechts gevlogen…
Ik vind het helemaal vervelend als je iemand inhaalt die groot licht aan heeft en dat niet uit doet als je er voorbij gaat. Dus dat je nog meer gas moet geven om zo snel mogelijk uit dat licht te komen. Dan helpt zelfs je mistachterlicht niet, dat zien ze toch niet….
11 januari 2012 om 15:47 #17971916Geloven jullie nu echt dat hij op de autosnelweg zijn handrem gaat optrekken?
Dat wil ik iemand wel eens zien doen, no way dat je dat overleeft ;)
Zeker niet als we mogen geloven zoals hij zelf zegt dat hij er veel last van heeft en het meermaals doet..Achter ons schermpje zijn we allemaal grote jongens, nietwaar? :jerry
11 januari 2012 om 15:53 #17971917kamaraat van mij deed dat ook lichtjes optrekken, en dat remt als je hem meteen omhoogtrekt gaat het inderdaad fout. Ja zegt die dan zien ze toch dat ik rem… Maar neee hoor dat zie je bij de meeste niet.
11 januari 2012 om 15:53 #17971918Hij bedoelt natuurlijk niet dattie ‘m zo hard aantrekt dat z’n wielen blokkeren.
Ik heb ook wel eens een stuk gereden met alleen de handrem die te gebruiken was, er was toen een remleiding geklapt en ben toen nog naar de VOD gereden, want ik had een APK-afspraak. Besloten om daar alles te laten repareren, aangezien het nogal hard regende al dagen en ik geen zin had om op de grond te gaan liggen. Ben toen achter m’n pa (weliswaar voorzichtig) ongeveer de 2 km naar de VOD gereden, dat gaat prima als je voorzichtig doet (al wordt het natuurlijk gevaarlijker bij hogere snelheden).
Was aan het begin van het jaar, in principe de laatste keer dat ik bij de VOD kwam…11 januari 2012 om 16:02 #17971919Mijn handrem staat niet zo strak dus kan makkelijk flink aantrekken, gaat niet zomaar fout dan, is ook niet de bedoeling dat de wielen gaan blokkeren :sleeping
11 januari 2012 om 16:03 #17971920Als je hem lichtjes optrekt krijg je gewoon het effect van gewoon remmen maar dan zonder de lichten.
Maar zoals hij het zegt, optrekken of eens goed in de ankers dan leid ik daaruit af dat hij ze niet lichtjes even optrekt :jerry
Als ik zijn verhaaltjes mag geloven… enfin laten we terug naar het onderwerp keren!
11 januari 2012 om 16:05 #17971921ik heb een astra f zonder abs en zonder rembekrachtiging dus dat is wel even anders he, als ik flink intrap remt die normaal zeg maar!
11 januari 2012 om 17:10 #17971922Gebeurt bij mij ook wel eens dat ze zitte te bumperkleve, ik kijk dan altijd of het kan en als het veilig is trek ik hem vollop open, meestal word de afstand wel kleiner, soms niet, als ik het niet veilig vind doe ik gewoon net of er niks aan de hand is, ik merk het verschil inderaad ook heel goed als ik met de bedrijfsauto rijd (vw caddy) dan gebeurt dit veel minder vaak, wel vind ik het altijd grappig als zn “leasert” me niet bij kan houde
11 januari 2012 om 17:19 #17971923Wat ik eigenlijk nog veel vervelender vind dan een klever is iemand die naast je gaat rijden en dan niet opschuift of je voorbij gaat, zodat je achter langzamer verkeer komt. Vandaag ook, ik werd ingehaald door een Volkswagen Polo Slowmotion, zien we in de verte wat mensen remmen (het was erg druk), gaattie me niet meer voorbij, maar remt ook, maar net niet hard genoeg dat ik weer voor hem langs kan en zo dus achter een vrachtwagen kom, moet remmen en wachten tot iedereen me weer voorbij is.
Kijk, dat je dat doet bij iemand die je loopt te kl*ten, prima, dat doe ik zelf ook wel eens, maar dit sloeg nergens op…
11 januari 2012 om 17:32 #17971924Ik ervaar het ook, als me wagen netjes gepoetst is vooral en de zomervelgen liggen eronder, dan heeft ie een best snel voorkomen, en dan gaan er altijd van sjappies zitten kijken bij het stoplicht en willen ze sprinten…..WTF….Maar goed, geen probleem, meestal laat ik de wagen op de koppeling iets naar voren rollen en ls het groen word trek ik gewoon normaal op en hun gaan er als een haas vandoor.
