Opjagen als je coupe hebt?

Forumindex Forums Modellen Astra Opjagen als je coupe hebt?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 266)
  • Auteur

Jordi , wim heeft het ook over een 2.5 V6 en geen 3.0 :jerry

ik heb nu de Standaard waarden van deze 2 langs mekaar gezet…

Dus de 2.5 V6 tov de 2.0 turbo, daar ik m met de 2.5 ook al lekker goed bij kon houden, maar dan liep die 2.5 van mij ook als een kanonskogel, Stuk vlotter als fabrieks opgegeven, en geheel origineel…

Mijn 3liter heeft goed koppel meer, hoeveel meer zou ik niet durven zeggen..

de Omega 3.0 V6 heeft 300Nm, de Vectra i30 zit daar zelfs iets boven dacht ik..

Willem

@astraTD wrote:

@soepkiepe wrote:

als k me niet vergis is 70 of zo de minimale snelheid op de snelweg :P
    er is in iedergeval wel een minimale snelheid ;)

het enige waar ik me zwaar kan ergeren zijn die mensen die onodig links gaan rijden, dan ga ik ook wel kleven, en zo rijden dat ik zeker duidelijk in hun linker spiegel laat zien dat ik er langs wil.
    met die werkbusjes werkt dat super, vooral als het donker is, precies met je lamp in hun spiegel, dan weten ze ineens wel dat ze al te lang links rijden ;)

als ik zelf met me aanhanger over de snelweg ga rijd ik meestal 100 110, dit juist om het overige verkeer niet tot last te zijn, ik weet dat ik 90 mag, maar dat word weer zo gas geven gas los verhaal met vrachtwagens.
    ben zelf vaak mee geweest in vracht wagens, dus heb ook heel vaak ondekt hoe zielig sommige caravan rijders en zo kunnen zijn, inhalen met 5 a 10 km snelheids verschil, vervolgens er voor gaan zitten en weer aflaten zakken tot ze 90 rijden, dus gaan ze de chauffeur lekker etteren, wil die weer gaan inhalen, geeft caravan weer gas:P
    zwaar irritant, laat mij ma wat te hard rijden, ben ik weinig tot last.
    willen ze dan achter me gaan drukken? jammer voor ze, lekker laten drukken, ga ik express iets later en langzamer terug ;)

Dat moet je toch wel weten :( Minimale snelheid is 60km/u op de snelweg en op de autoweg 50km/u.

Maar goed vrachtwagens wat elkaar inhalen met 1km/u verschil stoor ik me ook aan.

ja is ook een ergenis, maar ergens snap ik het ook wel weer :P
    dat is ook weer de hele tijd gas los, gas bij gas los gas bij.
    mja, dan nog hebben de meesten wel cruise control :P
    al lijkt het mij ook nie fijn om zo lang naar 1 en de zelfde achterkant te kijken haha:P

Ow, ik snap ‘m, ik dacht dat je het over een 3-liter V6 had. Die ligt er bij jou toch in? Dus het is zelfs nog meer dan de 280 waar ik aan dacht…

Ja ik weet niet of de mijne daaraan komt, ik rijdt ook op standaard 2.5 V6 aanbouwdelen en Computer

het is zowiezo een heel andere 3liter als we hier kennen.

De 3liters die hier geleverd zijn zijn allen HOOG Compressie motoren.

Mijne is een Motor welke is bedoeld voor de US-Market (Cadillac Catera / Cadillac CTS / Saturn Vue), deze heeft lagere Compressie als de Motoren hier.

verschil is:

X30XE: 10,8:1
    X30SE Y30SE: 10,1:1

Willem

@wim-v6 wrote:

Denk dat je te rustig rijdt, te lang over inhalen doet, te weinig snelheidsverschil, te laat naar rechts terug etc etc..

Dan ga ik ook jagen, als dat even te lang duurt.

Geef mensen de gelegenheid, ruim zelfs, maar als het allemaal te lang duurt verlies ik ook mijn geduld, zeker als ze met 110km/u (GPS!!) gaan inhalen waar je 120 mag.

Van mij mogen ze iedereen die te langzaam rijdt waar je niet in kan of mag halen zo op de bon slingeren, Frusty als je 100 mag, en ze rijden 80 of zelfs 75 in hun personen auto, moet ik er dan onder lijden dat een ander het nodig acht ivm verbruik of bang is om een bekeuring te krijgen VEEL onder de toegestane snelheid gaat rijden!!! ze hebben die bepaalde weg niet voor niet 70, 80 of 100km/u gemaakt, niet om er 60, 70, of 90 te gaan rijden…

Ik rijdt ook nog wel eens in Coupe’s in de ronde, meestal zelfs 2.0T’s maar niemand loopt mij op te douwen hoor, rijdt wel lekker door, niet veel boven de toegestane snelheid, trek wel vlot op (nee niet volgas weg, gewoon lekker vlot naar de snelheid die je mag op de betreffende weg…

Ik merk wel verschil met de Vectra en de Combo..

