Opjagen als je coupe hebt?

Forumindex Forums Modellen Astra Opjagen als je coupe hebt?

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 266)
  • Auteur

voila, in België hebben ze zelf kort geleden de wetgeving aangepast waardoor ze nu aanmoedigen om tot het einde te rijden.
    Dit kan zelfs een deel van de files oplossen ;) Als iedereen al zo vroeg rechts gaat rijden, ja dan gebruik je maar de helft
    van de capaciteit van onze wegen…

Er is een verschil tussen om de beurt er tussen en hem er met opzet nog even tussen willen proppen. Er is ook nog zoiets als elkaar de ruimte geven i.p.v. voordringen.

Het MAG wel, maar het is wel asociaal. Als je al duidelijk ziet dat iedereen al rechts rijdt en er verderop geen ruimte meer is om te ritsen, maar dan toch nog even snel de linkerbaan op knalt met een dot gas en hem er nog tussen wilt knallen, dan ben ik echt niet fout bezig. Ik rij toch al rechts, en diegene die van links naar rechts wilt maakt een bijzonder verrichting en moet dus al het overige verkeer voorlaten.

@Astra16VClub wrote:

Er is een verschil tussen om de beurt er tussen en hem er met opzet nog even tussen willen proppen. Er is ook nog zoiets als elkaar de ruimte geven i.p.v. voordringen.

Het MAG wel, maar het is wel asociaal. Als je al duidelijk ziet dat iedereen al rechts rijdt en er verderop geen ruimte meer is om te ritsen, maar dan toch nog even snel de linkerbaan op knalt met een dot gas en hem er nog tussen wilt knallen, dan ben ik echt niet fout bezig. Ik rij toch al rechts, en diegene die van links naar rechts wilt maakt een bijzonder verrichting en moet dus al het overige verkeer voorlaten.

Dat ze doorrijden tot het eind van de strook is niks mis mee, dat is juist goed, dan komt de Zure nederlander in de personen die recht rijden boven, en die douwen de gaten dicht, want ojee, hij heeft een aantal auto’s ingehaald en dat is niet eerlijk.

De Baan is niet vol omdat iedereen ingevoegd heeft, de baan is vol omdat nieumand een metertje wil toegeven..

Ruimte maken en houden kan je altijd, de ruimte word dichtgedrukt door de ASO’s, die vent die links doorrijd tot het laatste Stukje MOET ruimte krijgen om ertussen te gaan, tenslotte mag je heel de Baan gebruiken…

Willem

@Astra16VClub wrote:

Hier ben jij dus volledig fout.

Als de “ritser” zich er tussen wil proppen daar zijn redenen voor.
    Nu moet jij eens proberen om dan te ritsen ;) 90% van de mensen denkt als jij en niemand zal hem er tussen laten.
    Dan moet je wel gaan “proppen”. Terwijl je eigenlijk gewoon de verkeersregels volgt.

En niet degene die van links komt moet al het verkeer voor laten, degene die van rechts komen moeten de ritser er tussen laten.

@ Rotho, er lopen ook echt kinderen over de snelweg ja…..

Zo, even chips en een koude hertogjan gepakt. even lezen hoor …

@wim-v6 wrote:

@Astra16VClub wrote:

Dat ze doorrijden tot het eind van de strook is niks mis mee, dat is juist goed, dan komt de Zure nederlander in de personen die recht rijden boven, en die douwen de gaten dicht, want ojee, hij heeft een aantal auto’s ingehaald en dat is niet eerlijk.

De Baan is niet vol omdat iedereen ingevoegd heeft, de baan is vol omdat nieumand een metertje wil toegeven..

Ruimte maken en houden kan je altijd, de ruimte word dichtgedrukt door de ASO’s, die vent die links doorrijd tot het laatste Stukje MOET ruimte krijgen om ertussen te gaan, tenslotte mag je heel de Baan gebruiken…

Willem

nou… iemand die tot het laatste moment wacht met invoegen terwijl hij allang kon invoegen komt er bij mij ook absoluut niet meer tussen hoor…had ie eerder op tijd moeten invoegen..normaal als elk ander mens die op de weg rijdt..wat schiet je er mee op om nog ff snel 2 plekjes ervoor te komen met gevaar voor anderen??

dat noemen ze aso gedrag willem dat op het laatste moment ff snel je wagen ertussen vriemelen,waardoor ik op de rem moet

@kwuyts wrote:

En niet degene die van links komt moet al het verkeer voor laten, degene die van rechts komen moeten de ritser er tussen laten.

