Opjagen als je coupe hebt?

Forumindex Forums Modellen Astra Opjagen als je coupe hebt?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 266)
  • Auteur

Aan langzaam rijden zal het zeker niet liggen.
    Ik ken de TS al ruim 12 jaar , en kan geen enkele reden bedenken waarom dit hem overkomt.

Ik vind het een Vreemd verhaal, niemand heeft de ervaringen met het rijden in een Coupe als hij.

Te traag weer naar rechts gaan na inhalen???

Lexus achterlichten in de Coupe wil ook wel helpen dat je bepaald volk aantrekt die dan wil sporten met je…

Willem

Zolang er maar niemand links voor me rijdt heb ik geen problemen :D

Rijdt ook wel eens met auto’s waar veranderingen aan gedaan zijn, een sportuitlaat lexus lampen, spoilertjes, dat nodigd anderen nog wel eens uit om te willen sprinten, of douwen als je niet doorrijd.

Vind persoonlijk een Standaard Coupe niet zo heel indrukwekkend, eerder wat saai, en onopvallend, daar zal het niet aan liggen..

Origineel spoilertje maakt het al veel meer auto!! maar blijft nog een Neutrale auto om te zien, niet HEEL opvallend.

Willem

Ach joh nergens druk overmaken. Als ik me aan de snelheid hou en iemand loopt te kleven ga ik soms ook express langzamer rijden :jerry

Ik kan me er niet druk om maken of iemand loopt te plakken, hij/zij doet maar…

zolang ik niet naar rechts kan kan ik niet naar rechts..

Willem

@robert_corsa wrote:

die dobbelstenen moet je het raam uit gooien, dan denken mensen idd dat je gaat racen.

Das lulkoek .. dobbelstenen an de spiegel hangen om da je gaat racen :sleeping :sleeping Nou dan had ik vaak moeten racen..

Maar ik zou me er nix van aan trekken ieder moetzelf weten wat die doet zolang ze het verkeer niet in de gevaar brengen en ik gaa voor niemand aan de kant ook al knipperen ze met lichten het deerd me nix!

Heb er laatst al een achterna gezeten en doe het zo weer.. ze maken mijne zeik niet lauw. :swear

En anders ligt er nog iets naast me wat best hard aankomt!.

Grt

Zit me net te bedenken, ik heb ook Dobbelstenen in de Combo hangen..

Willem

@wim-v6 wrote:

Zit me net te bedenken, ik heb ook Dobbelstenen in de Combo hangen..

Willem

Aan de binnenspiegel hangen ;)

Dobbelstenen zijn kansloos.

En als je ze al hebt, waarom aan je spiegel als je een hele koffer hebt om ze te vervoeren :S

had ze toevallig liggen, hangen NIET aan de spiegel…

Maar ben blij dat je t zegt, kan ik me ook eens kansloos voelen…

Willem

Ho Willem, niets tegen ons Brabo’s hè ;)
    Iedereen heeft hier gewoon wat meer ruimte dan in die drukke randstad en velen zullen daardoor ook inderdaad wat harder rijden.
    Daarnaast is het openbaar vervoer hier veel minder goed dan in de randstad en zijn velen dus afhankelijker van een auto dan in ‘de grote stad’. Ik heb zelf direct na m’n 18e verjaardag m’n rijbewijs gehaald, terwijl veel vrienden van me uit Breda en Rotterdam ‘m nog steeds niet hebben….die pakken allemaal de trein, bus, metro, tram of wat dan ook.
    Misschien dat dat ook nog een reden is dat er dus veel harder gereden wordt, veel jonge (gehaaste) mensen met een auto hier.

als k me niet vergis is 70 of zo de minimale snelheid op de snelweg :P
    er is in iedergeval wel een minimale snelheid ;)

het enige waar ik me zwaar kan ergeren zijn die mensen die onodig links gaan rijden, dan ga ik ook wel kleven, en zo rijden dat ik zeker duidelijk in hun linker spiegel laat zien dat ik er langs wil.
    met die werkbusjes werkt dat super, vooral als het donker is, precies met je lamp in hun spiegel, dan weten ze ineens wel dat ze al te lang links rijden ;)

als ik zelf met me aanhanger over de snelweg ga rijd ik meestal 100 110, dit juist om het overige verkeer niet tot last te zijn, ik weet dat ik 90 mag, maar dat word weer zo gas geven gas los verhaal met vrachtwagens.
    ben zelf vaak mee geweest in vracht wagens, dus heb ook heel vaak ondekt hoe zielig sommige caravan rijders en zo kunnen zijn, inhalen met 5 a 10 km snelheids verschil, vervolgens er voor gaan zitten en weer aflaten zakken tot ze 90 rijden, dus gaan ze de chauffeur lekker etteren, wil die weer gaan inhalen, geeft caravan weer gas:P
    zwaar irritant, laat mij ma wat te hard rijden, ben ik weinig tot last.
    willen ze dan achter me gaan drukken? jammer voor ze, lekker laten drukken, ga ik express iets later en langzamer terug ;)

@robert_corsa wrote:

die dobbelstenen moet je het raam uit gooien, dan denken mensen idd dat je gaat racen.