Bij de Combo gaat meestal iedereen Links staan aan het stoplicht, de helft ervan kan me dan niet eens bij houden als het groen word, das wel leuk!!!

Bij de Vectra zijn het toch meer de Lease Verkeershufters die links komen staan, die komen er dan ook niet voorbij in het Eco-Motive / Ecoflex / Bleumotion / drive-E / Efficient Dynamics / ECO2 / Econetic / Bleu efficienty ECO voertuigen, waarin de Bestuurders zicht MEER voelen als mij, omdat ik maar in een ”Oud Opeltje” rijdt..

Willem

sluit mij helemaal bij je aan.

Opjagen? Ga ik toch gewoon lekker 10 á 15 kilometer zachter rijden. No problem. king:

Nemen ze weer afstand, gewoon lekker door knorren. Ze irriteren dan toch alleen zichzelf. Ik rij toch voor mijn plezier en niet voor een of ander gek die meent dat de weg van hem/haar is:D

Rijden moet leuk blijven, anders kun je net zo goed fietsen.

Tis een beetje hoe het bekijkt, Jakkeren is een Vorm van Arrogantie en egoisme, zeker als je erbij doet Douwen, kleven en andere daarbij horende dingen.

Te langzaam ook, dan Ben je namelijk bezig Anderen VERPLICHT jouw lage snelheid te laten rijden…

Ze zouden hier echt als de Duitsers moeten rijden lekker Defensief, en als je je wilt uitleven maak je een Vlucht over de Autobahn..

Willem

Maar er zijn genoeg mensen op de weg die het er echt voor doen, die expres langzaam gaan rijden als ze een auto in z’n binnespiegel al van een afstand dichterbij zien komen en dus nog niet eens op bumperkleef afstand zijn.
    Ik doe niet aan bumperkleven (alleen echte noodgevallen ;) ) dus ik haal gewoon meteen in en dat soort mensen beginnen dan meteen te seinen toeteren enz. ze kunnen het niet velen dat ze jou niet kunnen irriteren. :)

Heb er ook vaak last van en als iemand bumperkleefd trek ik of heel hard aan de handrem of gewoon ff vol in de ankers, werkt bij mij goed :D

Het raarste was nog dat ik klem gereden werd door een tigra, nog nooit zo’n agressieve bestuurder gezien :wtf

@Astra F Vaassen wrote:

Heb er ook vaak last van en als iemand bumperkleefd trek ik of heel hard aan de handrem of gewoon ff vol in de ankers, werkt bij mij goed :D

Zou ik ook wel eens willen doen, maar vind dat veels te zonde van mijn Astra als degene achter me erin knalt…

@Dano1.6_8V wrote:

@Astra F Vaassen wrote:

Zou ik ook wel eens willen doen, maar vind dat veels te zonde van mijn Astra als degene achter me erin knalt…

Op zo’n moment denk ik daar niet aan eigenlijk :hmmz

@ Astra F Vaassen, mocht diegene bij jou achterop rijden en er letsel aan over houden, word jij aangeklaagd van poging tot doodslag hè. En als ze erachter komen dat je het hier ff meldt en er dus van tevoren over nadenkt, kan dat zomaar poging tot moord worden.

Met acties als die van jou breng je alleen maar onnodig jezelf en anderen in gevaar…

Tja, dat is het eerste waar ik aan denk. Als de auto maar heel blijft. Hahahaha!

Maar het lijkt wel alsof ik ook meer kan hebben van andere opel-rijders.
    Iemand die met een slakkengang rijd wil ik nog wel eens inhalen (ja, met een X16Szr kan dat ook)
    Maar als het een andere opel-rijder is ben ik meestal wat coulanter. Kan ik wat meer begrip ofzo voor hebben. Heel gek. :wtf

dan zeg ik dat ik moest remmen voor iets, klaar.

@botssiee wrote:

Maar er zijn genoeg mensen op de weg die het er echt voor doen, die expres langzaam gaan rijden als ze een auto in z’n binnespiegel al van een afstand dichterbij zien komen en dus nog niet eens op bumperkleef afstand zijn.
    Ik doe niet aan bumperkleven (alleen echte noodgevallen ;) ) dus ik haal gewoon meteen in en dat soort mensen beginnen dan meteen te seinen toeteren enz. ze kunnen het niet velen dat ze jou niet kunnen irriteren. :)