Het mooiste is, er rijd hier een Aziaat met een Golf V GTI en die probeer het elke keer. Ik weet gewoon dat ik het afleg maar ik vind het veel leuker dat ie niet weet wat de mijne kan en of ie nou wel of niet sneller is omdat ik er gewoon niet op inga king:
@RISL, ik ken hem andersom. Ik rijd meestal 130 a 140, stevig tempo, drukken doe ik niet aan, zeker als iemand gewoon 120 rijd, geen probleem, hard mag je toch niet officieel dus da vind ik niet redelijk. Maar dan haal je iemand in, en dan geven ze terwijl je er bijna naast zit, twee tikken op die cruise control want een km verderop doemt een vrachtwagen op. Daardoor duurt (want ik ga geen streep harder) een inhaal actie ineens onnodig veel langer, vaak beginnen er stropdassen dan achter mij te drukken terwijl ik gewoon mijn tempo rijd. Dan word je er vaak nog bijna van opzij bijna afgedrukt omdat ze er op het laatste moment toch nog krap voor moeten terwijl ik makkelijk mijn inhaalmanouvre af had kunnen maken en hij er ruim achter had gekunt. Tegenwoordig geef ik wel klein tikje gas bij zodat ik er recht naastzit, en die vrachtwagen komt vanzelf….kunnen ze zelf remmen, eikels!!! :jerryOww en waar ik altijd echt compleet groen en geel van werd (wim kent het ongetwijfelt). Is mensen die met een auto 80 rijden op de rechterbaan en je zit daar dan met je vrachtwagen achter, en dan heb je toevallig eens geen inhaal verbod dus dan haal je hem op je begrenzer met 91 in en dan gaan ze ineens ook 91 of 92 rijden. Eentje flikte dat tot 3x bij mij, toen ging het knipperlicht aan terwijl ik er half naastzat en liet hem langzaam naar rechts lopen. Was gelijk over de pret ;)
11 januari 2012 om 17:35 #17971925@Astra F Vaassen wrote:
nee bij mij gaat er oppeens een knop om weet het ook niet, dan word ik gek, ik weet ook wel dat het niks oplost maarja op dat moment denk ik dan niet helder.
Pieterbaan centrum is dan misschien wel wat voor jou.
FF 3 maanden ter observatie voor jou is dus niet een overbodig iets¿
Het Cbr is ook blij met mensen zoals jij..je zal niet de eerste zijn bij wie je rijbewijs word afgepakt..eerst door de justitie..en daarna nog eens door het Cbr…en probeer m dan maar eens terug te krijgen..gaat je duizenden euro’s kosten met je rare acties joh.
Ik keur bumperkleven niet goed..maar los het dan op een andere manier op
11 januari 2012 om 18:50 #17971926Wat ik meestal doe bij bumperklevers is een tweetal seconde m’n ruitensproeiers aan, vinden ze meestal ook niet leuk, en het is niet verboden. Werkt tot nu toe perfect en krijg er zelf schonere ruiten van. Moet alleen wel 2 keer in het jaar nieuwe ruitenvloeistof halen met de zomer/winter en winter/zomer wissel.
11 januari 2012 om 18:53 #17971927ik rij wel graag te hard, maar verder irriteer ik me idd aan mensen die of idd 60/70 rijden, waar je 80 mag.
rij vaak in het donker naar Zwolle, en bijna elke dag dat ik dat doe, zit ik op de 1 of andere manier achter iemand die nachtblind is…..
met sneeuw of hele harde regen kan ik het begrijpen, maar als het donker is, en miezert lichtjes? :wtfen ook de mensen die idd met 121 auto’s inhalen die 120 rijden.
dan ga ik normaal 1x even heel dicht erop rijden, en dan laat ik hem weer even afzakken, en hopen dat ik er dan weer snel langs kan.en laatst kwam ik iemand tegen, die reed links (inhalen), en ging toen half naar rechts.
toen hij weer naar links ging, gekeken, en kon er recht ook nog voorbij…. ook even gedaan.
vind het nog niet eens zo erg dat hij zijn knipperlicht niet gebruikte, maar 2 banen blokkeren met 1 auto is ook gewoon apart.en ooit ook eens een Zafira ingehaald, die uiterst links reed.
ben ik op baan 2 van de 4 er maar voorbij gegaan, want de laatste auto waren we al 4Km geleden voorbij gereden. xDverder wil ik mij op zich nog wel aan de regels houden, alleen snelheid heb ik een hekel aan….. xD
11 januari 2012 om 19:39 #17971928Ik kwam afgelopen zomer eens terug vanaf de Bergsche Diepsluis (leuke duikstek) en ging toen bij Bergen op Zoom, langs Philip Morris van de A4 de A58 op. Op de A4 zat er al een kerel irritant te doen, een ouwe vent in een volgepakte Impreza (zo’n ouwe lelijke, zonder leuk blok ;) ). M’n duikmaatje kon ‘m net inhalen voor de afslag naar de A58, ik ben er maar via de vluchtstrook in de bocht naar de A58 langs gegaan….niet netjes van mij, maar die gozer slingerde en remde continu, was echt gevaarlijk.