Ik heb in mijn corsa A TR ook dobbelstenen aan de spiegel en heb nog nooit iemand gehad die dacht dat ik ging racen .

Des te leuker de reacties als ik dan wel plankgas weg trek bij het stoplicht en met mijn 1.3 S met 4 bak menigeen te snel af ben , meestal wel een duimpje dan als reactie , alleen de golfgti-met-petje-op-achter-het-stuur type wil nog wel eens een middelvinger geven , maar daar heb ik dan weer schijt aan .

@ topicstarter : blijft je remlicht niet hangen ofzo ?? kan ook erg irritant zijn voor je achterligger ;)

er zijn gewoon veel aso’s op de weg. Ik laat me eigenlijk nooit opnaaien door die duwers! 1 keer wel, dat was ECHT aso

Reed in mn vader z’n insignia (2.0T full option) op de linker baan 140 met voor mij nog 10 auto’s die 140 reden en de rechterbaan was bezaaid met vrachtwagens. Zater een 318 achter te kleven zo als ik nog nooit heb meegemaakt. Echt ZO dicht achterop. Hij had ook nog goeiekope xenon ingebouwd, gelukkig verduisterend die spiegels vanzelf :) Maar toen zette ik maar even de mistlampen aan want ik was het beu. Toen begon hij van links naar rechts te zwalken. Maarja ik kon geen kant op en hij ook niet.

Uiteraard laat ik een stukje weg open voor me, in geval van een noodstop. Maar dat wilde die kneus achter me niet begrijpen. Ik bleef gewoon gelijke afstand van mijn voorganger met 140 met het verkeer meegaan. Toen de rij vrachtwagens uiteindelijk ophielt gooide hij em naar rechts. Had ik al aan zien komen, dus ik gaf direct een peut gas en reed het gaatje mooi dicht (220 pk is fijn :)) en nu zat hij klem achter de volgende vrachtwagen

Nam hij dezelfde afrit en kwam me achterna. Ik ben zeer zuinig op mn auto laat staan die van mn vader en fysiek heb ik niet echt wat in te brengen :) dus heb hem maar ff zoek gereden na de eerste rotonde :) daaaag Hij zal niet geweten hebben wat de zwarte letters ‘TURBO’ betekenen :)

meende dat de minimale snelheid 60 is. maar zeg nou zelf, je komt er aan beren met 120/130 en er komt een stomme sjaak aan die wil invoegen, en gooit hem vlak voor je neus met 60/70 er tussen…. pffff zo iemand heb ik dan echt de neiging om van de weg af te drukken.

die mensen brengen zichzelf niet alleen in gevaar, ook medeweggebruikers.

Hahahahha als ik zo de reacties lees…heerlijk!

Wat zijn we allemaal goede rijders :jerry

Ach sinds mn Vec 2.0 binnen staat en ik een corsa 1.4 met volgens mij korte verhouding-bak rij ik heerlijk 100 op de snelweg. Anders loopt ie zo in de toeren, maakt em onrustig. Moet eerlijk zeggen: rijd heerlijk. Was met de 2.0 en de 2.5 V6 altijd op de linker baan te vinden, wat soms tot ergenissen kon lijden. Nu geen last meer van. Ach en in Amsterdam…daar rijden soms leipe gekken, dus kom nog wel aan mn scheld portie toe

Ik probeer dat soort figuren ook altijd ‘op te sluiten’ achter een vrachtwagen, dan ben je er voorlopig ff vanaf.
    Maar vergeet niet dat de Coupé in bepaalde kleuren best een herkenbare auto is. Zo krijg ik regelmatig een duim of roept er iemand (net nog): “heeeeey” als ik uitstap, waarna ze snel weer doorlopen of fietsen als ik niet ben wie ze denken dat ik ben.
    Of bekenden die zeggen: zag je mij laatst niet, ik toeterde/zwaaide/riep nog naar je en dan blijkt dat ze dan gedaan hebben naar een compleet andere Coupé in dezelfde kleur.