In Nederland is het zo dat als je van rijstrook verandert je een bijzonder verrichting uitvoert. Iemand die een bijzonder verrichting uitvoert moet ten alle tijden het overige verkeer voor laten gaan. In het geval van een overgang van twee banen naar een baan, waarbij de linkerbaan vervalt, moet de linkerbaan altijd voorrang geven. In België is dit onlangs verandert dan je wel voorrang moet geven, toch?

Overigens snappen jullie mijn beeld niet helemaal denk ik. Natuurlijk moet je als ritser zoveel mogelijk tot het einde blijven rijden van de rijstrook, maar het houdt ook een keer op. Stel dat er tussen twee auto’s op de rechterbaan ruimte is voor één ritser en je al vrijwel bij het verdrijvingsvlak bent, dan ben je gewoon aso als je daar schijt aan hebt en als auto nr.2 hem er zomaar tussen komt gooien terwijl je ook makkelijk een auto erachter had kunnen ritsen. Oftewel: niet gebruik maken van de ruimte die er is maar gewoon doorrijden en we zien wel. (Grappig dat dit 9 vd 10 keer een BMW of audi is)

Wat niet ritsen? Donder m r zo voor…ruimte maken zal je…. rij je tegen mn achterkant dan hebben we een heel ander gesprek :)

@Baas J. wrote:

Wat niet ritsen? Donder m r zo voor…ruimte maken zal je…. rij je tegen mn achterkant dan hebben we een heel ander gesprek :)

hahahahahahahahaha grappenmaker..

Haha,, maar eeh.. in nederland is de plaats op de weg nog altijd RECHTS…ofwel niet onnodig linksrijden.

@Haasje17 wrote:

Haha,, maar eeh.. in nederland is de plaats op de weg nog altijd RECHTS…ofwel niet onnodig linksrijden.

Uitgezonderd bij druk verkeer dacht ik zo?

Inderdaad, Inhalen mag nog altijd links..

Er word zelfs gevraagd de gehele ritsstrook te gebruiken…

De files ontstaan omdat iedereen bij het eerste streepje MOET en ZAL invoegen..

Willem

Mja en dat in combi met dat geen hond je er tussen laat als wel tot het eind rijdt. Maar het is ook krom ook. Iedereen gaat al een km van te voren naar rechts en degen die zo snugger zijn wel gebruik te maken van dat asfalt die worden nog afgestraft omdat ze er niet tussen gelaten worden terwijl ze gewoon legitiem gebruik maken van die laatste km dus als ze gaan lopen kloten dan moet je soms wel brutaal zijn want anders sta je er de dag erna nog.

Ook sommige vrachtwagenchauffeurs hebben er een handje van de wagen half op die strook te zetten terwijl er nog ruimte zat is, dus helemaal vrijuit gaan die ook niet, laatst werd ik ook geblocked in de file door een chauffeur die bij het bord ‘ritsen over 300m’ zijn veewagen naar links drukte zodat ik er niet meer langs kon.

Jup, dat zie ik ook regelmatig… (ik ben zelf ook Vrachtwagen Chauffeur, maar haal dit soort geintjes niet uit.

De file word veroorzaakt door de mensen op de baan die rechtuit gaat, niet door invoegend (verkeer dat tracht te ritsen) verkeer!!! onthoud dat.

ik maak me vaak wel schuldig aan inhalen, dat is ook iets waar Velen zich aan iriteren..

Als ik inhaal is dat omdat de Truck of auto voor me nog GEEN 80 rijdt!!!!

Willem

@Astra16VClub:
    In België is ritsen zelfs VERPLICHT dus waarschijnlijk ook een andere regelgeving dan in Nederland.