11 januari 2012 om 20:24 #17971929Ik heb bijna nooit last van opjagen…
Gebeurt het wel, dan laat ik de persoon erlangs en rij ik gezellig achter hem aan.
Meestal doe ik dat dan ook op de bumper en sein ik netjes met mijn lampen.
Ik doe dit net zolang totdat de persoon aan de kant gaat of mijn bezine op is.
Gaat de persoon aan de kant dan kom ik even een gezellig praatje maken waarom als hij dat allemaal doet.
Meestal komt het niet tot een praatje omdat de flinkerd die eerst zat te drukken, nu zijn broek vol schijt omdat er iemand achter hem aan komt.
Mensen denken altijd lekker annoniem te zijn in hun auto, ga je achter ze aan dan is het ineens niet zo leuk meer…Ik heb zoiets….als je haast hebt moet je eerder vertrekken!!!
Rij gewoon normaal en houd normaal afstand….je speelt wel met mensen levens!!!
Wil je hard rijden als 1 of andere debiel….ga dan naar het circuit toe en trap daar je auto aan stront!!!Op de openbare weg rijden ook mensen met minder ervaring en doen het even rustiger aan om ongelukken te voorkomen.
Maar idioten die denken dat ze Schumacher zijn snappen dat natuurlijk niet….!!!Zo en dat is mijn mening hier over…… :D
11 januari 2012 om 20:38 #17971930Ik heb eigenlijk ook nog last van mensen die me opjagen, mijn auto heeft dan ook een “neutraal uiterlijk” (zwarte h hatchback zonder zichtbare uitlaat etc..) maar wel 190pk en 400nm Het is wel ooit grappig bij een stoplicht als een “sjonnie” auto met een 1,6je sneller probeert te zijn, ze verwachten het niet.
11 januari 2012 om 21:02 #17971931@RISL wrote:
Tja, als jouw geliefde op sterven ligt, dan wil je echt wel risico’s nemen om daar bij te zijn, om afscheid te nemen.
En natuurlijk heb ik niet als een gestoorde gereden, maar op de snelweg heb ik ‘m destijds wel redelijk open getrokken. Het was niet druk, maar ik zat gewoon vast achter iemand die me er niet langs wilde laten en naast een vrachtwagen bleef rijden. Dat soort mensen zijn erg vervelend, ze spelen voor eigen rechter (want ze vinden dat je te hard rijdt en dat je tegen gehouden moet worden).
@ Haasje, ik denk dat Astra F Vaassen juist de handrem gebruikt om de remlichten niet op te laten lichten….daarom is het ook zo’n gevaarlijke actie.
Heb het ook mee gemaakt met m’n oma 160 rijden waar 70 toegestaan was.., maar opdat moment denk je er niet bij na, en wil je maar 1ding zosnel mogelijk en veilig naar het ziekenhuis.
Was nog geen 3min bij der overlijd ze.
Het was snachts en geen verkeer op de weg.11 januari 2012 om 21:12 #17971932@Astra1.6sport wrote:
@Rovers wrote:
Pff wat un gezeik met die opjagers. Ik ben zelfs opgejaagd door een andere coupe met knalpijpen eronder, een zwarte met ene kant xenon en andere gewone. Vage kerel, vast voor zen meisje die ernaast zat, reed acht als een maniak! Wilde rechts voorbij terwijl niet kon.
Ik ga voor niemand aan de kant tenzij zij zwaailichten aan hebben, als ik niet aan de kant kan dan doe ik dat mooi niet, extra gas geven doe ik ook niet! Heb al kutbonnen geahd, waarvan ik misschien nog 1tje krijg hmpfff.
Mijn verlichting is rondom goed, heb ruim 2,5 week elke dag gecontroleerd met mijn vader en moeder, maar niks mis mee, ook geen mistlamp aan. Heb dan anders altijd snel door. Denk dat gewoon opgejaagde oetlullen zijn met weinig geduld.
Dobbelstenen heb ik niet meer in auto hangen, werkt ook niet. Ik mag zelf dan wel ook altijd hard rijden enzo maar jaag mensen nooit op met bumperkleven ofzo, soms gevbeurd dat weleens maar dat doe ik nie exores, doe ik onbewust omdat ik dan ook tussendoor klep met vrienden in auto(a)
Dan ga ik mijn remmen maar eens meer gebruiken en mijn hart vasthouden dat ze niet bovenop mijn coupe gaan knallen.