Wie weet heeft er een tijd lang een andere Coupé bij jou de buurt op stelten gezet. Ik zou me er niet te druk over maken als ik jou was, er zijn wel belangrijkere dingen in het leven, toch?

nou wim-v6….

ik heb nog nooit mongolen achter het stuur gezien hoor..zal eens beter opletten maar ben bang dat het toch echt niet gaat goedkomen,mede omdat “mongolen”niet de benodigde iq’s hebben om te mogen rijden..en hun theorie nooit kunnen halen.
    of is dat in jou demensie anders? mogen mongolen daar wel op voor hun rijbewijs?

Niks tegen Brabo’s hoor, en ook zeker niks tegen Coupe’s, ik weet wel een ge-exporteerde Brabo die in een Coupe rijdt, en wel een 2.0T, dat is mijn Vaste sleutelmaat en opelforumlid CarloAstra.

Dit is zijn vervoersmiddel:

Als hij dan een sprintje trekt, en ik Rijdt achter hem, vinden de gene die Met Carlo loopt te etteren het nog vreemd dat de onderstaande Gezinsbak ook sneller is als hun:

Willem

@waltwalt500 wrote:

nou wim-v6….

ik heb nog nooit mongolen achter het stuur gezien hoor..zal eens beter opletten maar ben bang dat het toche cht niet gaat goedkomen,mede omdat “mongolen”niet de benodigde iq’s hebben om te mogen rijden..en hun theorie nooit kunnen halen.
    of is dat in jou demensie anders? mogen mongolen daar wel op voor hun rijbewijs?

Dus jij wilt zeggen dat iemand uit Mongolië altijd standaard een laag IQ heeft..

Willem

Hahaha, heel scherp Waltwalt, maar Willem is nog wakkerder :thumbup ;)
    Maarre, in Mongolië rijden ze toch op lama’s? Dat doen we hier in Brabant niet hoor.
    Enne…een zo’n overloper-Brabo…..die rijdt toch wel een mooie wagen voor zo’n verrader ;)
    Maar een V6 heeft veel meer koppel, en zoveel zwaarder is een Vec-B niet, dus kan me goed voorstellen dat je een stuk sneller bent.

Ik ben niet per definitie sneller als de Coupe, op de Sprint gaan we gelijk op, Autobahn snelheden blijf ik m lekker voor…

Maar meer koppel in een Vectra-B 2.5 V6 ???

Vectra-B1 Sedan 2.5 V6 1996:

gewicht: 1343 op kenteken
    Vermogen: 170pk bij 5800 toeren
    Koppel: 230Nm bij 3200 toeren:
    0-100: 8,5 seconden
    top: 230km/u

Astra-G2 Coupe 2.0 16V Turbo 2002:

Gewicht: 1265kg op kenteken
    Vermogen: 192pk bij 5400 toeren
    Koppel: 250Nm bij 1950 toeren
    0-100: 7,5 seconden
    top: 245km/u

Willem

@soepkiepe wrote:

als k me niet vergis is 70 of zo de minimale snelheid op de snelweg :P
    er is in iedergeval wel een minimale snelheid ;)

het enige waar ik me zwaar kan ergeren zijn die mensen die onodig links gaan rijden, dan ga ik ook wel kleven, en zo rijden dat ik zeker duidelijk in hun linker spiegel laat zien dat ik er langs wil.
    met die werkbusjes werkt dat super, vooral als het donker is, precies met je lamp in hun spiegel, dan weten ze ineens wel dat ze al te lang links rijden ;)

als ik zelf met me aanhanger over de snelweg ga rijd ik meestal 100 110, dit juist om het overige verkeer niet tot last te zijn, ik weet dat ik 90 mag, maar dat word weer zo gas geven gas los verhaal met vrachtwagens.
    ben zelf vaak mee geweest in vracht wagens, dus heb ook heel vaak ondekt hoe zielig sommige caravan rijders en zo kunnen zijn, inhalen met 5 a 10 km snelheids verschil, vervolgens er voor gaan zitten en weer aflaten zakken tot ze 90 rijden, dus gaan ze de chauffeur lekker etteren, wil die weer gaan inhalen, geeft caravan weer gas:P
    zwaar irritant, laat mij ma wat te hard rijden, ben ik weinig tot last.
    willen ze dan achter me gaan drukken? jammer voor ze, lekker laten drukken, ga ik express iets later en langzamer terug ;)

Dat moet je toch wel weten :( Minimale snelheid is 60km/u op de snelweg en op de autoweg 50km/u.

Maar goed vrachtwagens wat elkaar inhalen met 1km/u verschil stoor ik me ook aan.

Ow, ik dacht dat die 3.0-liter V6 een veel hoger koppel had, ik dacht dat die rond de 280 Nm zat. Ik zal wel in de war zijn met een 3-liter V6, van Alfa ofzo…

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 266)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.