@Haasje17 wrote:

In België ook, behalve bij druk verkeer.
    Bij rustig verkeer is ritsen dan ook weer niet van toepassing ;) .

Edit: hier zoals het echt moet:
    http://www.saarland.de/dokumente/thema_polizei/Reissverschluss6.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

Mooi voorbeeld kwuyts, zo hoort het. Wat ik dus bedoel en irritant vindt is dat er 2 of 3 ritsers allemaal in het gaatje willen bij die zwarte auto met nr 2

Yeah right ritsen hoe bedoel je ergenis, ik heb zo vaak meegemaakt dat ik uit de auto moest stappen om zulke mensen eens aan te spreken. Ze laten je gewoon niet voor en daar erger ik me aan. De reden is, het is niet eerlijk omdat je de hele file langsrijdt :wtf waar dient die strook voor dan? Laats met een clio gozertje, ik wil invoegen rustig knipperlicht aan :wtf hij rolt rustig zijn auto gwn tegen mijn auto aan ben ik dan schuldig? hij stapt uit auto en beschuldigd mij van dringend gedrag hoe bedoel je niet stoer doen voor je chik :swear 9 van de 10 keer zijn het jonge gozers maar ook zakenlui die haastig gedrag vertonen en die betweters zijn :hmmz Zij denken ook donder op ik was eerder je rijd die hele file langs begrijp ik best maar dan moet je echt opnieuw theorieles gaan volgen :vertag Dit maak ik wel vaak mee op de A20 vanuit R’dam richting gouda.

@Baas J. wrote:

Net zoals mij dus :jerry

@Baas J. wrote:

Maar jij bent toch veels te snel om tegen je achterkant aan te rijden??? ;)

Gister nog een *piep* voor me gehad rijd een auto 70km/ op de 80 weg voor ons (een vriendin van me reed die niet in durfde te halen) . Komt er z’n turbo rotonde aan, gaat hij daar effe zo hard als het kan overheen liggen rijden zodat wij niet in konde halen en daarna weer 70 ligge rijden.

:swear

maar ligt dat nou aan hem of aan je vriendin die blijkbaar extra rijlessen nodig heeft? :jerry

@Basgsi wrote:

maar ligt dat nou aan hem of aan je vriendin die blijkbaar extra rijlessen nodig heeft? :jerry

Nee eerder aan de auto die ze rijd, niet voorruit te branden. :jerry

81supporter! Ik heb niks op mijn hoedeplank liggen? Hij is kaal. Ik had dobbelstenen op achterbank neergelegd en nu staat da stenen in garage. Dannog word ik nog steeds opgejaagd. Snap het zo niet meer..

Door dat neem ik ook maatregelen zoals beetje remmen of op laatste moment ff laten schrikken met afslaan enzo. Degene die achterop knalt blijft hoe dan ook schuldige, vergat je knipperlicht aan te doen? Krijg je daar alleen bon voor. Maar achterop knallen wijst uit op bumperkleven.

Haasje17, zal van de week eens foto maken. Aan achterkant helemaal niks op te merken voor mij, misschien voor jullie wel?
    De bumperklevers zijn meestal die pikken met wurgtouw om hun nek hebben:P die weten niet hoe ze moeten rijden, ze rijden en telefoneren of eten ook nog daarbij? Freaks en meestal zijn da lease bakken of de jeugd die sneller wil rijden dan ik omdat ze denken dat ze mij kunnen bijhouden. Irritante is als ze mij willen uitlokken. Ik negeer wel vaker maar op gegeven moment begin je ook beu te worden. Ik rij zowieso elke weekend op snelweg overal naartoe. Ik rij meestal richting: Hoofddorp, Rotterdam, Amsterdam. En weles naar Putten en Nijmegen en af en toe richting Venlo.
    Als ze blijven kleven ga ik maar achterkant eens een soort bullbar maken met buizen die eruit steken, wanneer ik rem schuiven die uitstekende buizen halve meter naar achteren. Dus als ze te dicht op zitten hebben ze mooi hun auto aan gort.. Misschien een goed optie?

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 266)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.