Als ik te snel rijd met mijn meisje naast me krijg ik op mun kop dat ik rustiger moet gaan rijden :???:
Haha, dat gevoel ken ik…
“Je weet toch dat je hier maar 70 mag eh…”
“We rijden niet op de nurburgring eh” (al een prestatie dat ze dat kent trouwens)
“Staat er hier ergens een bord met “Duitse Autobahn” in België misschien?”11 januari 2012 om 21:42 #17971933Ik rijd altijd mijn eigen tempo (da’s vaak iets te hard 10km/u)… Als iemand niet aan de kant gaat, laat ik dat merken. Moet je maar aan de kant gaan. Wil iemand er bij mij langs, dan mag dat ook altijd. Geef altijd netjes richting aan. Als iemand hier problemen mee heeft vind ik het maar een zeikerd. :D :D
toevoeging: Bumperkleven is natuurlijk bloed irritant…!! Laten we dat voorop stellen ;)
11 januari 2012 om 23:01 #17971934Dan moet je wel aan de kant kunnen op dat moment, als er iets rechts van je rijd terwijl jij op de linkerbaan rijd en er zit een klever achter je heb jij geen kans om op te schuiven.
Waar ik een schurft hekel aan heb is automobilisten die hun spiegels niet weten te vinden, zo was ik net bezig met invoegen voor mij reed een andere opel dus ik ga netjes naar links omdat ik langs hem wou gezien zijn matige snelheid.
En die eikel drukt hem zo naar links terwijl er niets voor hem zat op de rechterbaan, gelukkig zag ik het op tijd aankomen en dook op uiterst links en trok door naar de 120 om langs hem te gaan en op dat moment liet hij zijn snelheid maar terug vallen en ging hij weer naar rechts.12 januari 2012 om 11:09 #17971838@waltwalt500 wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
nee bij mij gaat er oppeens een knop om weet het ook niet, dan word ik gek, ik weet ook wel dat het niks oplost maarja op dat moment denk ik dan niet helder.
Pieterbaan centrum is dan misschien wel wat voor jou.
FF 3 maanden ter observatie voor jou is dus niet een overbodig iets¿
Het Cbr is ook blij met mensen zoals jij..je zal niet de eerste zijn bij wie je rijbewijs word afgepakt..eerst door de justitie..en daarna nog eens door het Cbr…en probeer m dan maar eens terug te krijgen..gaat je duizenden euro’s kosten met je rare acties joh.
Ik keur bumperkleven niet goed..maar los het dan op een andere manier op
Wat jij wil, ik zeg toch niet dat ik als een malloot rijd ofwel? Ik heb het over bumperkleven en dan laat ik het even merken dat ik dat irritant vind, niet dat ik zo hard ga remmen dat er gelijk iemand opklapt nee natuurlijk niet, daar schiet ik niks mee op uiteraard. En heb al meer als 3jaar mijn rijbewijs en nooit kwijt geweest dus weet niet wat voor onzin je verteld :thumbdown
12 januari 2012 om 11:13 #17971834@Astra F Vaassen wrote:
Heb er ook vaak last van en als iemand bumperkleefd trek ik of heel hard aan de handrem of gewoon ff vol in de ankers, werkt bij mij goed :D
Het raarste was nog dat ik klem gereden werd door een tigra, nog nooit zo’n agressieve bestuurder gezien :wtf
@ Astra F Vaassen, dit is wat je poste. “Vol in de ankers” is voor mij wel zo hard mogelijk remmen en dus het risico lopen dat er iemand achterop rijdt. Dat is niet ‘even laten merken dat je het irritant vind’. Of had je in je eerste reactie wat overdreven?
En als jij zegt dat ‘er een knop omgaat en je gek wordt’ als er iemand bumperkleeft? Hopelijk is dat ook wat overdreven….12 januari 2012 om 11:22 #17971935ja maar mijn auto remt nou niet echt heel hard ivm moderne autos dus voor iemand anders klinkt in de ankers gaan misschien wat anders ja, misschien word dit dan iets verkeerd opgevat, of zeg ik het verkeerd. Als er iemand me irriteert achter me word ik wel gek ja, maar toen ik zelf klem gereden werd om mij nog steeds onduidelijk reden, toen was ik rustig en kalmeerde die kerel want als ik gek terug ging doen had ik zoiezo klappen. Dus ik kan het wel licht er net een beetje aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.