OPGELOST!.. spanrol krijg ik niet op tijd

Forumindex Forums Modellen Astra OPGELOST!.. spanrol krijg ik niet op tijd

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

ben nu bezig met d-riem, maar zoals in de titel staat vermeld, krijgen we die spanrol niet goed.

iemand een makkelijke uitleg hoe je dat ding goed krijgt.. het gaat trouwens om een Z20let

Klembandje eromheen.
    Je kunt hem toch gewoon met de hand indrukken?

je kan hem inderdaad met de hand indrukken, maar hij blijft niet bij het streepje “new” staan.
    al probeer je em te spannen met een imbus krijg je em wel gedraait, maar zodra je de imbus eruit trekt, schietie terug..

Spannen, en dan vastzetten met de centrale bout, op ongveer 8 nm.
    Zit het lipje onderin goed? Zodat de spanrol niet ver meer naar links en recht kans draaien?

Of anders heb je hem een keer te vast gedraaid en is de draad in je oliepomp dol.
    Dan kun je hier een bus in laten person of andere oliepomp monteren.

ga het meteen even proberen, heb de waterpomp ook iets strakker gezet.. laat het zo weten hoe het gaat. bij voorbaat dank.

OPGELOST!!1!! de waterpomp zorgde ervoor dat de riem heel iets te slap stond, waardoor de spanrol gewoon niet te spannen viel.

Mooi !!

Rik :)

tis helemaal gelukt, meteen even wezen scheuren zaterdag :P

ik heb trouwens de poelie van de v-snaar die op me krukas ligt vervangen door een lichte, maar het is goed merkbaar (niet overdreven merkbaar!). maar merk nu wel dat ie een soepeler oppakt voor de 2,5 touren, en dat ie wat makkelijker stationair draait.

me maat zegt ook dat dat gevoel nog veel erger wordt met een licht vliegwiel, dus ben benieuwd..

ff wat plaatjes erbij :P

het lijkt niet veel verschillind, maar als je het zo in je handen hebt is het overdreven veel!

ze moest huilen als een kleine meid die een griepprik kreeg, maar achteraf viel het best mee :P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.