Inderdaad, je hebt mensen die het er gewoon om doen…
    Vanmorgen had’k me bijna overslapen, moest om 5u30 op het werk zijn, werd wakker om 5u05.
    Dus kleren aan, rugzak mee, in de auto gesprongen en vanaf ik op de R4 (2vaks autosnelweg) was even doorgetrokken tot z’n 140 op het 2e vak (héél weinig verkeer op dat uur)
    Opeens zie ik wat voor mij opeens een k*t Renault Kangoo van achter een vrachtwagen die op het eerste vak reed, opeens naar het 2e gaan
    dus ik laat de gas los, duw even op mijn rem dat ik mooi achter hem kom.. en hij reed dus nog geen 100
    DAN IS DIE GEWOON DE RESTERENDE 15km LEKKER NAAST DIE VRACHTWAGEN BLIJVEN RIJDEN, gewoon omdat ik hem niet zou kunnen overgaan !!

resultaat : 2min te laat geprikt, en dat door zo een **** die dacht : “laat ik even lekker een wegpiraat irriteren”

@FVaassen,
    Zo gemakkelijk is dat niet hoor, dan zou iedereen er zo gemakkelijk vanaf komen.
    Diefstal: tja, al die sieraden vielen uit de etalage in m’n broekzak
    Moord: tja, ik liet het mes uit m’n handen vallen, recht in z’n buik.

Wat te denken van getuigen, die jou ineens zagen remmen zonder dat er iets te zien was?

@Astra F Vaassen wrote:

Het raarste was nog dat ik klem gereden werd door een tigra, nog nooit zo’n agressieve bestuurder gezien :wtf

Hier kan ik het toch even niet laten om te melden wat voor een achterlijke reactie dit is.
    Dan ben jij nog veel dommer dan die bumperklever ;)

Maar euh, aan je volgende reacties te zien; volgens mij ben jij 15 jaar ofzo?

nee bij mij gaat er oppeens een knop om weet het ook niet, dan word ik gek, ik weet ook wel dat het niks oplost maarja op dat moment denk ik dan niet helder.

Laten we het hier dan bij houden, voor er nog stoerdere verhalen komen ;)

Met alle respect, het is goed bedoeld hoor, maar probeer dan alsjeblieft wel op te letten ;)
    Toen een bekende van ons laatst in het ziekenhuis belandde na een ongeluk op zijn werk, ben ik met zijn vrouw (die was bij ons thuis) naar het ziekenhuis gereden. Op dat moment was het nog niet bekend of hij het zou overleven (gelukkig deed hij dat wel), dus ik trapte het gaspedaal redelijk diep in. Ben toen ook een paar keer ‘opgehouden’ door iemand die me er niet langs wilde laten tot ik met knipperende lichten duidelijk maakte dat het wel serieus was en toen gingen ze gauw genoeg aan de kant.

En na zo’n zelfde soort rit was de vader van een maat van me precies op tijd op om bij zijn vader te zijn toe die overleed. Hij vond het erg fijn dat hij er daarbij kon zijn, zodat ze met hele gezin daarbij waren. Ook hij heeft snelheden van ruim 200 op de teller gehad (rijdt een BMW 325i), waardoor hij net op tijd was.

Nu zijn dat natuurlijk uitzonderingen, maar als er bij zo’n uitzondering toevallig iemand voor je boven op de rem gaat staan, dan gaat het goed fout hè…

Maar goed, laten we inderdaad maar stoppen over remacties voor bumperklevers….dalijk brengen we nog mensen op VERKEERDE ideeën.

ik ga als ik een bumperklever achter me heb niet ineens remmen of rustiger rijden , maar mistlampje achter werkt ook prima hoor .

maar die achtelijke suv ’s met hun slecht afgestelde xenon erger ik me meer aan , laatst ook zo’n audi Q7 achter me in het donker en me maar verblinden in de spiegel met zijn verkeerd afgestelde lampen ( je zou zeggen hoe is het mogelijk bij zo’n auto ) , dan laat ik het gas wel los en laat ik me inhalen om daarna vrolijk met groot licht achter hun te gaan rijden . misschien snappen ze dan de hint .

Punt is dat men niet weet of iemand ECHT haast heeft, of niet…. Daarom geen risico’s nemen.

Stel je voor dat je je auto samen met die vrouw om een boom had gevouwen? En jij had het overleefd? Daar moet je toch ook niet aan denken.
    Kan die man uit het ziekenhuis na het bijkomen aanhoren dat z’n vrouw helaas wel overleden is..

Ik ben geen moraal ridder en rijd ook regelmatig te hard, maar wel op de momenten dat het kan (en dat schat ik zelf redelijk goed in, al zeg ik het zelf..)

irritatie forum? :thumb

@Astra F Vaassen wrote:

nee bij mij gaat er oppeens een knop om weet het ook niet, dan word ik gek, ik weet ook wel dat het niks oplost maarja op dat moment denk ik dan niet helder.

Trek bij zoiets noooit zomaar aan de handrem, omdat je deze minder goed onder controle hebt als je rempedaal en tevens bij de meeste autos dan de remlichten NIET oplichten.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 266)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.